Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

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ニューヨーク市の素晴らしい道路計画にはさらに31億ドル必要らしい。

皆さんが毎日歩く道は安全ですか?コロナで自転車通勤に切り替えた方は道路で危険を感じたことはありませんか?


車を運転していて、歩行者や自転車のそばを通るときに恐いと思ったことはどなたもあると思います。


ニューヨークでは、道路での事故を防ぐため、車、自転車、バス、歩行者のレーンをできる限り分けるという究極の道路計画が進んでいます。
原文、画像はこちらからです。
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Council wants additional $3.1B to build up 'NYC Streets Plan' | 6sqft


Council wants additional $3.1B to build up ‘NYC Streets Plan’
議会が「NYCストリート計画」に31億ドルの追加を希望


APRIL 5, 2022BY AARON GINSBURG



The New York City Council is calling on Mayor Eric Adams to allocate an additional $3.1 billion to build more bike lanes, bus lanes, and space for pedestrians. In a response to the mayor’s preliminary budget for the fiscal year 2023 published this week, the council said the mayor would not be able to fulfill his campaign promise of building 300 miles of protected bus lanes during his first term due to a lack of funding. According to the council, the increased investment would allow for 500 miles of protected bike lanes, 500 miles of bus lanes, and 38 million square feet of open pedestrian space, according to the Council’s proposal.


ニューヨーク市議会は、自転車レーン、バスレーン、歩行者のためのスペースを増やすために31億ドル(約3,500億円)を追加で配分するようエリック・アダムス市長に求めています。今週発表された2023会計年度予備予算に対する回答の中で、市長は資金不足のため、1期目に300マイルのバスレーンを建設するという選挙公約を果たすことができないだろうと述べたと議会が報告しました。議会は、予算額を増やすことで、500マイルの自転車専用レーン、500マイルのバス専用レーン、3800万平方フィートのオープン歩行者スペースを確保することができるとプロポーザルの中で示しています。


In October 2019, the council came to an agreement with former Mayor Bill de Blasio on the $1.7 billion “Streets Plan” that required the city to build 250 miles of protected bike lanes and 150 miles of protected bus lanes, as well as one million feet of pedestrian space.


2019年10月、議会は、予算については、ビル・デ・ブラシオ前市長と17億ドルの「ストリートプラン」で合意に達しており、市は250マイルの自転車専用レーンと150マイルのバス専用レーン、さらに100万フィートの歩行者スペースを建設することになっています。


The first five-year phase of the NYC Streets Plan began this year, kicking off the city’s effort to build 250 miles of protected bike lanes and 150 miles of protected bus lanes. According to the council’s response, the second five-year phase which is set to begin in 2026 calls for the completion of a connected bicycle network, a bicycle network lane coverage of 100 percent, and the installation of protected bus lanes on all bus routes where it is applicable.


「ニューヨーク市・ストリートプラン」の最初の5年間の建設計画段階が今年始まり、250マイルの自転車専用レーンと150マイルのバス専用レーンの建設に向けた市の取り組みがスタートしました。議会によると、2026年から始まることになっている第2期段階の5年間では、自転車道路に途切れがないこと、自転車ネットワークレーンが市全体をカバーしていること、適用可能なすべてのバスルートにばす専用レーンを設置することが求められているとのことです。


The proposal also calls for 40 miles of car-free busways, an addition that was not included in the council’s 2019 bill or in the mayor’s plan. Busways have helped speed up buses in Manhattan, Queens, and Downtown Brooklyn.


また、このプロポーザルでは40マイルの(他の車は利用できない)バス専用道路を建設することになっていますが、これは議会の2019年法案にも市長の計画にも含まれていない追加事項です。このバスのみ走行できる道路のお陰で、マンハッタン、クイーンズ、ブルックリンのダウンタウンでバスの走行がスピードアップしています。


“The NYC Streets Plan is key to achieving transportation equity. The Streets Plan is how New York City will ensure faster commutes, fewer transit deserts, and greater economic opportunity in communities across the five boroughs,” Danny Harris, executive director of Transportation Alternatives, said in a statement.


「ニューヨーク市・ストリート・プランは、交通の公平性を実現するための鍵であり、、ニューヨーク市が5つの行政区で、通勤時間の短縮、交通不便地域の減少、より多くのビジネスチャンスが確実になる。」とトランスポーテーション・オールタナティブ(代替交通)のエグゼクティブディレクター、ダニー・ハリス氏は声明で述べています。


In February 2022, DOT began an effort to enhance 20 of the city’s 40 miles of delineator-protected bike lanes due to frequent blockage of the lanes by vehicles. They project the effort to be completed by the end of 2023.


2022年2月、交通局は、市内40マイルの道路線形を示す反射板ある自転車専用レーンのうち20マイルの整備を強化する取り組みを開始しました。車によって頻繁に通行が妨げられているためです。このプロジェクトは2023年末までに終わる予定です。


“Mayor Adams has put forward an aggressive plan to improve street safety and provide greater access citywide to reliable transportation options, including an unprecedented effort to add 150 additional miles of bus lanes in the next four years,” Jonah Allon, a spokesperson for the mayor, told amNY on Sunday.


「アダムズ市長は、今後4年間で150マイルのバスレーンを追加するという前例のない取り組みを含め、道路の安全性を高め、市内での信頼できる交通手段を選択できるようになる積極的な計画を打ち出しています」と、市長の広報担当者ジョナ・アロン氏は日曜日にamニューヨークに話しました。


“We are reviewing the Council’s proposal and look forward to engaging with them through the budget process to identify the proper level of funding for our shared transit goals.”


更に次のように続けました。「我々は議会のプロポーザルを検討中であり、予算プロセスを通じて、我々が共有する輸送の目標のための適切なレベルの資金を確定するために、議会と積極的に関わって参ります。」



「オールタナティブ・トランスポーテーション」については、こちらでとりあげたことがあります。
理想の道路のありかたが動画でよくわかります。



コロナで陽性が判明したエリック・アダムス市長。
先日のホームレスの野営地の解体にしろ、今回の道路整備の変更にしろ、議会との折り合いをつけるのが難しいのは、日本に限ったことではなさそうです。トップに立つ人がいくら選挙で選ばれたとはいえ、すべて思い通りにならないのが、民主主義の利点でもありますから。。。


Englishラボ
MisTy

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