Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

生成A.I.でネット詐欺がより巧妙になる?今回の詐欺メールの結末。

昨日の続きになります。


ニューヨークタイムズの『スクラッチ(Scratch)』というコラムの記事です。イラスト担当のジュリアに詐欺メールが送られてきたのですが、彼女はしばらくやりとりをしていてそれが詐欺だと気付き、あえて騙されてみることにしました。


そして、自分と同じような被害に遭った人の体験談をインスタグラムで募集したところ、すぐに返事が来ました。


今日はそこからです。


原文、画像はこちらからです。



“My mom had gotten a link that said her PayPal account had been compromised. She gave this person permission to screen-share with her computer. They got her to buy two $500 Target gift cards. Many hours later, she showed up at my house, still on the phone with them. I took the phone and hung up. She had a box of books that was stuffed with $17,000 in cash that she was about to send to them. I asked her how she got so much money from her bank, and she said that the people on the phone had told her to tell her bank that she was buying a car.”


「私の母は、リンクから自分のPayPalアカウントが侵害されたという情報を得ていました。彼女は発信元に、自分のコンピューターでスクリーン共有する許可を与えました。すると彼らは母に500ドルのターゲット(大手スーパー)のギフトカードを2枚買わせました。かなりの時間がたってから、母は私の家に来たのですが、まだ彼らと電話をしていました。私は電話を取りあげて切りました。母は17,000ドル(約250万円)の現金が詰まった本の箱を持っていて、彼らに送ろうとしていました。どうやって銀行からそんなに大金を手に入れたのかと尋ねると、電話の相手が銀行に車を買うと伝えるように言ったのだと言うのです。」


Miki DeVivo, 46, Anthem, Ariz.
ミキ・デビボ、46歳、アリゾナ州アンセム




“I got a phone call from a person claiming to be with the police who told me that I had missed jury duty. He said that I had to pay a bond to not be arrested. He had told me that the only way they process bonds is in Visa gift cards. Saying it now, I know it’s crazy. Eventually I got $750 worth of gift cards and sent them off. On Monday I walked myself over to the police station. I walk in there and tell this lady that I am turning myself in. She was like: ‘You’ve been scammed. You wouldn’t have to pay a fine in gift cards if you missed jury duty!’”


「警察にいるという人物から電話がかかってきて、私が陪審員の義務を怠って、逮捕されないためには保釈金を払わなければならないと言われました。保釈金はVISAギフトカードでしか処理できないと言われました。今だから言うけど、おかしいですよね。結局、750ドル分のギフトカードを買って送りました。月曜日、私は歩いて警察署に行き、出頭するために来たことをそこにいた女性にいいました。すると、その女性がこう言ったのです。「 あなたは詐欺にあったのよ。陪審員を欠席しても、ギフトカードで罰金を払わなきゃいけないなんてことないでしょ。って。」


Victoria Bartholomew, 34, Lynchburg, Va.
ビクトリア・バーソロミュー、34歳、バージニア州リンチバーグ



“I got a Venmo request from my sibling. It said: ‘Hey, I’m at the store. Forgot my wallet. If you could cover me I’ll get you back as soon as I get home.’ It was kind of weird, but I love them to death and don’t want them to be in a bind. The request that came through had the same profile picture and username — I would discover later that someone had added a dash at the end. I sent $209. Eventually, I reported it to Venmo and they said, ‘Sorry, you authorized the transaction.’”


「兄弟から(個人間送金アプリの)ベンモを頼みたいというメールがあったんです。『今、お店にいるんだけど、財布を忘れた。代わりに払ってくれたら、家に帰ったらすぐに返す。』というものでした。ちょっと変な感じだったけど、私は彼らをすごく愛しているし、困ったまま放っておけないって思いました。後で、要請画面のプロフィール写真とユーザー名が同じで、最後にダッシュが付けられていたことがわかりました。私は209ドルを送金しました。ベンモに問い合わせをすると、結局、『申し訳ありませんが、あなたはその取引を承認したことになっています 』と言われました。」


Rachel Platner, 32, Atlanta
レイチェル・プラトナー、32歳、アトランタ


Talking to others about their experiences sent me down an internet rabbit hole about scammers, and I discovered an entire subculture devoted to baiting them.


他の人たちの経験談を聞いて、私は詐欺師についての(不思議の国のアリスならぬ)インターネットの不思議な穴に陥り、詐欺師をひっかけることを一生懸命に考えている人たちのサブカルチャーを発見しました。


I began obsessively watching YouTube videos of people trying to “scam the scammers,” like the account of a software engineer from Northern Ireland who uses the pseudonym Jim Browning to protect his privacy. On his channel, which has over four million subscribers, he creates content to educate people about common tactics of scammers and how to catch them in the act.


私は夢中で 「詐欺師を騙そうとする 」人々のYouTubeを見始めました。そのチャンネルは
400万人以上登録者がいて、個人が特定されないよう、ジム・ブラウニングという別名を名乗っている北アイルランドのソフトウェアエンジニアのアカウントのようなものでした。彼のチャンネルでは、詐欺師の一般的な手口や、詐欺師を現行犯で捕まえる方法について人々を教育するコンテンツを作成しています。




“I go to extremes,” he said about the tactics he uses to turn the tables on con artists. “If they’re using computers, do they have a webcam or CCTV? Can I see the guy that’s trying to scam me? I’ve changed the robocall messages that they’ve sent out. I’ve made videos where I’ve sent harmless devices into scam call centers. I teamed up with Mark Rober — an ex-NASA engineer — and we managed to send things that released cockroaches and mice. That was an attempt to poke a bit of fun at the scammers.


「私がやっているのは極端なことですよ。」と彼は言って、詐欺師を返り討ちにする手口について語ってくれました。「彼らがコンピューターを使っているなら、ウェブカメラやCCTVがありますか?と尋ねます。私をだまそうとしている男の顔を見ることができるか、聞いているんだよということです。また彼らが送ってきた、ロボコールのメッセージを変えたりしました。詐欺のコールセンターに害のない装置を送り込んだというビデオも作ったりもしました。元NASAのエンジニアのマーク・ロバー氏と組んで、ゴキブリやネズミを放す装置を送りつけたりね。あれは詐欺師をちょっとからかうつもりでやってみただけでしたけどね。」




The mechanics of scamming are as old as time, but technology has made it more sophisticated. “There will always be scammers, there always have been,” the software engineer from Northern Ireland said. “The only thing that’s changed is the technology that they use.”


詐欺の手口は古くからあるものですが、テクノロジーによってより巧妙になりました。「詐欺師はいつの時代にも存在します」、「変わったのは、詐欺師が使うテクノロジーだけです」と、北アイルランド出身のソフトウェア・エンジニアは、言っています。


Mr. Breyault, the fraud expert, agreed.


詐欺の専門家であるブルー氏も同意見です。



イラスト中の英語


"Every time a new technology comes along, the fraudsters are going to try to figure out how to use it."


「新しい技術が登場するたびに、詐欺師はその使い方を考え出そうとします。」


He also said that generative A.I. could be used by scammers to make their ruses more sophisticated.


彼はまた、詐欺師はより巧妙な策略を行うために生成A.I.を使う可能性があるとも言いました。




イラスト中の英語


"It's hard to say now that A.I. is going to revolutionize scamming. I just don't know enough. But with Generative A.I., it's much easier for a scammer to make their pitches sound convincing."


「現在、A.I.が詐欺に革命を起こすと言うのは難しい。まだ十分わからないのです。でも、生成A.I.を使えば、彼らは口説き文句をずっと簡単に説得力のあるものにできます。」


Eventually I let my scammer know that I knew what was really going on. What I got back was a confession:


結局、私は詐欺師に自分は(これが詐欺行為だと)知っているということを伝えました。すると次のような告白が返ってきました。



I know it's mean but it's for survival. We just taking a few of what you have to pay bills and survive.


汚いやり方だとは分かっていますが、生き残るためなのです。私たちは、あなたがお金を支払わなければならないものの一部を利用し生き残っているだけです。


Was this person really in dire straits? I’ll never know. But at that point the only thing to do was walk away.


この人は本当に窮地に立たされていたのでしょうか?私にはわかりません。でも、その時点で私にできることは立ち去ることだけでした。



Jim Browning(文中のジム・ブラウニング氏)のYou Tubeはこちらです。



Beating Scammers at Their Own Game | Super Users



Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する