Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

新ニューヨークの教育長は、ブロンクスの教育に貢献した女性校長。

新型コロナのもたらした異常な教育環境の中で、ニューヨークの教育システムをけん引してきたカランザ氏(Richard A. Carranza)が、突如任期を10ヶ月残して辞任することになりました。3月15日から新しい教育長に引き継がれます。


ニューヨークの教育についてのブログの中で、何度か登場してきたカランザ氏の教育に対する信念と子供たちへの愛情を感じていたMisTyとしては、少しショックでしたが、今日は新しい教育長の記事を読んで、新たなニューヨークの教育の光を見つけてみたいと思います。


https://pix11.com/instagram/who-is-new-nyc-schools-chancellor-meisha-ross-porter/

Who is new NYC Schools Chancellor Meisha Ross Porter?

新しいニューヨークの教育長、メイシャ・ロス・ポーターって誰?

by: Ayana Harry   Feb 26, 2021




THE BRONX — Meisha Ross Porter is a graduate of New York City’s public school system.


ブロンクス発---メイシャ・ロス・ポーターさんは、ニューヨーク市の公立学校の卒業生です。


Starting in mid-March, she’ll become the first Black woman in the city’s history to lead that system, the largest school district in the country.


3月中旬に、ニューヨーク市史上初の女性ブラックが全米で最も大きな学校区である、ニューヨークの教育システムの先頭に立つのです。


“I am so honored and this is the great privilege of my life at this moment,” said Porter at the Friday press conference to announce she’d be replacing Richard Carranza, who is stepping down.


「とても光栄です。このことは、今、私の人生でとても名誉あることです。」と金曜日の記者会見でポーターさんは述べ、退任するリチャード・カランザ氏の後任になることを公表しました。


Porter grew up in South Jamaica, Queens and is the daughter of a New York City public school teacher.


ポーターさんは、クィーンズ地区の南ジャマイカで育ち、ニューヨーク市の公立学校の先生の娘です。


“What I learned first from my favorite teacher, my mommy, is the importance that one teacher makes in the life of every young person,” Porter said.


「私の大好きな先生である母から最初に学んだことは、一人の先生が一人ひとりの若者に人生における重要性をりかいさせることです。」と彼女は言いました。


Starting as a youth organizer in the Bronx, Porter was a founder of the Bronx School for Law, Government, and Justice. She started working at the school as a teacher and rose to become the principal. As principal, Porter worked with local leaders, like Councilwoman Vanessa Gibson to secure more resources for her school.


ブロンクス地区の一人のユース・オーガナイザーとしてスタートしたポーターさんは、「法律、政府、正義のためのブロンクス校」の創設者の一人です。その学校の先生として働き始め、学校長に上り詰めました。学校長として、女性議員のバネッサ・ギブソンさんのような地域のリーダーたちと共に働き、彼女の学校のためになる資金等を確保しました。


“I saw so many qualities of being a leader,” Councilwoman Gibson told PIX11 News.


「彼女は一人のリーダーとして多くの素質を持っていると思いました。」と女性議員のギブソンさんはPIX11ニュースに話しました。


Porter rose within the department of education and was eventually named executive superintendent, overseeing Bronx schools.


ポーターさんは教育課の中で、頭角を現し、ついにブロンクスの学校を監督する最高責任者となりました。


 Mayor Bill de Blasio announced Porter would become the next chancellor, Porter reflected.


デブラシオ市長がポーターさんを次期教育長にすると公表し、ポーターさんは次のように述べました。


“I’m ready to hit the ground running and lead New York City schools to full recovery. It won’t be easy but clearly I’ve never done anything easy.”


「私は全力で取り組み、ニューヨークの学校の全面的な復活の先頭に立つ覚悟ができています。たやすいことではありません。でも、私が今までやってきたことでたやすいものは何一つありませんでしたから。」


Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する