Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

小学2年生が描いた傑作!その作品から人生を学ぶことができたとは!

今日の作品は小学2年生の作品です。

タイトルは、『夢の谷と森』です。マーカーで描かれた作品です。


Dream Valley and Forest
Yvonne Chen
Grade: 2
School: P.S. 79 Francis Lewis School, Queens
Art Teacher: Mary O’Donnell
Marker


Student:
The world will be peaceful and colorful, with no more virus and hatred. I want my viewer to look more into my artwork. I want my artwork to be catchy and resonate with my viewer.

I like to do art because it makes me happy and matches my heart and my personality!


生徒の感想
世界は平和に満ちていて色とりどりなものになります。もうウィルスや憎しみはありません。私は展覧会に来た人に私の作品をよく注意して見て欲しいと思います。私は自分の作品を心に残るものにしたい、そして見ている人の心に響くものにしたいと思っています。
アートは私を幸せな気持ちにしてくれるし、自分の心と性格に合っているるのでアートしたいと思うのです。



Teacher:
This artwork came from a remote yet comprehensive unit on imaginary creatures. Students learned about landscapes and perspective. We began with observational drawings of animals, focusing on proportions, shapes, patterns, and textures. After creating imaginary creatures, students invented backgrounds. The unit integrated formative assessment as a tool for improvement. This lesson was a piece of a larger unit that included lessons on establishing a horizon line and creating depth.


先生のコメント
この作品が作成されたのは、まだリモート授業のときでした。架空のものを描く、という包括的な単元でした。生徒たちは風景や遠近法について学びました。私たちは比率や形、模様、質感に視点を置いて動物を観察してスケッチすることから始めました。架空のものを作り上げてから、生徒たちは背景を考えました。この授業では上達へのひとつのツールとして、総合的形成的評価(一人一人の達成度に応じて定期的に積極的なフィードバックを行い、学力の向上を目指すもの)を行っています。その内容は水平線を決め、奥行きを出す練習をするより大きない単元の一部として行ったものです。


I also taught Yvonne when she was in first grade, and I know she is a quiet, sweet girl who is talented and hardworking. Although she was isolated from her peers and from in-person instruction, Yvonne did a beautiful job.


私はイヴォンヌが1年生の時も指導したので、彼女が才能があって一生懸命に取り組む、静かで、優しい女の子だということを知っています。彼女は友達から孤立していて、対面の指導も受けられませんでしたが、素晴らしい作品を作り上げました。



この作品は、7歳の内向的な子供の心の叫びだと思いました。内向的で孤立していると言っても心は暗くない。海から様々なものを通り抜けて、高い山をめざして、そこには明るく太陽が輝いている。7歳の子供に人生を教わったような気持ちになりました。



Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する