Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

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ニューヨークの地下鉄、大改造計画。「オムニー」とは?

以前、ニューヨークの地下鉄が全面リニューアルされるということを書いたことがあります。



個人的には地下鉄のレトロな感じが気に入っていたので、全面リニューアルの話題になると少し寂しく感じます。同時に、最新のIT技術を考えたり、コロナ渦中での地下鉄利用の減少、ホームレスの問題などを考えたりすると、ニューヨークのアイコンとしての地下鉄のありかたが少しずつ変わってきているのかなと思います。


今日は、"untapped new york"の次の記事を読みます。(後半のメトロノース鉄道とロングアイランド鉄道に関する部分は省略しました。)



ここに出てくる、"OMNY"(One Metro New York---オムニー)について、少し説明します。(こちらからです。)


What is OMNY?
OMNY is the contactless fare payment system for public transportation in the New York region. You don't have to sign up or download an app to use OMNY — simply use your contactless credit or debit card, smartphone, or wearable device to tap and go.


「オムニー」とは?
オムニーとは、ニューヨーク地域の公共交通機関の非接触型運賃決済システムです。オムニーを利用するためにサインアップしたり、アプリをダウンロードしたりする必要はありません。非接触型のクレジットカードやデビットカード、スマートフォン、ウェアラブルデバイスを使って、タップして移動するだけです。


OMNY will eventually combine fare payments and ticketing across subways, buses, paratransit, and commuter rail. As we work toward a full rollout in 2023, you can still use MetroCard, eTix, and other existing fare payment options, giving you the flexibility to choose when OMNY is right for you.


オムニーは、最終的に地下鉄、バス、その他の交通機関、通勤電車の運賃支払いとチケット発券を統合する予定です。2023年の全面展開に向け、メトロカード、eTix、その他の既存の運賃支払方法を引き続きご利用いただけますので、お客様に最適なタイミングに合わせて柔軟に選択していただけます。



MONTHLY METROCARD COST VS. OMNY’S NEW FARE-CAPPING PILOT PROGRAM
メトロカード月額費用 vs. オムニーの新しい運賃上限設定パイロットプログラム


IRENE MADRIGAL



Beginning February 28, the Metropolitan Transportation Authority (MTA) will debut a new promotional fare-capping pilot program for riders who use OMNY instead of a MetroCard. This will provide automatic free unlimited rides after 12 OMNY taps, Monday through Sunday, without the need to pre-pay for the week, effectively eliminating the need for frequent riders to buy a weekly MetroCard. Implemented in other cities like St. Louis and London, fare-capping limits the total amount of fares individuals can be charged within a given timeframe, providing all rides after a designated number free of charge. But how does it compare to the weekly or monthly MetroCard cost?


都市交通局(MTA)は2月28日から、メトロカードの代わりにオムニーを利用する乗客を対象に、新しく導入する運賃上限設定パイロットプログラムを開始する予定です。これは、12回オムニーをタップすると自動的に運賃が無料になるサービスです。月曜日から日曜日まで, 一週間の前払いをする必要はありません, 頻繁に利用する乗客が毎週メトロカードを購入する必要がなくなります。この運賃上限システムは、 セントルイスやロンドンなど他の都市で導入されていて、個人が一定期間内に払う運賃の総額を制限し、指定回数以降の乗車をすべて無料で提供するものです。しかし、週単位や、月単位で利用できる(従来の)メトロカードと比較するとどうでしょう。


According to MTA Chair and CEO Janno Lieber: “Bringing riders back to mass transit depends on three variables – reliability, safety, and prices. We’ve made it a priority to get creative on fares. Transit affordability is also an equity issue, and we are committed to providing a wide range of new discounts while ensuring the MTA maintains a solid bottom line.”


都市交通局(MTA)のヤンノ・リーバー会長兼CEOによると、「利用者を大量輸送機関に呼び戻すには、信頼性、安全性、価格の3つの変数が関わってきます。私たちは、運賃を優先して考えてきました。交通機関料金の値ごろ感は公平性の問題でもあり、MTAが堅実な収益を維持できるようにしながら、幅広い新しい割引システムを提供することをお約束します。」と言いました。




Through OMNY, MTA riders can use a device or contactless card to pay their fare on all bus and subway trips. By 2023, physical MetroCards will be phased out and replaced with the OMNY system. Currently, OMNY users are only allowed to use the tap-and-go system for single rides, which cost $2.75. As a result, frequent OMNY users are unable to reap the monetary benefits of weekly and monthly MetroCards, priced at $33 and $127 respectively. Customers pay upfront for these MetroCards, providing them with unlimited rides within the designated time frame. After 12 swipes a week or 46 a month, riders with unlimited MetroCards save money on all following trips.


オムニーを使うと、MTAの利用者は、すべてのバスと地下鉄の利用で、デバイスまたは非接触型カードを使って運賃を支払うことができます。2023年までに、従来のメトロカードは段階的に廃止され、オムニーシステムに置き換わる予定です。現在、オムニーの利用者は、タップ・アンド・ゴー方式で一回ずつの乗車となり、その料金は2.75ドルです。 頻繁にオムニーを利用するユーザーには、週と月単位でお得になるメトロカードのシステムは適用されません。週、月単位の前払いのメトロカードは(現在)それぞれ$33と$127で販売されています. これらのメトロカードを利用する乗客は前払いし、 指定された時間枠内で無制限の乗車ができます。 週12回、または月46回利用すれば、そのあとの料金は節約することができます。


OMNY users will be charged the standard pay-per-ride fare for their first 12 trips starting every Monday. Afterward, any subsequent trips are free of charge until the following Sunday, allowing frequent OMNY users to save money while not having to pay the full sum upfront. As a result of the new OMNY system, New York City riders will no longer have to choose between buying a weekly MetroCard or paying per ride. They just have to use the same card or device for all trips.


オムニーのユーザーは、毎週月曜日から最初の12回の利用について基本となる乗車運賃を払うことになります。その後, 次の日曜日まで運賃が無料になります, 頻繁にオムニーを利用する人は、全額の前払いが必要なく、また節約になります。 新しいオムニーシステムを導入すれば、ニューヨーク市で公共交通を利用する場合、毎週メトロカードを購入するか、乗車ごとに支払うか、選択する必要がなくなります。ただ、すべての交通機関利用で同じカードやデバイスを使用しなければなりません。


The pilot program will apply to all local bus, subway lines, and the Staten Island Railway. Free transfers between subways and buses will continue to be included in the program. However, all two-part trips linked by a free transfer will only count toward one of the 12 OMNY taps needed.


このパイロットプログラムは、すべての路線バス、地下鉄、スタテンアイランド鉄道に適用されます。地下鉄とバスの無料乗り換えは、このプログラムに引き継がれます。しかし, 無料の乗り換えによってリンクされているすべての2種類の交通機関の利用は、オムニーで必要な12 のタップの一回分としてカウントされます。



So how does the savings provided by fare-capping on OMNY compare to the weekly or monthly MetroCard cost? Let’s say you commute to work everyday, which requires two subway trips per day, a value of $5.50. If you commute five days per week, that brings you to 10 trips per week for a cost of $27.50 per week. Take two more trips on the subway and you’re up to $33, the weekly MetroCard cost. With a weekly MetroCard — or OMNY’s new fare-capping pilot program — the more you use the subway, the more you save. Let’s say you take three trips per day five days a week, which would cost $41.25. With OMNY’s new fare-capping program, you would save $8.25 per week.


さて、オムニーの運賃上限システムは、週または月単位の利用のメトロカード利用と比較してどのくらい運賃が節約できるでしょう。例えば、毎日通勤しているとしましょう.
1日あたり2回の地下鉄の利用で $5.50 です。週5日通勤する場合, 週に$ 27.50となり、週に10回の利用料金ですね。それに加えて さらに2回地下鉄を利用すれば、1週間分のメトロカード代である$33になります。一週間のメトロカードでも、オムニーの上限設定プログラムでも、地下鉄利用が多いほど、お得になります。
また、あなたが1日3回週5日公共交通を利用するとしましょう。すると$ 41.25の交通費がかかります。オムニーの新しい運賃上限プログラムを使用すると、週あたり $8.25 の節約になります。


But how does the fare-capping program compare to the cost of a monthly unlimited MetroCard? If you were to take three rides per day twenty days per month on a pay-per-ride basis, it would cost you $165. The monthly MetroCard cost is $127, so by buying a monthly MetroCard you would save $38 per month, or $9.50 per week. So in some cases, the monthly MetroCard cost is a better deal than OMNY’s weekly fare-capping.


しかし、メトロカードの月額払いでの乗り放題と比べるとどうでしょう。仮に1日3回、月に20日乗るとしたら、165ドルかかります。月極めメトロカードは$127なので、これだと1ヶ月$38、1週間$9.50の節約になります。ですから、場合によっては、月極のメトロカードの支払い額は、オムニーの毎週の運賃の上限設定よりもお得になります。




デジタル掲示板の英語は次のようになっています。


Pay fares with your wearable
Available at this station
and all other 4,5,6  station between GrandCentral / 42 St and Atlantic Av. / Barclays Ctr. and on all Staten Island MTA buses. 


ウエラブル(デバイス)で運賃を払おう
この駅でできます
そして、4,5,6線のグランドセントラル/42丁目駅と、アトランティック・アヴェニュー/バークレイズ・センター駅間の、全ての駅とスタテンアイランドのMTAバスで(ウエラブルデバイスでの支払いが)できます。
(注:ニューヨークの地下鉄の駅名は、目印になる地名や建物の名前と、通りの名前やBんごうの2つが買い手あるものが多いです。)



このパイロットプログラムはあと2か月ほどで終わるようです。
構内にあるメトロカードが買えたり、カードについて履歴などを調べてくれるブースも姿を消していきます。


こういうのです。
   ⇓


明日は、このブースについてです。


Englishラボ
MisTy

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