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トランプ氏はなぜニューヨークの追加料金システムに反対するのか?

今年の6月30日に始まるはずだった、「渋滞時の追加料金システム」(congestion pricing system)は実施の数週間前に突然一時中止になっていました。NBCニュースは次のように報じました。

Gov. Kathy Hochul, who put the plan on "pause" back in June just weeks before it was supposed to take effect, will address a path forward on how to fund the MTA, according to a spokesperson. Hochul put the plan on hold because "a daily $15 toll was too much for hard-working New Yorkers in this economic climate," the spokesperson said.


キャシー・ホークル知事は、6月に(渋滞時追加料金制度の実施)計画を発効予定のわずか数週間前に「一時停止」としました。して今後MTAへの資金調達方法について進むべき道筋を明らかにする予定です。報道官は、「この経済状況下で、毎日15ドルの通行料は勤勉なニューヨーカーにとって高すぎる」ため、ホークル知事は計画を保留にしたと述べています。


👩やはり一回15ドル(約2,300円)は高すぎたようです。


今回この追加料金システムが料金を9ドルに下げて実施されるようです。


New York Postの記事を読みます。(どうやらここにもトランプ氏の影響が表れているように思われます。)



Trump slams Hochul move to revive NYC congestion tax: ‘It will hurt workers, families, and businesses’

By Steven Nelson

Published Nov. 14, 2024, 


トランプ氏、ニューヨーク市の渋滞税復活を目指すホークル氏の動きを批判:「労働者、家族、企業に打撃を与える」


The Democratic governor is proposing a $9 daily toll — after an earlier plan for $15 fees went down in flames (突然だめになる)amid a middle- and working-class outcry (抗議).


“I have great respect for the Governor of New York, Kathy Hochul, and look forward to working with her to Make New York and America Great Again. But I strongly disagree with the decision on the congestion tax,” said Trump, 78.


“It has never worked, but especially so with a city, town, or village that is trying to come back from very rough times, which can certainly be said of New York City. It will put New York City at a disadvantage over competing cities and states, and businesses will flee(逃げる).”


民主党の知事は、15ドルの料金案が中流階級や労働者階級の反発を受けて頓挫したことを受け、1日9ドルの料金を提案しています。


「私はニューヨーク州知事のキャシー・ホークル氏を非常に尊敬しており、彼女と協力してニューヨークとアメリカを再び偉大なものにすることを楽しみにしています。しかし、渋滞税の決定には強く反対します」と、78歳のトランプ氏は語りました。


「混雑税はこれまで一度も上手くいった試しがありません。特に、非常に厳しい時期から立ち直ろうとしている都市、町、村にとってはそうです。それは間違いなくニューヨーク市にも当てはまります。混雑税はニューヨーク市を競合する都市や州に対して不利な立場に追いやり、企業はニューヨーク市から逃げ出すでしょう。」



Trump, whose populist platform of tax breaks for workers and retirees helped secure his return to the White House, said it would be those struggling to make ends meet (家計のやりくりをする)who would suffer most.


“Not only is this a massive tax to people coming in, it is extremely inconvenient from both driving and personal bookkeeping (経理)standards. It will be virtually (事実上)impossible for New York City to come back as long as the congestion tax is in effect,” he said.


“It will hurt workers, families, and businesses, but in particular, anything to do with jobs. It is the most regressive tax known to womankind (女性)(man!).”


労働者および退職者向けの減税という大衆受けする政策を掲げて、ホワイトハウスへの復帰を確実にしたトランプ氏は、生活費を工面するのに苦労している人々が最も苦しむことになるだろうと述べました。


「この税制は入って来る人々にとって大きな税負担となるだけでなく、運転や個人での経理の基準から見ても非常に不便だ。混雑税が実施されている限り、ニューヨーク市が復興することは事実上不可能だ」


「労働者やその家族、企業に打撃を与える。特に、雇用に関わるものには。これは人類(男性!)史上最も逆行的な税制だ。」と彼は言いました。



Hochul got testy (怒った)when asked about the president-elect’s statements at a Thursday afternoon press conference, and offered up some scathing (厳しく非難する)suggestions for Trump.


“In your first days in office, don’t eviscerate (骨抜きにする)the public transportation system, help us,” she said. “Fix that first before you say a word about what I’m doing.”


“I would welcome a conversation about the federal government then supplementing (補う) that kind of money as well,” she added, calling it a “shared goal” with Trump to get the Big Apple a “world class transit system.”



ホークル氏は木曜午後の記者会見で次期大統領の発言について尋ねられた際、苛立ちをあらわにし、トランプ氏に対して痛烈な批判をぶつけました。


「就任してすぐ、公共交通機関を骨抜きにしないでください」、「私がやっていることについて何か言うのなら、まずあなたの問題を解決してください。」と彼女は述べました。


「連邦政府との対話は歓迎します。それから資金援助も歓迎です。」と彼女は付け加え、ニューヨークに「世界クラスの交通システム」を導入することは、トランプ氏との「共通の目標」であると述べました。



👩15ドルが9ドル(約1,400円)に下がったのですね。東京でも渋滞や満員電車が大きな問題となっています。東京にもし渋滞時追加課税が検討されるとしたら、賛成ですか?反対ですか?もし賛成なら一回どのくらいの額がいいでしょう?


例えばゴールデンウィークやお盆、年末年始の道路が最も混むと予想される日のある時間帯に高速料金に1,500円上乗せされるとしたら、その時間帯を避けますか?


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