Talking New York --- 発見と感動を見つける英語

ニューヨークを知れば日本語が見える!英語を通して世界が見える!

ニューヨーク市立大学に、CUFが低所得の成人学生支援を提言!

MisTy

ニューヨークのCUF(都市未来センター)が成人教育、特に25歳以上の低所得者が大学で学んで技術や資格を取得することが大切であるというレポートを去年11月に出しました。
ニューヨーク市立大学(CUNY)における成人教育について読んでみたいと思います。


CUNYのサイトからです。(抜粋になります。)


Report - November 2024
by Melissa Lent


This report shines a spotlight on CUNY’S adult learners, and analyzes what more will be needed— from Mayor Eric Adams and other city policymakers, from Governor Kathy Hochul and other state leaders, and from CUNY itself—to get more of these students across the college finish line. 


この報告書は、CUNYの成人学習者にスポットライトを当て、これらの学生をより多く大学卒業というゴールに導くために、エリック・アダムス市長をはじめとする市の政策立案者、キャシー・ホークル州知事をはじめとする州の指導者、そしてニューヨーク市立大学(CUNY)自身は何をすることが必要かを分析しています。


Supported by a grant from the Deutsche Bank Americas Foundation, this study builds on decades of CUF research around increasing college attainment (卒業率)for lower-income New Yorkers. The study was informed by extensive data analysis and interviews with more than 60 CUNY officials and staff, leaders of nonprofits focused on college and career success, adult learner and higher education experts, and current and former adult learners in CUNY’s degree-granting programs.


 ドイツ銀行アメリカ財団からの助成金により実施されたこの研究は、ニューヨーク市の低所得者層の大学卒業率向上をめぐるCUFの数十年にわたる研究を基にしています。この研究は、広範なデータ分析と、CUNYの60人以上の職員やスタッフ、大学進学とキャリアの成功に焦点を当てた非営利団体のリーダー、社会人学習者および高等教育の専門家、そしてCUNYの学位取得プログラムの現役および元社会人学習者へのインタビューに基づいて行われました。


As of the fall 2023 semester, there were 41,388 degree-seeking undergraduate students over 25 at CUNY, which is more than all undergraduates at New York University and Columbia University combined. Adult learners now account for nearly a quarter (23.2 percent) of all CUNY students, and the share is even higher at the city’s community colleges, where students 25 and over make up 29.3 percent of the student population, up from 28.2 percent a decade ago.


2023年秋学期の時点で、CUNYには25歳以上の学位取得を目指す学部生が41,388人おり、これはニューヨーク大学とコロンビア大学の学部生総数を合わせた数よりも多いです。  成人学習者は現在、CUNYの学生全体のほぼ4分の1(23.2%)を占めており、この割合は市のコミュニティカレッジではさらに高く、25歳以上の学生が学生人口の29.3%を占めています。10年前の28.2%から増加しています。


(中略)


Today, nearly one-quarter (23 percent) of all degree-seeking undergraduate students at CUNY are adult learners—students over the age of 25. These students are juggling (うまく調整する)an outsized (特大の)share of family and work responsibilities compared to the traditional 18-year-old freshman. They are much more likely to be among the 31 percent of all working CUNY students who have full-time jobs, and among the 13 percent of all students who are financially supporting children—including one in six community college students. 


現在、ニューヨーク市立大学(CUNY)で学位取得を目指す学部学生のほぼ4分の1(23%)が25歳以上の社会人学生です。こうした学生は、従来の18歳の大学一年生と比較すると、家族と仕事の大きな責任を両立させています。さらに、フルタイムで働いているCUNYの学生全体の31パーセント、および経済的に子供を養っている学生全体の13パーセント(コミュニティカレッジの学生の6人に1人を含む)にこのような学生が多く見られます。


Adult learners bring many strengths with them to college. As a result, some adult learners at CUNY do very well; more than 13,900 students over 25 earned undergraduate degrees in 2023. But too many never get to the college finish line. The majority of CUNY students over the age of 25 are transfer students (編入性)who have already earned some college credits. But just 51.1 percent of them earn a bachelor’s degree in six years. In contrast, 65.3 percent of CUNY transfer students under 25 earn a bachelor’s degree in the same period. Both part-time and full-time adult learners have lower bachelor’s degree success rates than younger students, and age-related gaps exist for all races and genders for which data is available.


社会人学生は大学に多くの強みをもたらします。CUNYでは次のように社会人学生が非常に頑張っいて、2023年には25歳以上の学生13,900人以上が学士号を取得しました。しかし、大学を卒業するまでたどり着けない学生も非常に多くいます。25歳以上のCUNY学生の大半は、すでにカレッジの単位を取得している編入生です。しかし、そのうち6年で学士号を取得できるのはわずか51.1%です。これに対し、25歳未満の編入学生では、6年で学士号を取得できるのは65.3%です。パートタイムおよびフルタイムの成人学習者の学士号取得率は、若い学生よりも低く、入手可能なデータによれば、年齢による格差は人種や性別に関係なく存在しています。


Helping more adult learners succeed at CUNY will require addressing a handful of unique barriers these older students face. First, few CUNY colleges currently offer enough flexible online, night, and weekend scheduling options to meet the needs of working students.


CUNYでより多くの成人学習者の成功を支援するには、これらの高齢の学生が直面する特有な障壁のいくつかに対処する必要があります。まず、現在、CUNYの大学では、社会人学生のニーズを満たすのに十分な柔軟なオンライン、夜間、週末のスケジュールオプションを提供しているところはほとんどありません。


 Likewise, while on-campus childcare provides a key support for many adult learners, less than half of the current centers are open after 6 p.m., limiting access for many student-parents who are also working jobs during the day, and most are at capacity, with waiting lists of up to 30 student-parents each.


同様に、多くの成人学習者にとってキャンパス内の託児施設は重要なサポートとなりますが、キャンパス内の託児施設も、現行のセンターの半分以下しか午後6時以降は開いておらず、日中仕事をしている多くの子供のいる学生にとって利用できる時間に限りがあります。また、ほとんどの施設は定員に達しており、それぞれ最大30人の子を持つ学生が順番待ちをしています。


CUNY has taken crucial steps to better support this population, from granting academic credit (単位)for previous work or life experiences to expanding access to on-campus childcare. But CUNY will need more city and state support to scale up the programs that are working and tackle persistent challenges, from relief from unpaid student balances (返済残高)to additional advising services. 


CUNYは、職歴や人生経験に対して学術的単位を与えることや、キャンパス内託児所の利用拡大するなど、この人口層をより良く支援するための重要な措置を講じてきました。しかし、未払い学費の救済から追加のアドバイスサービスに至るまで、成果を上げているプログラムの拡充と根強い課題への取り組みを推進するためには、市や州からCUNYへののさらなる支援が必要です。


CUNY is already among the nation’s most effective generators of economic mobility, (経済的流動性)but too few of today’s adult learners are able to realize this potential. By stepping up support for working adult students at CUNY, policymakers can ensure that thousands more New Yorkers are able to earn college credentials (資格)and achieve success in New York’s fast-changing economy.


CUNYはすでに、経済的な流動性を生み出す最も効果的な機関のひとつですが、今日の成人学習者のうち、この可能性を実現できる人はあまりにも少ないのです。CUNYの社会人学生への支援を強化することで、政策立案者は、何千人ものニューヨーカーが大学資格を取得し、急速に変化するニューヨークの経済で成功を収めることができることを確かなものにすることができます



👩日本は高校の授業料無償化が議論されていますが、ニューヨークはローンの返済をなくするなど、学位取得など目標を持って頑張っている学生を支援している印象です。どうせタダだから、学生になった方が楽といった大学生は結果的に卒業できないのです。日本の大学も、学習意欲がある学生を入れて、その努力を認めて学費援助し、卒業後の道を開かせる、または、現在の仕事に有利になるように応援するべきだと思います。



Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する