Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

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クラウドファンディングのGofundMeは日本からでも利用できる?

先日のブログでご紹介しましたように、ニューヨーク初のドッグカフェである、Robin&Houton(ロビン&ホートン)が、Gofundme(ゴーファンドミー)で25万ドルを目標に資金集めをしており、再起を図っています。


ニューヨークのワンちゃんたちと飼い主さんたちにとって、イーストビレッジとウィリアムズバーグのドッグカフェは、ただ食事やお茶を楽しむ場所だけでなく、様々なワンちゃんに関わる活動を通じてひとつのコミュニティーを形成してきました。


しかし、昨今の人手不足と様々なものの値上がりで、経営ができなくなり、経営者は一旦閉店を公表しました。その後、存続を願う人たちが結集して、GofundMeというクラウドファンディングで、2万ドルの資金を集め、経営者は存続を決意しています。


しかし、スタッフの給料や家賃、修繕費などを考えると25万ドルが必要なのだそうです。


GoFundMeは、アメリカ、ナンバーワンのクラウドファンディングのプラットフォームです。


日本からは、寄付をすることができますが、集めることはできません。


ホームページはこちらです。



Wikipediaでその仕組みを調べてみました。


こちらです。

Type of site           Crowdfunding

Available               in English

Headquarters        Redwood City, California, United States

Owner                   GoFundMe, Inc.

Created by            Brad Damphousse

                              Andrew Ballester

CEO                      Tim Cadogan

URL                       www.gofundme.com

Launched              May 10, 2010; 13 years ago

Current status       Active


GoFundMe is an American for-profit crowdfunding platform that allows people to raise money for events ranging from life events such as celebrations and graduations to challenging circumstances like accidents and illnesses. From 2010 to the beginning of 2020, over $9 billion has been raised on the platform, with contributions from over 120 million donors.


GoFundMeはアメリカの営利目的のクラウドファンディング・プラットフォームで、祝い事や卒業式などのライフイベントから、事故や病気などの困難な状況まで、さまざまな用途のために資金を集めることができます。 2010年から2020年の初めまでに、このプラットフォームで90億ドル以上の資金が集められ、1億2000万人以上のドナーからの寄付がありました。


(中略)


In March 2017, GoFundMe became the biggest crowdfunding platform, responsible for raising over $3 billion since its debut in 2010. 


2017年3月、GoFundMeは最大のクラウドファンディングプラットフォームとなり、2010年のデビュー以来30億ドル以上の資金を集めました。


(中略)


Once the website is created, GoFundMe allows users to share their project with people through integrated social network links (Facebook, Twitter, etc.) and email. People can then donate to a user's cause through the website using a debit card or credit card and track the funding. Those who donate can also leave comments on the website. The person raising funds is not charged. Payment processors collect 2.9% and $0.30 from each GoFundMe transaction.


GoFundMe は、ウェブサイトが作成されると、ユーザーは、統合されたソーシャルネットワークリンク(Facebook、Twitter など)や電子メールを通じて、プロジェクトを人々に知らせることができます。そして、人々はウェブサイトを通じて、デビットカードやクレジットカードを使ってユーザーの企画に寄付し、資金集めの状況を確認することができます。寄付をした人は、ウェブサイトにコメントを残すこともできます。資金を集める人には料金は請求されません。決済処理業者はGoFundMeの各取引から2.9%と0.30ドルを徴収します。


GoFundMe is unique to crowdfunding in that the company is not an incentive-based crowdfunding website. Although it does allow projects that are meant to fund other projects for musicians, inventors, etc., the business model is set up to allow for donations to personal causes and life events such as medical bills. GoFundMe also has a special section dedicated solely to users who are trying to raise money to cover their tuition costs. A prominent tuition project helped a user raise $25,000 for an out-of-state tuition to a PhD program. A 2014 tuition project raised over $100,000 for a homeless high school valedictorian to attend college and help his family.


GoFundMeは、インセンティブベースのクラウドファンディングのウェブサイトではないという点で、クラウドファンディングに特有な存在です。GoFundMeは、ミュージシャンや発明家など、他のプロジェクトに資金を提供するためのプロジェクトを許可していますが、ビジネスモデルは、個人的な目標や医療費などの生活上の出来事に資金を提供することができるように設定されています。 また、GoFundMeには、学費を賄うための資金を集めようとしているユーザー専用の特別セクションもあります。 著名な学費プロジェクトでは、あるユーザーが博士課程に進学するための州外の学費として25,000ドルを集めました。 2014年の学費プロジェクトでは、ホームレスの高校の卒業生総代が大学に通い、家族を助けるために10万ドル以上を集めました。


GoFundMe targets social media platforms to create awareness for campaigns, and encourages individual users to promote their fundraiser on social media throughout a campaign. According to a 2018 report by GoFundMe based on past campaign data, a donor sharing a campaign on social media results in $15 of donations on average, while any share of a campaign on social media, regardless of whether the user donated to the campaign, results in $13 of donations on average.


GoFundMeは、キャンペーンの認知度を高めるためにSNSのプラットフォームを中心にしており、キャンペーンを通してSNSで資金を必要としている人がいることを知らせるよう、個々のユーザーに促しています。過去のキャンペーンデータに基づくGoFundMeの2018年の報告によると、寄付した人がSNSで共にキャンペーンに参加してくれた場合、平均15ドルの寄付があったそうです。SNSユーザーが寄付したかどうかにかかわらず、SNS上でキャンペーンを行った場合は平均13ドルの寄付があるということです。


In 2015, GoFundMe announced that the site would no longer support legal defense funds on their platform, after the site suspended funding for the defense of Sweet Cakes by Melissa, a bakery that was fined for refusing to bake a cake for a same-sex wedding. As of November 2017 GoFundMe's terms and conditions allow for campaigns for certain kinds of legal defense.


2015年、GoFundMeは、同性の結婚式のためにケーキを焼くことを拒否して罰金を科されたパン屋、Sweet Cakes by Melissaの弁護のための資金集めを停止し、その後、プラットフォーム上で法的弁護資金をサポートしないことを発表しました。 2017年11月現在、GoFundMeの利用規約では、特定の種類の法的弁護についてキャンペーンを許可しています。


In November 2017, GoFundMe announced that it will no longer charge a 5% fee per donation for US, Canada, and UK individual campaigns, and instead rely upon tips left by donors to support the website. The processing fee for online credit card payments will still apply to donations.


2017年11月、GoFundMeは、米国、カナダ、英国の個人キャンペーンについて、寄付1件につき5%の手数料を徴収せず、代わりに寄付者が残したチップに頼ってウェブサイトを支援すると発表しました。オンラインクレジットカード決済の処理手数料は、引き続き寄付に適用されます。


In May 2022, GoFundMe announced the acquisition of non-profit donation site Classy. It was announced that Classy will remain and operate as a wholly owned subsidiary of GoFundMe.


2022年5月、GoFundMeは非営利寄付サイトClassyの買収を発表。Classyは引き続きGoFundMeの完全子会社として運営されることが発表されました。



サイトにアクセスして実際にどのような寄付が募集され、どれだけの金額が集まっているかを見ることができます。


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