Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

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ニューヨークの地下鉄の変遷を画像と共に見る。電車が地下になった理由は?

ニューヨークの地下鉄の全面リニューアルにあたって、INSIDER の特集をとりあげます。
す。
原文と画像はこちらからです。



Photos show how New York City's subway system has changed over the years
写真で見るニューヨークの地下鉄の変遷


Bettmann/Contributor; Marc A. Hermann/MTA


New York City's first trains were above ground in the 1800s, according to a 2015 blog post from the New York Public Library.


ニューヨーク公共図書館の2015年投稿のブログによると、1880年代、ニューヨーク市の最初の電車は、地上を走っていたそうです。


(Museum of the City of New York/Byron Collection/Getty Images)



Then, towards the end of the 19th century, they went from being at street level to elevated, according to the same post.


そして、19世紀が終わりに近づくにつれ、路面から高架になっていったと伝えています。


New York City's first electric train, pictured in 1885 .Culture Club/Getty Images(ニューヨーク市最初の電車。1885年)




The Great Blizzard of 1888 highlighted the need for an underground transportation system when trains were halted and buried in snow, according to an opinion piece in the New York Tribune in March of that year.


1888年の大吹雪で、地下を走る交通機関の必要性が浮き彫りになりました。当時電車はとまり、雪に埋もれてしまったと、同年3月にニューヨーク・トリビューン紙のオピニオン欄に書かれていました。


Bettmann / Contributor/Getty Images



In October 1904, New York City's first underground subway opened, The New York Times reported.


1904年10月、ニューヨーク市初の地下鉄が開通したと、『ニューヨーク・タイムズ』紙が報じました。


New York City's first subway tour ride in 1904. Bettmann/Contributor/Getty Images(ニューヨーク市最初の地下鉄のガイドツアー。1904年)


The addition of the subway made it possible for New Yorkers to get from home to work faster, increasing the amount of free time commuters had at home, according to the same article.


同記事によると、地下鉄ができたので、市民は自宅から職場まで速く移動できるようになり、通勤者は自宅で自由に使える時間が増えたそうです。


A subway car in 1903 reserved for women. Historica Graphica Collection/Heritage Images/Getty Images (1903年の女性専用地下鉄指定席車両)




By 1925, the average New Yorker was riding the subway 276 times a year, historical author Ronald Reis wrote in his 2009 book, "The New York City Subway System."


1925年には、平均的なニューヨーカーは年間276回も地下鉄に乗っていたと、歴史作家のロナルド・ライス氏が2009年に出版した著書 『ニューヨークの地下鉄』の中で書いています。


Officials of the Interborough and Public Service Commission stand in and around a subway car in Brooklyn in 1920. Paul Thompson/FPG/Getty Images
(1920年、ブルックリンで地下鉄の車内や周辺に立つニューヨーク市区間高速鉄道会社公共事業委員会の関係者たち。)



In the 1930s, the city started a public line, IND, that swallowed the competing BMT (Brooklyn-based) and IRT (Manhattan-based) lines by the end of the decade, according to the same book.


1930年代に、ニューヨーク市は、IND(Independent Subway Systemの略)という公共路線をスタートさせました。同社は10年後には競合するBMT(The Brooklyn–Manhattan Transit Corporation---ブルックリン中心)、IRT(Interborough Rapid Transit Company---マンハッタン中心)を合併したと同書には書かれています。


The first ride on a new subway car in 1932.Bettmann/Contributor/Getty Images (1932年地下鉄新車両の初乗車。)




The IND cars were faster than the BMT fleet and larger than the IRT trains, according to the New York Transit Museum.


ニューヨーク交通博物館によると、IND車両はBMT車両より速く、IRT車両より大きかったといいます。


Inside a subway car in the 1930s.Historica Graphica Collection/Heritage Images/Getty Images (1930年の地下鉄車両内。)


The three separate subway lines merged into the New York City Transit Authority in 1939, according to Reis' book.


(歴史作家の)ロナルド・ライスさんの本によると、3つに分かれていた地下鉄は、1939年にニューヨーク市交通局に統合されました。


Hulton Archive/Getty Images


明日に続きます。


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