フォーラムで浮かび上がってきた課題は?
フォーラムは、CUF(都市未来センター)の理事である、カイル・キンボル(Kyle Kimball)
の挨拶からはじまります。(0:18)
ブロードウェイの経済的発展がニューヨーク市にとって雇用や観光産業の原動力となることを強調し、"CUF"(「カフ」と言っています。)の積極的な役割を述べています。
さらに、パネリストを紹介しながら、今回のフォーラムで、ニューヨークはコロナの影響から回復しているものの、周辺地域からの人々の訪問については遅れており、より多くの市民が中流階級に上がることを促していくにはどうすればいいかを話し合いたいと、中心課題を設定しています。(1:05あたり)
Accelerating the Return of Regional Visitors to Broadway
0:8:38頃から0:12:30までの内容で聴きとりたいポイント
①コロナ前、ニューヨークを訪問したのは何人だったか?
........ we have to look at is tourism overall uh to New York City. So just for a little bit of table setting (状況整理)prior to the pandemic New York had a record number of tourists uh 66.6 million uh visitors ......
パンデミック前の状況を少し整理すると、ニューヨークには過去最多の観光客、6660万人が訪れました。
② 2024年までに何人まで回復すると見ていたのか?
...... although we are very very close. so we'll finish out tourism to New York City overall at about 64 million 3645 something something like that um for the for 2024, so we are mostly there with some pockets of of weakness......
ニューヨーク市の観光は全体として、2024年には約6436万4500人程度まで回復するでしょう。いくつかの弱い分野もありますが、概ね回復していると思います。
③ 2025年は訪問客の数はどうなりそうか?
to to look at how far we have recovered and I think everybody who looks at these metrics (
基準)ucan see that we will get over the hump (小山)to catch up to what was our best year ever um in 2025 looks like what will be happening .......
回復の度合いをみると誰もが、2025年に過去最高の年を越えることができると分かると思います。
④ ニューヨークの訪問客が伸び悩んでいる2つの問題点はどこにあるか?
Our international visitation is up and has grown strongly um domestic travel to New York City is now also up with these two places of concern. One is business travel um has not recovered, so business travel means people who do conventions meetings and host them in New York City that piece has not come back and probably won't come back in 2025. And then regional tourism which is the topic of what we're here today, meaning suburbanites for the most part so the challenge for us is going to be how to re-engage with this piece of Broadway audience, Times Square visitors ...
ニューヨークへの国際的な訪問者数は増加しており、力強く成長しています。ニューヨークへの国内旅行も増加しています。懸念材料は2つあります。1つはビジネス旅行で、回復していません。ビジネス旅行とは、会議やミーティングを行う人々を意味します。その部分は回復しておらず、おそらく2025年になっても回復することはないでしょう。そして、今日私たちがここにいる理由である周辺地域からの来訪についてです。つまり、ニューヨーク近隣に住む人々です。ですから、私たちの課題は、ブロードウェイの観客やタイムズスクエアの訪問者のうちのこの部分を再び取り込むにはどうすればよいか、それが私たちの課題です。
⑤全体の訪問者の下落はどのくらいか?
we're probably about 15% off on in in total
来訪者は全体で15%落ちています。
⓺ "it's important for us to sort of find our new norm (達成基準)"とはどういうことか?
...comparing every Peak to Mount Everest if you do that you're going to be disappointed. So there are a lot of opportunities that we've had today alone 100 people are able to watch this panel virtually whereas in 2019 that wouldn't have happened, so there are new opportunities that we have created. It's important to sort of find our new norm ....
あらゆるピークをエベレスト山と比較するすればがっかりするだけです。今日だけでも、100人がこのパネルをバーチャルで視聴することができています。2019年にはそんなことは起こりえませんでした。私たちが作り出した新しいチャンスがあるのです。私たちの新しい達成基準を見つけることが重要です。
👩"norm"は日本語で「ノルマ」になる場合があります。
コロナ前に戻ろうとするのではなく、これからの新しい劇場のありかたを探るということでしょう。
⑦ 改善点を見つけてそれをチャンスに活かすとは、具体的にどういうことか?
....what I will say is that I'm encouraged by all the numbers in Time Square. We're up 20% pedestrian count from last year or from 2023 to 2024. We are moving in the right direction and we're going to find a way to bring those triers back that's down. Their visa spending is down 133% last year, which is the one number that hasn't recovered. So there's an opportunity there. We just have to find a way to take advantage of it.
私が申し上げたいのは、タイムズスクエアのすべての数字に背中を押されているということです。歩行者数は昨年から20%増加しています。2023年から2024年にかけてです。私たちは正しい方向に進んでいます。私たちはこの層を呼び戻す方法を見つけるのです。ビザカードを使った買い物は昨年133%減少しました。これは回復していない唯一の数値です。ですからそこにチャンスがあるのです。私たちはただ、それをうまく利用する方法を見つけなければならないのです。
明日も続きます。
Englishラボ
MisTy
thanks Charlie Tom you want to tell me a little bit more about where where you are in Time Square compared to pre- pandemic sure so um I'll answer the question and then I'll go backwards so we're probably about 15% off on in in total but that only tells half the story there are a lot of opportunities that that have been created and it's important for us to sort of find our new Norm no one ever wants to go backwards and we have to remember 2019 was a peak year so as as
Ellen from my team said it's like comparing every Peak to Mount Everest if you do that you're going to be disappointed so
thanks Tom well let me ask Daman bring you in on this you know you've you've taken a look at by surveying theater goers trying to get a better sense finger on the pulse of of what's shaping their decisions and I mean just to underscore I think a point that Charlie was making before and Tom you you brought this up look 2019 was a peak year for tourist visitation and many of you know foot traffic in in in many of our districts um and that was true of Broadway as well right Broadway is 2018 to 29 season I think the the biggest best you know season ever in terms of Revenue and attendance but the 2023 to 2024 season was still about 177% below the 2019 season um that's a significant uh dip and U as Charlie was beginning to allude to that affects jobs that has a spillover effect across our whole economy you know we're talking about a part of the city Broadway that generates you know over a billion and a half dollars in direct you know economic impact just through those those ticket sales and many many times that um you know 10 or 12 times that in terms of indirect impact so when you see Broadway down 15 or 17% that has a ripple effect you know across the city what I'd love to ask you Daman is why you see that continuing decline um what is it that is driving that decision making what did theatergoers tell you especially those from the region was was
keeping them away yeah well we surveyed I think 3,000 survey theatergoers um and
I think what was most telling to me was that there wasn't a one specific thing
and I think people are looking for one specific answer to say why is it down and I look at it as like a I've always you know I think it was a 20% problem every everything is off by about 20% in different ways the surveying was done over a year ago and so much has changed and I look at like Broadway for example we turned the switch off on every live experience in this city in 2020 we shut it off everyone created new habits had new lives moved changed and then we turned the switch back on it takes time for things to kind of get back to where they were the fact that we are as close to back to where we were is unbelievable to me and it just shows the power and the strength of what people want in their storytelling when we asked people about a year ago why they weren't coming in it was work from home was one element
全体ではおそらく15%ほど落ちているでしょうが、それだけでは話の半分しか伝わりません。多くの機会が生まれました。私たちは新しい基準を見つけることが重要です。誰も後戻りしたくないでしょう。2019年はピークの年でした。
私のチームのエレンが言ったように、あらゆるピークをエベレスト山と比較するようなものです。そんなことをしたらがっかりするだけです。今日だけでも、100人がこのパネルをバーチャルで視聴することができています。2019年にはそんなことは起こりえませんでした。私たちが作り出した新しい機会があるのです。私たちの新しいノルムを見つけることが重要です。タイムズスクエアの数字はすべて私を勇気づけてくれます。歩行者数は昨年から20%増加しました。2023年から2024年にかけて、私たちは正しい方向に進んでいます。そして、旅行者を呼び戻す方法を見つけるつもりです。ビザ支出は昨年133%減少しました。これは、 回復していない唯一の数字なので、そこにチャンスがあるのです。ただ、それを活用する方法を見つけなければなりません。ありがとう、トム。では、ダマンに質問させてください。あなたは、
劇場来場者を調査することで、彼らの意思決定の動向をより正確に把握しようとしています。チャーリーが以前に指摘していた点について、トムが2019年は観光客の訪問数がピークに達した年だったと指摘しました。そして、多くの地区で人通りが減少したことは周知の事実です。ブロードウェイも同様でした。ブロードウェイは2018年から29年のシーズンで、収益と入場者数という点では過去最大のベストシーズンだったと思います。しかし、2023年から 2024年のシーズンは、2019年のシーズンと比較して、まだ177%ほど下回っています。これはかなり深刻な落ち込みであり、チャーリーがほのめかしていたように、雇用に影響を及ぼし、私たちの経済全体に波及効果をもたらします。私たちは、ブロードウェイという街の一部について話しています。チケットの販売だけで、15億ドルを超える直接的な経済効果を生み出しています。そして、間接的な影響ではその10倍から12倍にもなります。ですから、ブロードウェイの観客数が15%から17%減少すると、その影響は市全体に波及します。
ダマンさんにぜひお聞きしたいのは、なぜ減少が続いているのか、その決定要因は何なのか、特に地元の観客は、
観劇を遠ざけている要因は何だと感じましたか?ええ、私たちは3,000人ほどの観劇客を対象にアンケート調査を行いました。
そして、最も印象的だったのは、特定の要因がひとつだけということはなかったということです。
人々は、なぜ観劇客が減っているのか、その明確な答えを求めているのだと思います。私は、これは常に起こっていることだと考えています。
20%の問題だったと思います。あらゆるものが20%ほどずれていました。調査は1年以上前に実施されたもので、それ以来、多くの変化がありました。例えば、ブロードウェイを見てみると、2020年にこの街のライブ体験のスイッチをすべてオフにしました。私たちはスイッチをオフにし、誰もが新しい習慣を作り、新しい生活を送り、移動し、変化しました。そして、私たちは再びスイッチを入れました。元の状態に戻るには時間がかかります。私たちが元の状態にほぼ戻ったという事実は、私にとって信じられないことです。そして、人々がストーリーテリングに求める力と強さを示しています。1年ほど前に、なぜ来ないのかと人々に尋ねたところ、在宅勤務が理由の一つでした。