Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

ジュリアに詐欺メールが来た!そのとき彼女はどうしたか?

携帯を見ていて、詐欺かなと思うメールを受け取ることがあります。今日は、実際にニューヨークタイムズで「スクラッチ(Scratch)」というコラムを担当しているジュリアに届いた詐欺メールについて、ジュリアがどう思って対応したか、「スクラッチ」を読んでみたいと思います。


原文とイラストはこちらからです。

You’ve Got (Scam) Mail - The New York Times





You’ve Got (Scam) Mail
(詐欺)メールがとどきましたよ。


Is everyone being swindled all the time and just not talking about it?
誰もが常に騙されていて、それを口にしないだけなのでしょうか?


By Julia Rothman and Shaina Feinberg
Julia is an illustrator. Shaina is a writer and filmmaker.


Sept. 22, 2023



A few months ago, I received an email that, at first glance, looked like dozens of others that arrived in my inbox this year. I’m a professional illustrator, and this person was writing with what appeared to be a job offer.


数ヶ月前、私の携帯の受信トレイに一通のメールが届きました。初め見た時は、今年になって届いた多くのメールと同じようなものに見えました。私はプロのイラストレーターで、そのメールは仕事の依頼のようなものでした。


=Mistyの補注=
ジュリアが次のメールの画面に赤字でアヤシイと思ったことを書いています。それは次のようなことです。
● Hello, の後に自分の名前がない。
● "I got"の後に変なスペースがある。
● "Dysarthria"に特殊記号がついている。(構音障害という病名で、筋肉の障害で声が出せないので、メールでしか対応できないということが書いてある。)


Some things felt slightly off, but I wrote back.


いくつか変だなと思ったのですが、返事を書きました。


The response was surprising: The person knew some things about hiring an illustrator, using industry terminology and making other requests typical of art directors.


返事は驚くべきものでした。そのメールの送信者はイラストレーターを雇うことについてある程度知っていて、業界用語を使ったり、アートディレクターによくある要求をしたりしていたのです。


We exchanged several more emails. I asked some questions and negotiated a higher rate. At this point, I was almost certain it was a scam.


さらに何度かメールを交換する中で、私はいくつかの質問をし、より高い料金交渉をしました。この時点で、詐欺だとほぼ確信しました。


And then the most glaring red flag: The person wanted to pay me immediately. As a freelancer, I almost always collect payment once a project is completed. Sometimes it takes months.


そして、最も目立ったアヤシイ点は、発信者が私にすぐに支払いをしたいといったことです。私はフリーランスで働いているので、ほとんどいつも仕事が完了した時点で支払いを受け取ります。時にはそれが数ヶ月先のこともあります。



=MisTyの補注=
ジュリアが決定的にアヤシイと思った一文がこれです。


Payment will be received before you turn in the illustrated images.
お支払いは、イラスト画像をご提出いただく前にお済ませください。


Out of curiosity, I decided to play along and agreed to take the job.


好奇心から、その仕事を引き受けることにしました。

Scams have been around forever, but in 2022, consumers reported losing almost $8.8 billion to fraud, a 30 percent jump from the year before, according to data released by the Federal Trade Commission.


詐欺は以前からずっとありますが、2022年、連邦取引委員会が発表したデータによると、詐欺による消費者の被害は約88億ドルが通報されています。前の年から30%急増しています。


The actual number is probably much higher. John Breyault, a fraud expert at the National Consumers League, said that fraud tended to be underreported.


実際の数字は多分もっと高いでしょう。全米消費者連盟の詐欺専門家、ジョン・ブレイヨーは、詐欺被害は実際より少なく報告される傾向にあると指摘しています。





イラスト中の英語
"Unfortunately there's this culture of victim blaming around fraud. So people feel ashamed and often don't report it."


「残念ながら、詐欺には被害に遭う者が悪いとする文化があります。そのため、人々は恥ずかしく思い、通報しないことが多いのです」。


The pandemic also created a perfect storm for scams.


また、コロナパンデミックも詐欺が大流行する原因を作り出しました。


イラスト中の英語
"People were online all the time, people were isolated from their support networks, and scammers themselves were able to devote a lot more time to scamming because they were out of work."


「人々は常にネットでつながり、お互いを支える人のつながりとは直接接触できない状態でした。詐欺を行う人も仕事を失っていて、多くの時間を詐欺を行うことに使うことができたのです。」

My experience made me think that other people were being scammed too, but just didn’t talk about it.


私の経験から、他の人たちも詐欺に遭っているけれど、そのことについて話さないだけではと思いました。


So I decided to find out firsthand: I put out a call on Instagram and was almost instantly flooded with peoples’ stories of being swindled through LinkedIn when applying for a job, on eBay when buying things, on Craigslist when looking for an apartment. Often, the targets were in vulnerable positions: desperate for work or housing, or experiencing momentous life changes.


そこで私は、実際に調べてみることにしました。 インスタグラムで詐欺に遭った体験を聞かせてほしいと呼びかけると、ほぼ瞬時にあふれるほどの返信がありました。その内容は、採用情報のリンクトインを装ったサイトで仕事に応募して騙されたとか、通販のイーベイを語って騙されたとか、アパート探しでは、(大手の不動産会社の)クレイグズリストを語った詐欺で騙されたというものです。多くの場合、ターゲットにされた人たちは、仕事や住まいを求めて必死になっていたり、人生の大きな転機にあったりするような弱い立場の人達でした。



後半は明日載せます。


Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する