Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

アルバを釈放せよ!と声が上がった、ドミニカ系ボデガで起こった事件。

映画の『ウェストサイド・ストーリー』では、ポーランド系アメリカ人と、プエルトリコ系アメリカ人の対立が背景となっていましたが、今年7月1日に起こった事件では、ドミニカ系アメリカ人とブラックアメリカンの対立が根底にあったとも言われています。


たった一袋のポテトチップスのために一人の若い男性が命を落とすことになったこの事件は、監視カメラの映像から、この男性を刺したホセ・アルバの行動は正当防衛だったという声が多く、告訴の取り下げを求める抗議集会に発展しました。


詳細を読んでいきます。原文と画像はこちらからです。⇓
The NYC Bodega: A History of Violence and Resilience - Untapped New York



The case of Jose Alba
ホセ・アルバの事件



On July 1, 2022, at Bluemoon Convenient Store on West 139th Street and Broadway, employee Jose Alba was working the night shift. Alba, a 61-year-old Dominican national and Washington Heights resident, was violently accosted by the boyfriend of a woman whose card had been declined by the bodega’s machines.


2022年7月1日、139丁目西とブロードウェイにあるブルームーン・コンビニエンスストアで、従業員のホセ・アルバが夜勤をしていました。61歳のドミニカ共和国人でワシントンハイツに住むアルバは、ボデガ(のレジ)で、クレジットカードの読み取りができないため、(購入を拒否して、)その女性のボーイフレンドに激しく責められました。


The boyfriend, Austin Simon, physically threatened Alba, pushing him behind the counter. In the video, Alba tries to leave from behind the counter, but as he does, Simon motions towards Alba’s neck. Alba had grabbed a box-cutting knife stashed behind the bodega counter and stabbed Simon several times while Simon’s girlfriend stabbed Alba in the arm. The entire event was captured by surveillance cameras. 


そのボーイフレンドのオースティン・サイモンは、アルバをカウンターの後ろに押しやり、脅しました。ビデオでは、アルバはカウンターの後ろから立ち去ろうとしていますが、そのときサイモンはアルバの首のほうへ手を動かしています。アルバはボデガのカウンターの後ろに隠してあった箱切ナイフを手に取り、サイモンを数回刺し、サイモンのガールフレンドはアルバの腕を刺しました。一部始終が監視カメラに収められていました。


Simon died as a result of the altercation, and Alba was arrested and charged with second-degree murder.


サイモンはこの口論が原因で死亡し、アルバは第二級殺人罪で逮捕、起訴されました。


Simon’s ex-wife maintains that his death was an “overkill,” especially as he left nine children behind. The altercation, she emphasizes, happened over a bag of chips and a declined credit card. He was also unarmed. 


サイモンの元妻は、彼を殺したのは「やりすぎ」だと主張しています。特に9人の子供がのこされてしまったのですから。彼女が強く主張しているのは、その口論は1袋のポテトチップスと使用停止になったクレジットカードのために起こったということです。また彼は丸腰でした。


Simon’s cousin, Candra Simon, told the Daily News that Simon did not deserve to die the way he did and that preexisting conflict between the Dominican and Black communities in Harlem was partly to blame for the outcome of the altercation. 


サイモンのいとこであるキャンドラ・サイモンはデイリー・ニューズ紙に対し、サイモンはあんな死に方をしなければならないような人ではない、以前からハーレムにあるドミニカとブラックのコミュニティの間の対立が今回の結果を招いた一因だと語りました。


Bodega workers, his cousin claimed, sometimes disrespect members of the communities they work in. Still, the highly publicized video of the incident portrays a scenario that supporters of Alba identify as self-defense.


また、彼女は、ボデガの従業員は、自分たちが働いているコミュニティの仲間を見下すことがあると、言いました。しかし、事件のビデオが頻繁に公開され、そこにはアルバの支持者があれは正当防衛だとするシナリオが描かれていました。



Political leaders and community members alike have been quick to organize in defense of Alba, who is a father of three. Mayor Eric Adams issued a statement in support of Alba on WABC radio. In the same interview, Mayor Adams identified Austin Simon as the primary aggressor. Adams said Alba was “an innocent, hardworking New Yorker.” 


政治家や地域住民は、3児の父であるアルバを擁護するために、いち早く組織的な行動を起こしました。エリック・アダムス市長は、WABCラジオでアルバを支持する声明を発表しました。同じインタビューの中で、アダムズ市長はオースティン・サイモンが最初に手を出したとし、アルバは 「無実で勤勉なニューヨーカー 」だと述べました。


In response to the altercation, Congressman Adriano Espaillat issued a statement emphasizing the importance of protecting “essential workers who were on the frontline of the global pandemic.”


この争いを受け、エイドリアーノ・エスパイラット下院議員は声明を発表し、「世界的なパンデミックの最前線にいたエッセンシャルワーカー」を守ることの重要性を強調しました。


At a press conference at City Hall on the issue, the community demanded that the charges against Alba be dropped and cautioned that charging Alba with murder would only make way for future violence against New York’s bodega owners and employees. Cries for justicia rang through the crowd of angry congregants.


この問題について市役所で行われた記者会見で、支援団体はアルバに対する告訴の取り下げを要求し、アルバを殺人罪で起訴すれば、ニューヨークのボデガの所有者や従業員に対する将来の暴力に道を開くだけだと主張しました。怒りに満ちた支援者の群衆の全員から、ジャスティシア(司法判断適合性)を求めるる叫びが響き渡りました。


Reverend Ruben Diaz, former New York State Senator for South Bronx and former City Councilman, began the press conference with a prayer for the life that was lost, Austin Simon’s. 


サウスブロンクスの元ニューヨーク州上院議員で元市議会議員のルーベン・ディアス牧師は、失われたオースティン・サイモンの命のために祈りを捧げて、記者会見を始めました。


The reverend told Untapped New York that he had never seen anything like what happened to Jose Alba. He was saddened by the loss of Austin Simon’s life, but still, he calls for Jose Alba’s freedom. “I pray to God and I am sorry… But, [accusing Jose Alba] of second-degree murder when the video showed it was self-defense is an injustice,” he said.


同牧師はアンタップド・ニューヨークの取材に対し、ホセ・アルバに起きたようなことは見たことがないと言いました。彼はオースティン・サイモンの命が失われたことに悲しみを覚えましたが、それでもホセ・アルバの釈放を求めました。「私は神に祈り、気の毒に思っています。.しかし、ビデオを見ると正当防衛でることが分かります。(ホセ・アルバを)第2級殺人で告発するのは不当です」と彼は言いました。



“Bodegas have been attacked for years,” Assemblymember Yudelka Tapia of New York’s 86th Assembly District told Untapped New York in an interview. She identified the root causes of violence in bodegas as a combination of bodegas being the places where people go when they are desperate, as well as the lack of security and protection within the stores themselves.


ニューヨーク州議会第86選挙区のユデルカ・タピア議員は、アンタップド・ニューヨークのインタビューに応じ、「ボデガは何年も前から襲われている」と述べました。彼女は、ボデガでの暴力の根本的な原因として、ボデガは人々が打ちひしがれて行く場所であることと、店自体にセキュリティや保安設備がないことが重なっていると指摘しています。


 “They don’t have money to pay for the protection of the business,” she said. Desperation, she indicated, can give way to violence, and bodegueros are not equipped to handle it.


「彼らには自分たちの店を守るお金がないのです」と彼女は言いました。客が自暴自棄になると暴力につながることがあり、ボデガの所有者はそれに対処する設備をつけられない、と彼女は指摘します。


Tapia thinks Alba acted in self-defense but disclaims that she is not a lawyer. “He’s a husband who has a family to protect and that’s why I am here,” Tapia said. Supporters of Alba are calling for District Attorney Alvin Bragg to drop the charges against Alba. The DA’s Office did not respond to Untapped New York’s request for comment in time for publication.


タピア議員はアルバが正当防衛をしたと考えているが、自分は弁護士ではないときっぱり言った。「彼は家族を守るべき夫です。それを言いたくて私はここにいるのです」と彼女は言いました。アルバの支持者たちは、アルビン・ブラッグ地方検事にアルバの告訴を取り下げるよう求めています。アンタップド・ニューヨークは、検事局にコメントの要請をしましたが、発行時点ではまだ回答はありませんでした。



The mutual understanding of the dangers endured by all bodegueros compelled Marte to bail Jose Alba out of Rikers Island for $50,000 with his own money. When Untapped New York visited Bluemoon Convenient Store days after the attack, the man working the day shift could not say he felt safe or unsafe behind his counter. 


ボデガで働く人誰もが耐えている危険性を自分も理解しているマルテ(ボデガ連盟会長)は、刑務所のあるライカーズ島からホセ・アルバを保釈するために自ら5万ドルを払わなくてはいられませんでした。襲撃事件から数日後、アンタップド・ニューヨークがブルームーン・コンビニエンスストアを訪れたとき、店で働いていた男性はカウンターの向こうで、自分が安全と思っているか、危険と思っているか分からないと言いました。


“We’re brave,” Marte said, nodding to the man. Moments before, a man had walked in asking for store credit to buy cigarettes. The man behind the counter said no, but the customer was insistent. After several increasingly desperate exchanges, the customer left.


「私たちは勇敢なんだよ。」マルテはそう言って、その男性にうなずいた。その数分前、一人の男性がタバコを買うから店のツケにしてくれと言って入ってきた。カウンターの店員は断りましたが、その客はしつこく食い下がってきました。何回かの必死の応酬の後、その客は帰っていきました。





ボデガで起こった事件のビデオはニュースで公開されています。




New images show NYC bodega worker Jose Alba's injuries from stabbing




Rally held for bodega worker charged in fatal stabbing


こうしてアルバさんの告訴は取り下げられました。市民が政治や司法に対して結束して行動に出るのがニューヨーク。SNS上で炎上するだけにとどまらない連帯の力強さを感じました。
しかし、この事件の根底にある、貧困や、民族の対立の問題が解決されたわけではありません。もし、同じ事件が日本で起こったとしたら、どうなるでしょう。。。




Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する