Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

ハドソン川には鴨がいる。フェンスの向こう側に行ってしまった子供たちをどう助ける?

                                             イラストはAgnes Lee.(アグネス・リー)さんです。


Goose Chase


Dear Diary:
Every morning, I take my dog for a walk along the Hudson River. I often hear a cacophony of honking geese that have migrated to the river’s banks to give birth. They can be extremely hostile in the company of their newborns and I know to keep my distance.
One day, I noticed a family of geese there that appeared to be in a panic: Two goslings had somehow gotten trapped on the wrong side of a low fence.
Should I try to help? I know that geese are not friendly on a good day, but these geese and their goslings were in desperate need of an intervention. Should I reach over the fence to try to grab the goslings?
I tried, and they ran in opposite directions.
Desperate to help but realizing that I couldn’t do it alone, I stopped two men and asked if they would assist me. They quickly turned and walked away while shouting that they didn’t want to get involved.
I stopped two younger men as they approached and asked if they would help.
Without hesitating, one jumped into action. He suggested that instead of trying to catch the wayward goslings, we should temporarily pull the low fence up out of the ground. That, he suggested, would allow the goslings to run under it to rejoin their parents.
It was a clever plan and it worked perfectly. I had helped to reunite a family and I was delighted.
— Temi Sacks


毎朝私はハドソン川沿いで犬の散歩をします。時々卵を産むために河岸に渡ってくる鴨たちのグワッグワッという耳障りな声を聞きます。生まれた子供たちと一緒にいるときは特別敵対心をあらわにするようですから、近づかないようにしています。
ある日、そこで鴨の家族を見ました。パニックになっていたようでした。2羽の子供たちがどういうわけか、低いフェンスの反対側で、戻れなくなっているようでした。
助けてやるべきか? 私は鴨が天気のいい日は機嫌が悪いということを知っていましたが、この鴨と子供たちは助けてほしいと必死に訴えているようでした。子供たちを捕まえにフェンスのところまで行くべきか?
私はそうしようとしましたが、鴨たちは反対方向へ逃げてしまいます。
助けたいのは山々なのですが、私一人ではどうにもならないとわかり、2人の男性を呼び止め、手伝ってもらえないかと尋ねました。彼らは関わりたくないねと叫んで踵を返してさっさと行ってしまいました。
次に私は若い男性が、近寄ってきて手伝おうかと言ってくれたので、お願いすることにしました。ためらうことなく、一人が行動に移りました。彼は思うようにならない子供の鴨たちを追っかけようとせずに、とりあえずフェンスを持ち上げてみようと言いました。そうするとフェンスの下から親のいる方へ行けるだろうと言うのです。うまいやり方でした。完璧でした。家族は元通り再会を果たしたのです。助けられて嬉しかった。

---テミ・サックス


これは、多分ハンターズポイント・サウスパークでの出来事でしょう。フェンスはちゃんと元通りに直せたかなあ。今度そこに行ったら、この日記の光景を思いだして、自分も嬉しい気持ちになりたいと思います。





Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する