Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

シモーン・バイルスはなぜ出場をやめたのか?その理由を語る動画。

アメリカの女子体操のスター、シモーン・バイルス選手が精神的な健康の理由で棄権したことを知り、ちょっとショックでした。
こちらに、彼女の驚くべき技のYou Tube動画を貼り付けてあります。
  ⇩
アメリカ女子体操選手団が選手村を「ボルト」した!シモーン選手の演技は、"otherworldly"!! ---Talking New York --- New Yorkで見つけた英語 


今日は競技後のチームの記者会見のビデオを見ます。銀メダルをとったことへのお祝いの記者会見のはずが、シモーンさんへの個人的な質問に終始しています。



Simone Biles hints she could withdraw from remainder of Tokyo Olympic Games


Well come to the US team and congratulations to silver medal.  I mean the first question is quite clear Simone, what happened after the landing off your vault. 


USチームにお越しいただきました。銀メダルおめでとうございます。まず最初の質問ですが、シモーンさん、跳馬の着地の失敗の後どうされたのですか?


I just felt like it would be a little bit better to take a backseat work on my mindfulness, and I knew that the girls would do an absolutely great job. And I didn't want to risk the team a medal for kind of my screw-ups, because they're worked way too hard for that. So I just decided that those girls need to go in and do the rest of the competition.


精神的に現実を受け入れるには、競技から退いた方がいいのかなと感じたんです。他の選手がすごくよくやってくれるっていうことが分かっていましたし。私がへまをすることでチームに迷惑をかけてメダルを逃すということはしたくなかったんです。だってみんなすごく一生懸命にやってきたんだから。だから後の競技は彼女たちがやってくれると思ったのです。


No injury thankfully and that's why I took a step back because I didn't want to do something silly out there and get injured, so I thought it was best if these girls took over and did the rest of the job, which they absolutely did. There're Olympic silver medalists now and they should be really proud of themselves for how well they did last minute having to go in. And it's been really stressful this Olympic Games. I think just as a whole not having an audience there are a lot of different variables going into it. It's been a long week, it's been a long Olympic process. It's been a long year so just a lot of different variables and I think we're just a little bit too stressed out. We should be out there having fun and sometimes that's not the case. 


有難いことに怪我はしていません。あの場で馬鹿なことをしてケガをしたくなかったから撤退することにしました。他の選手が引き継いでくれて残りの競技をやってくれたらそれが一番いいと思いました。実際本当によくやってくれたし。 今ここにオリンピックの銀メダリストとしているわけですし、彼らは土壇場だったのに本当によくやったので自らを誇りに思うべきだわ。本当に今年のオリンピックはストレスが多かったです。全体的にだけど、観客がいなくていろんなことで違っていたの。長い一週間だったし、オリンピックまで長い道のりだった。長一年だったし、いろんなことが違っていてちょっとまいっちゃった。 外に出て楽しみたいけど、そうはいかないときもあるのね。


(中略)


So I was like I think the girls need to do the rest of the competition without me, and they were like, I promise you, you're fine we watched you warm up and I said No. I know I'm going to be fine but I can't risk a medal for the team, so I need to call it and you usually don't hear me say things like that, because I'll usually persevere and push through things, but not to cost the team a medal, so they were like okay well if Simone says this. Then we need to take it pretty serious and so I had the correct people around me to do that.


私は、自分は後の競技には、他のメンバーは私なしでやったほうがいいと思ったんです。みんなは、絶対だいじょぶよ、ウォーミングアップでも良かったじゃないっていってくれたけど、私はノーって言ったの。自分は構わないにしても、メダルがとれなかったら(団体戦だから)チームに申し訳ない。だからここで終わろうって思いました。みんな普通はわたしはそんなこと言わないって思っていたのね。私はいつもやり抜く、何でもやり通すからこんなこと言わないって。でもメダルをのがすわけにはいかなかった。みんなはシモーンがそう言うなら分かったって言ってくれて、すごく真剣に考えてくれたわ。私はいい人たちに救われました。


(一部略)


Today has been really stressful. We had a warkout this morning. It went okay and just that five and a half hour wait or something. I was just like shaking. I could barely nap. I just never felt like this going into a competition before and I tried to go out here and have fun and warm up in the back, went a little bit. But then once I came out here,  I was like No. Mental is not there, so I just need to let the girls do it and focus on myself. 


今日は本当にストレスでいっぱいだったわ。今朝ウォーミングアップをしたんだけど、まあまあの状態で5時間半ほど待って、ちょっと震えみたいなのがあった。ほとんど昼寝もできなかった。こんなこと今までの競技大会ではなかったわ。外に出て気分を明るくしようとして、それから後ろでウォーミングアップしたの。ちょっとやってからここに来たんだけど、やっぱりだめだった。気合が入らなかったの。だから後の仲間にお願いして自分自身に集中することにしたの。


(一部省略)


(他のメンバーのコメント)
But at the end of the day we did, though. We appreciate it. We really needed to this. This medal is definitely for her, because, if it wasn't for her, we wouldn't be here where we are right now.


でも結局私たちはメダルが取れたし、感謝しています。私たちはこうすべきだったんだって思います。このメダルは彼女のためのものだわ。だってそうじゃなかったら私たちは今ここにいないんだから。



オリンピック自体が番狂わせで始まりましたからね。。。
身体的な強さや技の難度だけでなく、メンタルの部分でも強くなければ金メダルはとれないんですね。。。


(CBS Olympicsより)




Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する