Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

ニューヨークファウンドリングに見た教育と児童福祉の関係。

20年以上高校で英語教師をしながら、自分は生徒に何を伝えられたのだろうかと考えることがあります。これから自分に何ができるだろうか?を問う意味もこめて、"The New York Foundling"に出会ったのをきっかけに少し「教育」に焦点をあてて考えてみたいと思います。


まず、"The Foundling"は、どんな活動をしているのか、その詳細が知りたかったのです。普通に「里親さがし」だろうと思っていたからです。それが、それだけではないということが分ってきました。彼らは、「恵まれない人を助ける」ことが必要だと考えるのと同時に、「教育」に生きる力の源があり、その分野との協力なしには、真の福祉の成功はないと考えているのだと思います。


そこで、ブロンクスにある"Mott Haven Academy Charter School"との協力です。"Charter School"というのは、アメリカで、税補助を受けているけれど、公的教育規制を受けない学校のことです。 public school(公立学校)に対比してよくこの言い方が使われます。




サイト、ここです。
Partnership with The New York Foundling – Mott Haven Academy Charter School




Partnership with The New York Foundling

ニューヨーク、ファウンドリングとの連携


Our school design includes a close partnership with one of New York City’s largest social service providers, The New York Foundling. The New York Foundling is a not-for-profit voluntary childcare agency serving the five boroughs, Rockland County, Westchester County and Puerto Rico. Since 1869, The Foundling has been saving children, preserving families and building communities through a diverse network of more than 40 programs.
Mott Haven Academy is the first school in the nation specifically designed to meet the needs of children in the child welfare system. Our vision is that, by designing a school that addresses the barriers these children face, vulnerable children will be better prepared to achieve success. We believe that we can and should be a model for other such schools nationwide.


我々の学校はニューヨークの最も大きなソーシャルサービスを提供している団体の一つである "The New York Foundlingーーニューヨークファウンドリング" と緊密な繋がりを持っています。「ニューヨークファウンドリング」は、チャイルドケアの非営利団体で、ニューヨークの5つの地区と、ロックランド郡、ウエストチェスター郡、プエルトリコで活動しています。1869年から、子供たちを救い、家族を守り、40を越えるプログラムで多方面のネットワークをもち、協力関係のある組織を構築してきました。マットヘブンアカデミーは、児童福祉システムにおいて創られた、合衆国初の子供のための特別学校です。我々の目標は、子供たちが直面する障害のことを考えた学校を創って、傷つきやすい子供たちが将来成功を勝ち取ることができるよう、充分に準備させることです。我々は国中の同じような学校の見本になれる、そしてなるべきだと思っています。


Recognizing that education and child welfare generally operate in separate silos, child welfare and educational professionals often speak of greater integration between the systems being the first step in addressing the needs of this special population.
Given the size of both the child welfare population and the public education system integration of services has been challenging. Haven Academy goes beyond existing efforts to promote information sharing to address the special academic needs of the child welfare population. School staff are able to improve foster children’s academic experience by engaging in professional development training on how the child welfare system operates, the specific demands it makes on children and families, and its consequences for a child’s development.


教育と児童福祉は一般的に別々の部門だと認識されていますが、児童福祉と教育の専門家たちは、こうした他とは状況が異なる子供たちが必要としているものを考えた場合、まず行わなければならない事はシステムの融合であるとよく話しています。
児童福祉と公的教育システムの大きさを考えると、活動の融合はとても難しいものでした。児童福祉において特別な教育の必要性の情報を共有するために行っているヘブンアカデミーの努力は並大抵ではありません。ここの先生たちは、養子となった子供たちの学習面でのアドバイスもできます。児童福祉システムや、子供や家族にかかってくる詳細な必要事項、そして子供の発達への影響について専門的な研修を受けているからです。


Staff members are trained to recognize, interpret, and understand behaviors in the context of the child’s life experience and the effect this has on their emotional development and behavior. Our school culture values each child’s family situation while providing structure and stability which enhances the children’s ability to learn.


その研修は子供が生活体験の中でどのような行動をするのか、そしてそれが感情面での発達や行動にどのように影響するのかを認識し、判断し、理解するものです。我々の学校は子供たちが学ぶ力を伸ばす仕組みと安定性を提供しますが、一人一人のこどもの家族状況を尊重します。


The entire design of Haven Academy was intentionally planned to address the needs exhibited by students with a history of child welfare involvement. We researched ways to create trauma-sensitive environments that go beyond current systems and structures in place. Our goal was to create a school that takes into account the impact of abuse and neglect on a child’s readiness to learn. At the same time, features of this learning environment are supportive and attractive to families with no child welfare involvement.
To learn more about The New York Foundling, please visit their website www.nyfoundling.org.


ヘブンアカデミーの全体像は、児童福祉を受けている生徒たちが必要としていることに取り組むことを意図して作られました。私たちは現在あるシステムや骨組みを越えて、どうしてトラウマに影響を受けやすい環境になったのかを調べました。我々の目標は虐待やニグレクトが子供の学習する喜びに影響していることを念頭に置いている学校をつくることでした。同時に、こうした学習環境を特徴とすることで、児童福祉が受けられないご家族の力になり、必要性を感じていただいております。
もっとお知りになりたいことがあれば、「ニューヨークファウンドリング」のサイトをご覧ください。


Englishラボでは、英語を他の教科で使う研究をしています。
TheHours | Opinion | 時事問題|ニューヨーク | 英語学習
GM MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する