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障がい者の就業に取り組む画期的な組織! ひらめきは突然に!

昨日のブログでマスターカードやゴールドマンサックスがスモールビジネスの重要性を認識して積極的な融資をして支援しているという事実を取り上げましたが、今日はポップコーンの販売で障がい者者の就業に取り組んでいる団体をご紹介します。



去年8月の記事になりますが、とくに自閉症で就業できない人たちを支援するための団体です。『ポップコーン・フォア・ザ・ピープル』という組織です。ホームページはこちらです。


このページにまず次のように書かれています。


82% OF THE DISABLED COMMUNITY ARE UNEMPLOYED

障害者の82%が雇用されていない


The autistic prevalence rate has risen 20% in the last 20 years, and still 82% of disabled people are unemployed in 2022. In a pivotal era of diversity and inclusion in the workplace, the entire community of disabled adults are still being overlooked. Often paid under minimum wage, struggling with transportation, and requiring flexible hours, Autistic adults, if able to get through an interview process, have no accommodations in the workplace.


自閉症の有病率は過去20年間で20%上昇しましたが、2022年には障害者の82%が失業しています。職場における多様性と包含性の考え方が変わる重要な時代において、障害成人というコミュニティ全体がいまだに見過ごされているのです。多くの場合、賃金は最低をさらに下回り、移動に苦労し、フレキシブルな労働時間を必要とする自閉症の成人は、面接を通過できたとしても、職場で何の便宜も図ってもらえません。


We are proud to establish not only jobs but also careers that focus on respect, equal wages and career advancement opportunities for our entire team who is leading the manufacturing and distribution of popcorn across the nation to prove the advantages of a neurodiverse workforce.


私たちは、仕事だけでなく、チーム全体への敬意、平等な賃金、キャリアアップの機会を重視した働き方を確立することを誇りに思っています。私たちチームは、神経に関する様々な状態の労働力が利点となることを証明するために、全国でポップコーンの製造と流通の先端に立っています。


次の英文を読みます。
原文と画像はこちらからです。
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Keep it popping! Groundbreaking investment tackles unemployment in the neurodiverse
community

弾けろ! 神経障がい者の失業に取り組む画期的な投資


SWOOP, Popcorn for the People Board Chair Mark Katz, Eagles Chairman and CEO Jeffrey Lurie, Nouryon CEO Charlie Shaver, and Wawa CEO Chris Gheysens at Sunday's ribbon-cutting ceremony.
日曜日のテープカットセレモニーを行う、日曜日のテープカットセレモニーを行うイーグルスのマスコットのスウープ(白頭鷲)、『ポップコーン・フォー・ザ・ピープル』のマーク・カッツ理事長と、イーグルスのジェフリー・ルーリー会長兼CEO、(工業用化学品の輸出入および販売をしている会社である)ヌーリオンのチャーリー・シェイバーCEO、(アメリカのコンビニエンスストア・ガソリンスタンドチェーン)ワワのクリス・ゲイセンスCEO。



In 2019, Frank Gumienny was at a Rutgers football game with his daughter, Allison, when they got an urge for a mid-game snack. Like a lot of football fans, Gumienny, Eagles Senior Vice President and Chief Operating Officer, and his daughter bought a bag of popcorn. Little did they know how impactful that one bag of popcorn would be for the Eagles organization.


2019年、フランク・グミエニー氏は娘のアリソンとラトガースのフットボールの試合を観戦中、試合中にスナックを食べたくなりました。多くのフットボールファンと同じように、イーグルスの上級副社長兼最高執行責任者であるグミエニーと彼の娘は、ポップコーンを1袋買いしました。その一袋のポップコーンが、イーグルスの組織にとってどれほど大きな影響を与えることになるのか、彼らは知る由もありませんでした。


Established in 2014, Popcorn for the People was founded to create career opportunities for the disabled community, specifically those who have autism. The company was co-founded by Samuel Bier, who is on the spectrum. Bier was a cart attendant at his local grocery store. One day, he forgot to put sunscreen on and came home with a bad sunburn. That is when his dad, Dr. Steve Bier, decided it was time for a change; it was time to start a business.


『ポップコーン・フォー・ザ・ピープル』は、障害者コミュニティ、特に自閉症を持つ人々のための雇用の機会を創出するために2014年に設立されました。この会社を共同設立したのは、自身も自閉症だったサミュエル・ビア氏です。彼は地元の食料品店でカート係をしていました。ある日、彼が日焼け止めを塗り忘れてひどい日焼けをして帰宅しました。その時、父親である医者のスティーブ・ビア氏は、変わるのは今だ、ビジネスを始める時だ、と決意したと言います。


While sitting in his seat, Gumienny read the label on the bag of popcorn and discovered Popcorn for the People. A light bulb went off in Gumienny's head and he immediately bought another bag to take back to the NovaCare Complex.


席に座っていたグミエニー氏は、ポップコーンの袋のラベルを見てそこに『ポップコーン・フォア・ザ・ピープル(Popcorn for the People)』と書いてあるのを見つけました。グミエニー氏の頭に電球が光り、彼はすぐにもう1袋買ってノヴァケア・コンプレックス(イーグルスのトレーニングセンター)に持ち帰りました。


"This fit right into the Eagles' mission," Gumienny said. "I tell people, Jeffrey's (Lurie, Eagles Chairman and CEO) two main visions are to win Super Bowls and support the autism community. Anytime we can hit those goals, we are doing the right thing."


そして、「これこそイーグルスの使命にぴったりだ!ジェフリー(ルーリー、イーグルス会長兼CEO)の2大目標は、スーパーボウルに勝つことと自閉症の人たちを支援することだ!この2つのを同時に達成できるぞ!間違いない!」と言いました。


The bag of popcorn was for Ryan Hammond, the Executive Director of the Eagles Autism Foundation. Throughout that next week, discussions occurred between Gumienny, Hammond, and the leaders of Popcorn for the People. A partnership was born, and the popcorn was first sold during the Eagles versus Giants game in December 2019.


持ち帰ったポップコーンは、イーグルス自閉症基金のライアン・ハモンド専務理事にあげました。それから1週間、グミエニー氏、ハモンド氏、そして『ポップコーン・フォー・ザ・ピープル』のリーダーの間で話し合いがもたれました。提携が生まれ、ポップコーンは2019年12月のイーグルス対ジャイアンツ戦で初めて販売されました。



😀アマゾンで買えるようです。
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Since that game, Popcorn for the People has been sold throughout Lincoln Financial Field at pop-up shops and regular concession stands. With the mission of Popcorn for the People and the Eagles Autism Foundation, this partnership was a perfect match.


その試合以来、『ポップコーン・フォー・ザ・ピープル』はリンカーン・フィナンシャル・フィールド内のすべてのポップアップショップや通常の売店で販売されています。ポップコーン・フォー・ザ・ピープルとイーグルス自閉症財団の使命は、このパートナーシップと完璧にマッチしました。


"Autism is the most underemployed disability," Hammond said. "This is such a priority for us because it is really life-changing to give someone employment, a purpose, and a paycheck."


「自閉症は最も雇用されていない障害です」、「このことは我々がもっとも大切にしていることです。仕事や目的を与え、給料を与えることは、人生を変えることだからです」と、ハモンド氏は言いました。




Popcorn for the People Announcement



これこそ、「思い立ったが吉日」ですね。
明日、この組織が拡大していく様子をお伝えします。


Englishラボ
MisTy

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