Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

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「アンソラ」カップでコーヒーを飲むと、即ニューヨーク気分!

紙コップに歴史があるなんて考えたことありますか?
この紙コップでコーヒーを提供するだけで、もしかしたら幸運が舞い込むかもしれませんよ!


その理由を6sqftのサイトで読んでみましょう。


The history behind NYC’s iconic Anthora coffee cups
ニューヨークの象徴的存在、アンソラのコーヒーカップの隠れた歴史
APRIL 7, 2021BY DEVIN GANNON




In a city full of symbolism, from bright yellow taxis to black-and-white cookies, New Yorkers also find comfort and nostalgia in a certain cardboard coffee cup. Known as the Anthora, the blue-and-white drinking vessel first became an icon of New York City in 1963 when Leslie Buck, a Czech-American immigrant, designed the first-ever to-go coffee cup to appeal to Greek-owned coffee shops and diners. With its customer-friendly “We Are Happy to Serve You” inscription and Greek-style letters, the Anthora has now become an important part of the city’s identity.


鮮やかな黄色のタクシーや白黒のクッキーなど、象徴的なものにあふれている街で、ニューヨーカーは「アンソラ」という厚紙のコーヒーカップに安らぎと懐かしさを感じています。その青と白のカップは、1963年、チェコ系アメリカ人のレスリー・バックが最初に持ち帰り用コーヒーカップとしてデザインして有名になったもので、ギリシャ系コーヒーショップとダイナーで使ってもらえるようデザインされたものです。お客様をお迎えする「We Are Happy to Serve You」(ようこそおいで下さいました。)とギリシャ風の文字で書かれているアンソラは、今やニューヨークのアイデンティティーの重要な一部となっています。


Leslie Buck’s parents were killed by the Nazis, and he survived Auschwitz and Buchenwald. After coming to New York, he Americanized his name from Laszlo Büch, according to the New York Times, and started an import-export business with his brother. In the late ’50s, they started a paper manufacturing company called Premier Cup in Mount Vernon.


レスリー・バックは、両親をナチスに殺され、アウシュビッツとブッヘンワルド(強制収容所)を生き延びました。ニューヨークタイムズ紙によると、彼はニューヨークに来てから、自分の名前をラズロ・ビュックからアメリカ風の名前に変え、弟と輸出入業を始めたということです。50年代後半には、マウント・バーノンでプレミア・カップという製紙会社を立ち上げました。


Then, in the mid-1960s, Leslie started working for a new company called Sherri Cup as their sales manager and later their director of marketing. This is where he first designed the Anthora, but he never received royalties from it (though he made out pretty well on sales commissions). The word “Anthora” was actually Buck’s mispronunciation of “amphora,” which is the two-handled Greek pitcher seen on the cup. The blue and white colors pay homage to the Greek flag, with the font from Ancient Athenian lettering.


その後、1960年代半ばにレスリーはシェリー・カップという新しい会社でセールス・マネージャー、後にマーケティング・ディレクターとして働き始めました。ここで初めてアンソラをデザインしたのですが、著作権の使用量をとりませんでした(販売手数料ではかなり儲けていましたが)。「アンソラ」というのは実はバックが「アンフォラ」を間違って発音したもので、カップに描かれたギリシャの両手持ちのピッチャーのことです。青と白の色は古代アテネのレタリングフォントの書体と共にギリシャ国旗への敬意の表れです。


The height of sales was in 1994 when Sherri sold over 500 million cups. After the Solo Cup Company bought Sherri in 2005, about 200 million cups per year were sold. A year later, with sales at a standstill, Solo Cup decided to halt its large-scale distribution. The company kept the design alive by selling its licenses to souvenir shops and restaurants.


最盛期は1994年で、(カップ販売を手がけるレスリーの会社である)シェリーは5億個以上のカップを販売しました。2005年にソロカップ社がシェリーを買収し、年間約2億カップを販売しました。その1年後、ソロカップ社の売り上げは伸びず、大規模な流通を停止することにし、土産物店やレストランにライセンスを販売することでそのデザインを存続させてきました。


For example, the MoMA Design Store sells a ceramic version designed by Graham Hill in 2003, and many online stores like Amazon and UncommonGoods sell similar products. And it’s been seen in multiple movies and television shows set in New York; actors held the famous Anthora in hit shows like The Sopranos, NYPD Blue, Mad Men, and Law & Order.


例えば、MoMAデザインストアでは2003年にグラハム・ヒルがデザインした陶器製のものが販売されていますし、アマゾンやアンコモングッズなど多くのオンラインストアでも同様の製品が販売されています。また、ニューヨークを舞台にした映画やテレビ番組にも数多く登場し、「ザ・ソプラノズ」「NYPDブルー」「マッドメン」「ロー&オーダー」などのヒット番組では俳優が有名なアンソラを持っています。



こちらで、ドラマに出てくるアンソラカップが見られますよ。



https://in-put-out.com/%E3%80%9Ccoffee-cup-design-ring%E3%80%9C/



The cup made an official comeback to the city in 2015, after the Dart Container company received many requests to bring it back to New York.


このカップは、ダート・コンテナ社にニューヨークへの復活を望む声が多く寄せられ、2015年に正式に復活を遂げました。



〇〇のコーヒーカップを持つより、アンソラを持っているほうがオシャレ!!
即、ニューヨーカーになれる!!
購入したいですか?コロナで使い捨てのカップが推奨されているので、再びブームとなるかも。( ´艸`)






Englishラボ
MisTy

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