Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

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NYC25×25が目指すニューヨークの「街路風景」の改善とは?

ニューヨークの移動手段を考える、TA(Transformation Alternatives)は、ニューヨーク市の交通手段の将来のありかたを考えています。NYC25×25の説明は、次のようになっています。


NYC 25x25: A CHALLENGE TO NEW YORK CITY’S NEXT LEADERS TO GIVE STREETS BACK TO PEOPLE
NYC 25×25: 道路を人々に戻すためにニューヨークシティの次のリーダーへの提案


今日は、NYC 25×25のサイトをみます。
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https://nyc25x25.org/


(もっといいやりかたがあるはず・・・)


Why 25 percent specifically? Why 2025?
具体的になんで25%で、なんで2025年なの?


The transformation of 25 percent of our streetscape by the year 2025 would be a wholesale and substantial change that would improve our city in countless ways. As we face the overlapping crises of Covid-19, economic downturn, racial inequity, climate change and traffic violence, now is not the time for partial solutions. We need a real commitment to equity on our streets for the large majority of New Yorkers who do not drive. Reallocating 25 percent of space is just the first step toward reaching this goal — but it’s a meaningful and achievable goal for our next leaders during the next mayoral administration.


2025年までに街路風景の25%を変えると言うのは、大規模で、 相当な変化となり、数えきれない意味で街が改善されることになるでしょう。新型コロナウィルス、経済危機、人種差別、気候変動、交通暴力が重ね合わさっている危機に直面していて、今は部分的な解決をしている場合ではないのです。私たちは車を持たないニューヨーカーの大多数のために、道路における公平性の確保に本気で取り組む必要があります。スペースの 25%を再配分することは目標到達の最初の一歩にすぎません。しかし、(来年)次の市長の期間中、次のリーダーたちにとって意味があり、かつ到達できる目標なのです。

Why should we take space from cars?

なぜ我々は車のスペースを減らさなければならないのか?

Scientists, researchers, and experts in climate change, public health, economics, and the environment agree that we must make serious and immediate reductions in car space and car usage. Space for cars is inefficient in a crowded city, and too many cars harm our physical and mental health, and our environment, and cut off economic opportunities for those who need them most.


気候変動や、公共衛生、経済、環境の科学者、研究者、専門家は、私たちが車のために使われているスペースと車の使用を、本気で、そして緊急に削減しなければならないことに異論はありません。車のために使われているスペースは、混雑している街では効率が悪く、あまりにも車が多いことが私たちの体や心、そして私たちの環境に害を与えています。また、車を最も必要としている人たちの経済活動を妨げています。

How is our public space currently being used?

現在公共スペースはどのように使われているのか?


Of our total streetscape, 75 percent is dedicated to moving or storing vehicles, with over 54 percent for travel lanes and 21 percent dedicated for free on-street parking. Less than 21 percent is dedicated as sidewalk space and less than one percent is dedicated for bike and bus lanes combined.


私たちの全街路風景のうち、75%が移動のための車や商品を運ぶ車で占められています。54%以上が車両専用で、21%が無料の路上駐車スペースです。歩行者スペースはその21%より少なく、自転車とバスのためのレーンに至っては1%未満です。



How do New Yorkers currently get around?
ニューヨーカーは現在どのようにして移動しているのか?


Even though over three-quarters of our streetscape is dedicated to moving or storing cars, New Yorkers overwhelmingly use public transit, walk, or bike to get where they’re going. Three out of four trips are made by one of these sustainable modes of transportation. About one in four trips are made by car, over half are made by public transportation, and about one in five are made on foot or by bike. Over 97 percent walk or bike to or from public transportation.


我々の街路景観の4分の3以上が移動のための車や商品配達の車で占められていますが、ニューヨーカーは目的地に行くのに、圧倒的に公共交通を利用したり、歩いたり、自転車に乗ったりしています。4回のうち3回がこうした手段のどれかで移動しているのです。約4回に1回が車、半数以上が公共交通、そして5回に1回が徒歩か自転車です。97%以上の人が歩き、または自転車で、公共交通機関を使って行ったり来たりしているのです。

Would reducing space for cars unfairly punish drivers? 
Who actually owns a car in New York City?

車のためのスペースを減らすことは運転者を不公平な形で罰することになるのだろうか?
実際ニューヨーク市で車を所有している人は誰?


New York City households that own a car are more than twice as wealthy as those without a car. Lower-income New Yorkers are much more reliant on transit, buses especially, and the median income of bus riders is substantially lower than that of New Yorkers overall. Right now, the average cost of car ownership (nearly $10,000 a year nationally) is prohibitively expensive for millions of New Yorkers. Privileging private cars ahead of transit riders and pedestrians on our streets is not only unfair, but harmful to the supermajority of low-income New Yorkers who do not own a car. Building more car-free options on our streets is a way to boost economic opportunity and lower bills for millions.


車を所有しているニューヨークシティの世帯は車の無い世帯の2倍以上の収入がある人たちです。低所得者のニューヨーカーは特にバスのような公共交通に頼っています。そしてバス利用者の所得の中央値は、ニューヨーカー全体の所得の中央値よりかなり低いのです。現在、車の所有にかかる平均コストは、(全国では年間約1万ドル)何百万人ものニューヨーカーにとっては耐えがたいほど高額です。公共交通機関の利用者と歩行者より自家用車の方が優遇されるというのは不公平なばかりか車を所有していない圧倒的多数の低所得者層にとって有害なものです。我々の道路でもっと車の無い選択をすることが経済を活気づかせ、何百万人の人にとって出費が低くなるのです。


What about New Yorkers who need to drive for their jobs, or because of a disability?
仕事で運転する必要があるニューヨーカーや障害があって車が必要な人はどうなのか?


Today, New Yorkers who need to drive are wasting huge amounts of time in traffic because there are so many elective drivers on the road — nearly half of whom are completing short trips of two miles or less. Converting driving and parking lanes into protected bus and bike lanes will invite those who have a choice whether or not to drive to opt for more efficient, cheap, and pleasant modes of travel. In turn, this will make more space on the road and at the curb for those who need to drive.


今日車が必要なニューヨーカーは、莫大な時間を無駄にしています。なぜなら多くのドライバーが他の手段も選択できるからです。その約半数は2マイル以下の移動に車を使っているのです。走行レーンと駐車レーンをバスや自転車専用レーンに変えると、車に乗るかどうか選べる人は、さらに効率的で、安く快適な移動を選択する選択をするようになるでしょう。代わりに、道路や歩道に運転が必要な人のためのスペースがもっと作れるのです。



日本では、高齢化社会のなかで、高齢者の運転の危険性が指摘されています。日本の場合は、他の交通手段がない、もしくはサービスの提供が不十分なため、車を手放すことができない人が多いのです。ニューヨークとはまた違った理由で、車の削減ができるサービスを提供してもらいたいものです。


日本で、車についての問題は何ですか?ニューヨークとの違いは何ですか?人に優しい街路景観とはどんなものなのか、英語でディスカッションしてみましょう。


Englishラボ
MisTy

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