Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

グランド・セントラルの天井画の四角の秘密が分かった!

一昨日のブログの中に出てきた、グランド・セントラル駅のきらびやかな天井画にある、黒い四角について、ニューヨークタイムズに解説がありました。2018年に書かれていたものです。



今日は、その歴史的背景と、さらに判明した驚きの事実を取り上げます。


What Is That Spot on the Ceiling of Grand Central Terminal?
グランド・セントラル・ターミナルの天井にあるあの四角は何なのか?


By Keith Williams



Q. On the ceiling of the main hall of Grand Central Terminal, there is a dark spot. I was told the restorers left it so that everyone could see how dirty the ceiling had been. Is that true? How big is it? Has this been done elsewhere?


Q. グランドセントラルターミナルのメインホールの天井に黒い部分があります。天井がどれだけ汚れていたかがわかるように、修復師が残したと聞いたのですが、それは本当ですか?どのくらいの大きさなのですか?これは他の場所にもありますか?


A. It is true. The dark spot, a relic of an era when smoking indoors was routine, is located near the northwest corner, where the celestial blue of the ceiling mural meets the marble. It measures approximately nine by five inches.


A. 本当です。室内での喫煙が日常的だった時代の遺物であるこの黒い部分は、北西の角の近く、天井壁画の天空の青が大理石に接するところにあります。大きさはおよそ9センチ×5センチです。


Before the Metropolitan Transportation Authority started a two-year, nearly $200 million renovation of Grand Central in 1996, the entire ceiling had this unwanted finish, which came mostly from cigarette tar and nicotine.


メトロポリタン交通局が1996年にグランド・セントラル駅の改修工事を2年がかりで2億ドル近くかけて始める前は、天井全体がこのようないただけない状態になっていました。ほとんどがタバコのタールとニコチンによるものでした。


Returning the ceiling to its former luster was a painstaking process. The restoration team tested a number of different cleaning agents, eventually applying the winning solution, called Simple Green, with cotton swabs.


天井を以前の輝いた状態に戻すのは大変な作業でした。修復チームはさまざまな洗浄剤をテストし、最終的にシンプルグリーンと呼ばれる溶液を使うことに決まり、それを綿棒で塗りつけました。


The renovation, which was completed in 1998, entailed a bit of controversy among art historians — at least with respect to the mural, which purports to show some of the constellations of the zodiac along with nearby stars.


1998年に完成したこの改修は、美術史家の間でちょっとした物議を醸しだしました。--それは、少なくとも、黄道帯の星座とその近くの星々を描いたとされる壁画に関してでした。


Originally, the mural was painted directly on the ceiling; within a few years, however, the roof began to leak, and mildew soon obscured the imagery. The New York Central Railroad, the owner of the building at the time, “solved” the issue in the 1940s by covering the ceiling with eight-by-four-foot boards and creating a new mural to mimic the original. The outlines of the boards are plainly visible under the present painting.


当初、壁画は天井に直接描かれていたのですが、数年のうちに屋根から雨漏りが始まり、やがて白カビによって絵が見えなくなってしまいました。当時の建物の所有者であったニューヨーク・セントラル鉄道は、1940年代に天井を8×4フィートの板で覆い、オリジナルを模倣した新しい壁画を制作することでこの問題の「解決」としました。(ですから)現在の絵の下には、その板の輪郭がはっきりと見えます。


During the renovation, some advocates wanted to see the boards removed, and the original mural restored. Unfortunately, those boards contain asbestos; dislodging them could result in a health hazard.

改修工事中、一部の(原画)擁護者たちはこの板を取り除き、オリジナルの壁画を復元することを望んでいました。残念なことに、これらの板にはアスベストが含まれており、取り外すと健康被害が出る可能性がありました。


Beyond a few minor changes, the current ceiling largely matches the original, including a critical error. Soon after the current terminal opened in 1913, an observant commuter noticed the zodiac was backward — not exactly offering the simulated astronomical experience the owners had desired.


わずかな変更点はありますが、現在の天井は致命的なミスを含め、ほぼオリジナルと同じです。1913年に現在のターミナルがオープンして間もなくのこと、観察力の鋭い通勤客が星座盤が後ろ向きになっていることに気づきました。鉄道会社が望んでいた星座を見ているような体験を正確には再現できなかったのです。


The flip-flop was the result of a bad translation: painters had placed the rendering on the ground, resulting in a reversed final image (east was west, and west was east). Railroad officials brushed away criticisms, saying the mural was painted from God’s perspective.


逆になってしまったのは、絵師の写し間違いが原因でした。つまり、絵師は地面に完成予想図を置いて描いたたため、最終的なイメージが逆になってしまったのです(東は西、西は東と言う具合に)。鉄道関係者は、壁画は神の目線から描かれたものだとこの指摘を一蹴しました。




当時のままの部分を意図的に残した修復師は、後にその部分が話題になると思っていたでしょうか。どこかに自分のイニシャルを書いているかもしれませんね。また、星座が逆だと発見した人もすごいですし、それを神の目線で描かれたと答えた鉄道関係者もすごいと思います。この壁画を見に行ったら、一緒に行った人に教えてあげてね!



Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する