Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

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ニューヨークにビル18階分の深さがある、地下鉄の駅があった!

ニューヨークのもっとも深い地下鉄の駅の通路は、長い間地下の連絡トンネルだったということが見過ごされていました。どんなトンネルなのか読んでみます。


原文はこちらです。


Inside the graffiti-covered 191st Street tunnel, NYC’s deepest subway and only underground ‘street’
グラフィティアートだらけの191丁目の地下鉄連絡通路はニューヨークで最も深い地下鉄であり、唯一の地下「ストリート」だ


 AUGUST 17, 2020    BY DANA SCHULZ



The deepest subway station in New York City lies 173 feet below ground (18 stories!) at the 191st Street stop of the 1 train. This stop is also known for the 1,000-foot-long tunnel that connects its station at St. Nicholas Avenue to an entrance on Broadway. Called “Tunnel Street,” this is technically the only underground street in the city. 


ニューヨークで最も深い地下鉄の駅は、1号列車の191丁目駅で、173フィート(ビル18階分!)の深さがあります。この駅はまた、1,000フィートの長さの地下通路があることでも有名で、それはセントニコラスアヴェニュー駅とブロードウェイの入り口をつないでいます。「トンネルストリート」と呼ばれているこの通路は、厳密に言ってニューヨークで唯一の地下のストリートなのです。 


For years, however, it was a dark and dingy passageway that troubled locals, so about six years ago, the city commissioned six artists to paint the tunnel with colorful murals. Ahead, photographers James and Karla Murray give us a video tour of the tunnel, along with the insanely deep subway station.


しかし、何年間もそこは暗く、薄汚れた連絡通路で、地元の人を悩ませていました。そこで6年前、市は6人のアーティストにカラフルな壁画を描くことを依頼しました。次のビデオで、写真家のジェームズ・マレーとカーラ・マレーが、信じられないくらい深い地下鉄と、そのトンネルのビデオツアーに案内してくれます。



(MisTy:本文を最後まで読んで、次の動画を見ると、よく理解できるのではないかと思います。)



NYC Deepest SUBWAY Station & Tunnel Street Passageway: 191st Street MTA 1 Train





The Interborough Rapid Transit Company (IRT) subway line opened in 1904, running from City Hall to 145th Street and Broadway as the first underground subway in New York City. By 1907, it was extended to 225th Street. But because the area surrounding 191st Street was still not highly populated, its station did not open until 1911. 


都市急行運輸会社(IRT)の地下鉄線は1904年にオープンし、ニューヨークシティで初めての地下鉄として、市役所から145丁目/ブロードウェイ間を走りました。1907年には225丁目まで延びましたが、191丁目を囲むエリアはまだ人口がそれほど多くなく、駅は1911年まで造られませんでした。


Two years later, the tunnel was constructed to help riders better access the station and have an easier time reaching St. Nicholas Avenue, which is up a hill at one of the highest points in Manhattan. The tunnel is credited with spurring residential development in this part of Washington Heights.


2年後、そのトンネルが建設されて乗客は駅へのアクセスが良くなり、セントニコラスアヴェニューまで楽に行けるようになりました。そこは、丘を登ったところにあり、マンハッタンで一番高いところなのです。そのトンネルはワシントンハイツの一部にあたる場所の住宅開発に拍車をかけたという功績を残しています。



(2015年のオリジナル作品はこうでした。---MisTy)
                                 ↓



本物のグラフィティアートが、本物のグラフィティ(ラクガキ)されてしまいました。。。
---MisTy



Because the tunnel is actually mapped as a street, it’s overseen by the Department of Transportation and not the MTA. In 2014, after calls from local residents, the DOT announced that it would be updating the lighting and signage in the tunnel. The following year, they put out a call for large-scale murals and selected five artists–Andrea von Bujdoss (“Queen Andrea”), Fernando Carlo, Jr. (“Cope 2”), Nick Kuszyk, Nelson Rivas (“Cekis”), and Jessie Unterhalter and Katey Truhn–each of whom were given a 200-foot section of the wall to paint. Unfortunately, much of their work has been covered over with graffiti (though you can see some of the original art in this old Gothamist story and New York Times story).


そのトンネルは実は地図上では「ストリート」となっていたために、運輸省の管轄下にあり、MTA(ニューヨーク州都市交通局)扱いではなかったのです。2014年に地元の住民から電話を受けて、運輸省はそのトンネルに電気をつけ、標識を付けると公表しました。翌年、運輸省は大規模な壁画を募集し、5人の画家を選定しました。アンドレア・フォン・バイドス(「クィーン・アンドレア」)、フェルマンド・カルロ・ジュニア(「コープ2」)、ニック・クジィック、ネルソン・リヴァス(「ケキス」)、ジェシー・ウンターハルターとケイティー・トゥルーンです。それぞれが200フィートの壁画を受け持ちました。残念ながら、彼らの仕事の多くは(アートではない)ラクガキだらけになっています。(ゴッサミストとニューヨークタイムズにオリジナルのいくつかを見ることが出来ますが。)



At St. Nicholas Avenue, there is also a mural titled Primavera done by artist Raúl Colón in 2003.


セントニコラスアヴェニューには、2003年にラウル・コロンによって描かれた「プリマヴェーラ」という題が付けられている壁画もあります。


At St. Nicholas Avenue, the only way to access the nearly 180-foot-deep station is via four elevators. In fact, this station along with those at 181st, 191st, and 190th Streets are the only five stations in the city that still have full-time elevator operators.


セントニコラスアヴェニューで、およそ地下180フィートの駅に行く唯一の方法は、4つのエレベーターを使うことです。実は、この駅と181丁目、191丁目、190丁目ストリートにある駅を合わせた5つの駅だけが、ニューヨークで今もエレベーターがフルタイムで動き続けている駅なのです。 
(MisTyの補注:181丁目ストリートには、2つの駅があります。)


A previous 6sqft story gives you an idea of how deep these stations are, “In 1950, the stations were being considered for use as bomb shelters, as the New York Times reported. And a year later in 1951, researchers found the station at 190th Street safe enough to shelter from fallout following a nuclear attack.”


前回の6sqftの記事で、これらの駅がどれだけ深いのかということを次のようにお伝えしました。「1950年には、これらの駅は爆弾のシェルターとして使われていたと考えられていたとニューヨークタイムズは伝えている。そして翌年の1951年、調査員が190丁目ストリート駅は、核攻撃の際の爆弾投下にも耐えるくらい安全だと分かった。」


The 100-year-old elevators at 191st Street, however, have been closed for repairs since February and will not reopen until February 2021, meaning the tunnel is currently the only access point.


しかし、191丁目駅の100年を経たエレベーターは、2月から修理のために通行禁止で、2021年2月まで開きません。ということはこのトンネルが現在唯一のアクセスポイントということですね。




その他のオリジナル作品は、次のようなものでした。




ニューヨークでまたひとつ話題のスポットが見つかりました。
ゆっくり歩いてきたいと思います。コロナ危機が去り、アジア人攻撃のなくなった安全な時期に・・・。


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