Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

先生と生徒はA.I.についてどう思っているか?

チャットGPTの登場によって、教育界が大きく変わるかもしれません。生成A.I.の使用を規制することが無理だとなると、先生たちはどのような課題を出し、評価していけばいいのでしょう?


ニューヨークタイムズ誌のナターシャ・シンガー(Natasha Singer)記者は、教育とテクノロジーの関係について多くのレポートを記事にしています。


このブログで、大学願書の作文を書く際のA.I.チャットボットの利用について、350件以上の投稿から彼女が取り上げた記事の一部を読みたいと思います。


今日は、ニューヨークタイムズの次の記事を読みます。



How teachers and students feel about A.I.
教師と生徒はA.I.をどう思っているか


As the school year begins, their thinking has evolved.
学期が始まり、彼らの考え方が変わってきた。



By Natasha Singer





Teaching with A.I.
A.I.を使う授業について


I love A.I. chatbots! I use them to make variations on quiz questions. I have them check my instructions for clarity. I have them brainstorm activity and assignment ideas. I’ve tried using them to evaluate student essays, but it isn’t great at that.


私はA.I.チャットボットが大好きです!様々な小テストの質問作りに使っています。チャットボットを使って自分の出す指示が明確かどうかチェックしています。また、アクティビティや課題のアイデアを考えてもらっています。学生の作文を評価するのに使ってみましたが、それはあまり良くありませんでした。


— Katy Pearce, associate professor, University of Washington
- ケイティ・ピアース、ワシントン大学准教授




Before they even use ChatGPT, I help students discern what is worth knowing, figuring out how to look it up, and what information or research is worth “outsourcing” to A.I. I also teach students how to think critically about the data collected from the chatbot — what might be missing, what can be improved and how they can expand the “conversation” to get richer feedback.


私は、学生がチャットGPTを使う場合でもその前に、何を知りたいと思っているのか、どうやって調べればいいのか、A.I.に 頼む価値のある情報や研究は何なのかを見極める指導をしています。また、チャットボットから収集されたデータについて批判的に考える方法(何が欠けているか、何を改善できるか、より豊かなフィードバックを得るためにどのように「会話」を広げられるか)を教えています。


— Nicole Haddad, Southern Methodist University
- ニコル・ハッダード、サザンメソジスト大学





Studying with A.I. tools
A.I.ツールを使っての勉強について


I used ChatGPT and a math plug-in to help prepare me in geometry for next year. That was very helpful for me because you can ask it a million questions and it never gets tired. It was like my personalized tutor in math.


チャットGPTと数学の拡張機能を使って、来年の幾何学の予習をしました。チャットGPTは疲れることなくかなりの数の質問に答えてくれるので、とても役に立ちました。数学の自分専用の家庭教師のようでした。


— Amedeo Bettauer, age 13, rising ninth grader, Brookline High School
- アメデオ・ベタウアー、13歳、新中学3年生、ブルックライン高校




A.I. chatbots are making it a lot easier for students to understand difficult concepts in a simple way. The tailored responses one can obtain through specific prompts are incredible. It can provide students with endless examples of how to outline essays, business plans and emails. It’s a real time saver.


学生はA.I.チャットボットを使えば難しい概念を簡単に理解できるようになります。具体的なプロンプトを与えて得られる自分だけの回答は素晴らしいものです。作文や、ビジネスプラン、電子メールの概要の作り方では、学生に無限の例を提供してくれます。実に時間の節約になります。


— Sam Avery, recent graduate, University of Iowa
- サム・エイブリー、アイオワ大学の新卒




A.I. chatbots can give students an out. You don’t have to think about a text deeply or write about a connection that you had to find, you can simply just ask a robot to analyze a quote and it will do it in a matter of seconds. I don’t know the effects that A.I. will have on students in the long run but I just don’t want it to make students lazy, as the joy of learning is that “AHA!” moment that comes from figuring something out yourself.


A.I.チャットボットは学生に逃げ道を与えてくれます。文章について深く考えたり、関連事項を見つけて書いたりしなくてもいいのです。ロボットに引用部分についての分析を依頼するだけで、数秒でやってくれます。長い目で見て、A.I.が学生にどのような影響を与えるかはわかりませんが、怠け者にしないで欲しいと思います。学ぶことの喜びは、自分で何かを発見したときに得られる「あ、そうか!」という瞬間なのですから。


— Emma Nazario, first-year student, Wheaton College
- エマ・ナザリオ、ホイートン・カレッジ1年生




I think that the very best students will be fine. At less resourced universities than my own, I foresee an ever yawning gap between the privileged and everyone else, between those who know how to use A.I. as a tool and those who don’t know that there is anything to know.


優秀な学生なら(A.I.チャットボットを使っても)問題ないでしょう。特権階級とそれ以外の人々、つまりA.I.を道具として使う方法を知っている学生と、知るべきことがあることを知らない学生との間の格差がかつてないほど広がるのではないかと思っています。


— Ricardo Galliano Court, assistant dean for academic integrity and undergraduate research, Northwestern University
- リカルド・ガリアーノ・コート、ノースウェスタン大学、学術的公正および学部研究担当副学部長




A lesson plan for the A.I. era
A.I.時代の授業計画について



For educators looking for inspiration, Ethan Mollick, an associate professor at the Wharton School of the University of Pennsylvania who thinks a lot about generative A.I. in the classroom, has some great suggestions.


ペンシルバニア大学ウォートン・スクールの准教授で、教室での生成A.I.について多くの意見を持つイーサン・モリック氏は、インスピレーションを探している教育者に素晴らしい提案をしています。


Ethan Mollick


On Kevin’s “Hard Fork” podcast, Ethan talked about how teachers and students might use the tools in the coming school year. Here are a few snippets of the conversation, condensed and edited.


ケビン・ルース(Kevin Roose)と、ケイシー・ニュートン(Casey Newton)が、ハイテク関連の質問に答える、ポッドキャスト「ハードフォーク」で、イーサンは教師や生徒が来年度どのようにツールを使うかについて話しました。以下は、その会話の要約された一部です。





Can schools stop students from cheating with A.I. chatbots?
学校はA.I.チャットボットを使って生徒が不正行為を行うのを止められるでしょうか?


“The short answer is no. The long answer is A.I. use is undetectable. You can’t ask A.I. to detect A.I. It’s just going to lie to you. Every instinct we have about how to stop plagiarism doesn’t work. You can change how you teach. You could have people do oral exams. But the old homework assignment is basically cracked by A.I.”


「短い答えはノーだね。長い答えは、A.I.の使用は検知できないということなんです。A.I.にA.I.の使用を見破れと言っても無理。あなたに嘘をつこうとするだけです。盗用阻止の方法を直感的に思いついても通用しないよ。教え方を変えればいいんだ。口頭試問にするとかね。でも、昔流の宿題は基本的にA.I.がやってしまうよ。」


How can teachers adapt?
教師はどのように適応すればいいのでしょう?


“You may have to hold people accountable with in-class exams, with having the Wi-Fi turned off, your Chromebook in demo mode. There are ways of solving this problem in the short term. I think the bigger, longer-term problem is what does this all mean? What does this change about education?"


「学生に自分で対応させるためには、授業中に試験をやったり、Wi-Fiをオフにしたり、クロムブックをデモモードにしたりしなければならないだろうね。この問題の解決方法は短期的にはいくつかある。でももっと大きな、もっと大きな長期的問題は、こうしたことにどういう意味があるのかってことだと思うよ。教育をどう変えるのかってことを考えなきゃね。」



How should students approach generative A.I.?
生成A.I.に対して学生はどうアプローチすべきでしょう?


“I would demand clarity. Does this mean that I’m allowed to use A.I. to generate ideas? Could A.I. come with an outline that I work on? Can I ask for feedback from A.I. in my work? Am I allowed to use A.I. as a teammate? Can I ask the A.I. advice for something? Can I ask to explain why I got a question right or wrong? I think you are allowed as a student to ask for what does this mean, while being patient with your teachers that they haven’t figured it out either. Nobody knows the answer.”


「私なら学生に次のことについてはっきりさせておくな。アイデアを出すのにA.I.を使ってもいいのか? 自分に対する課題の概略をA.I.に作ってもらってもいいのか? 自分の勉強でA.I.にフィードバックを求めてもいいのか? A.I.をチームの一員として使ってもいいのか? A.I.にアドバイスを求めてもいいのか? 問題の正誤の理由の説明をA.I.に求めてもいいのか? これはどういう意味ですかって生徒が尋ねるのは構わないと思う。先生もどういう意味なのか分からければ、先生の答えを我慢強く待っていなくちゃいけないんだから。そしてそれは誰も分からないってことだから。」






One educator’s view
ある教育者の見解


Jennifer Parnell, a history teacher at the Lawrenceville School, an independent school in Lawrenceville, N.J., was an early classroom adopter of ChatGPT. She began trying out A.I. chatbots in December and immediately incorporated the tools into her honors U.S. history and environmental science courses.


ニュージャージー州ローレンスビルにある私立校、ローレンスビル・スクールの歴史教師の、ジェニファー・パーネル先生は、チャットGPTを教室でいち早く採用しました。彼女は12月にA.I.チャットボットを試し始め、すぐに上位者クラスのアメリカ史の授業と環境科学のコースにA.I.ツールを入れました。


“I’m fascinated by the potential of this technology, albeit a little bit terrified,” she wrote in response to our reader callout. I called her on Wednesday to learn more about the ways she’s been using the A.I. tools with her high school students.


「このテクノロジーの可能性に魅了されていますが、少し恐怖を感じています。」と読者からの問いに応えて書いてくれました。私は水曜日に彼女に電話し、(授業の中で)高校生たちとどのようにA.I.ツールを使っているか詳しく聞きました。


For a final exam in U.S. history, for instance, she used ChatGPT to manufacture an essay and then asked her students to analyze the A.I.-generated text for errors and rewrite it. Students also fed their own essays into the A.I. tool and asked it for feedback on the quality of their sources.


例えば、アメリカ史の期末試験では、先生ががチャットGPTを使って作成した文を生徒が、A.I.が作って誤りがないか分析し、先生はそれを書き直すよう生徒に求めました。また、生徒たちは自分の作文をA.I.ツールに入力し、出典の質に関するフィードバックをA.I.に求めたということです。


Parnell said she still has concerns about the use of A.I. tools in schools, including issues of bias, privacy and academic honesty. But she believed the potential benefits outweighed the downsides.


パーネル先生は、学校でのA.I.ツールの使用については、偏見、プライバシー、学問的誠実さの問題など、まだ懸念があると述べています。しかし、彼女は、潜在的な利点がマイナス面を上回ると考えています。


“A.I. has pushed teachers to think more intentionally about the purpose of education and specifically assessment,” she said. “As a teacher, if I’m asking questions that are easily answered by A.I., am I asking the best questions?”


「A.I.は教師たちに、教育の目的、特に評価について、もっと自らが考えるよう要求してきました」、「教師として、A.I.が簡単に答えてくれるような質問をしているとしたら、それはもっとも良い質問と言えるでしょうか?」と彼女は言いました。




日本でもこれから先生たちがA.I.を使って授業計画を立てたり、生徒に的確にA.I.を使わせたりすることが増えてくるでしょう。A.I.ではできないことができる人が先生として評価される時代になりそうです。



Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する