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ニューヨークの公共交通機関の顧客満足度調査の結果が出た!

ニューヨークの地下鉄の歴史を追ってきましたが、今日は、amNYがたまたま地下鉄の顧客満足度について書いていたので、読んでみることにしました。


原文、画像はこちらからです。⇩
MTA says rider satisfaction is on the rise, cites survey | amNewYork



MTA says rider satisfaction is on the rise, cites survey
MTA、乗車満足度は上昇中と調査結果を引用して発表


By Christian Murray
Posted on February 21, 2023


An A train pulls into 34th Street-Penn Station. (File photo)



The MTA released the results of a survey Tuesday that indicate that subway and bus riders are becoming more satisfied with service.


MTA(都市交通局)は火曜日、地下鉄とバスの顧客満足度が徐々に上がっているという調査結果を発表しました。


The authority released the results of its Fall 2022 Bi Annual Customer Satisfactory Survey that found that 54 % of subway riders were satisfied with overall service, up 6 percentage points from the Spring 2022 survey. Meanwhile, 64% of bus riders were satisfied, a marginal increase from Spring 2022 of 63%.
 
当局が発表した2022年秋の半年ごとの顧客満足度調査の結果によると、地下鉄利用者の54%がサービス全体に満足しており、2022年春の調査から6ポイント上昇したことが明らかになりました。一方、バス利用者では64%が満足しており、2022年春の63%から僅かに上昇しています。


The results were based on the response of 65,000 customers who use New York City Transit (NYCT), Metro-North Railroad, and Long Island Rail Road (LIRR). The survey covers a number of topics ranging from service reliability and on-time performance to station cleanliness and personal security,


この結果は、ニューヨーク市交通局(NYCT)、メトロノース鉄道、ロングアイランド鉄道(LIRR)を利用する6万5000人のお客様の回答によるもので、調査項目は、サービスの信頼性や定時性から駅の清潔さ、個人のセキュリティに至るまで様々な点に渡っています。


“The customer satisfaction survey shows our customers are feeling more and more confident in using mass transit,” said MTA Acting Chief Customer Officer Shanifah Rieara. “We hear what is important to our customers and are focusing on those needs for improvement, and we will do everything we can to make sure customers have the best experience using the subway, buses, Access-A-Ride and the commuter rails.”


MTAの最高顧客責任者代理であるシャニファ・リアラは、 「顧客満足度調査から、お客様が大量輸送機関の利用に段々と信頼を寄せていただいていることが分かりました。我々は、お客様にとって何が重要かを聞き、その改善ニーズに焦点を当てており、お客様が地下鉄、バス、(障害のある方のためのサービスである)アクセス・ア・ライド、通勤電車を便利にご利用いただけるよう、できる限りの努力をします。」と述べました。


The survey revealed that subway users believe that service is improving. While the MTA did not provide the actual data, it said that there were gains in service reliability—reportedly up four percentage points compared to Spring 2022; personal security, up seven percentage points in stations and nine percentage points on trains; and fewer people were viewed as behaving erratically on trains, up seven percentage points.


今回の調査で、地下鉄の利用者はサービスが向上していると考えていることが明らかになりました。MTAは実数は公表していませんが、サービスの信頼性では2022年春と比較して4%増、個人の安全性では駅で7%増、車内で9%増、電車内で異常な行動をする人は減っているという評価が7パーセント増と、それぞれ向上していると報告しています。


The MTA also said that all subway lines had improved satisfaction scores, with the strongest showings by the G, 7, L and Q lines.


また、MTAによると、すべての地下鉄路線で満足度のスコアが向上し、中でもG、7、L、Qの各路線が最も好調だったということです。


However, public safety appears to remain a concern. Among survey respondents who said they were using the subway less, the most frequently mentioned reasons were personal security at 44% and the ability to work from home at 40%.
 
しかし、治安については依然として懸念があるようです。地下鉄の利用が減ったというアンケート回答者の間で、最も多く挙げられた理由は、個人の安全確保が44%、自宅で仕事ができるようになったことが40%でした。


The MTA also touted gains among its bus users.


MTAはまた、バス利用者の評価の向上にも触れることを忘れませんでした。


The authority said that customer satisfaction levels on local, limited and Select Bus customer satisfaction levels were at 64%, a marginal increase from Spring 2022 at 63%. Bronx customers indicated a two-point gain in satisfaction to 61%.
 
当局によると、各駅停車のバス、(停車場の少ない)リミテッドバス、(地域間をまたぐ高速)セレクトバスの顧客満足度は64%で、2022年春の63%から僅かに上昇しました。ブロンクスの利用客は、満足度が2%増の61%となりました。



(Wikipediaより)


Express Bus customer satisfaction bumped up three points to 79%, compared to spring 2022. Bus cleanliness rose four points, up to 70%.


急行バスの顧客満足度は、2022年春と比較して3ポイント上昇し、79%となりました。バスの清潔さは4ポイント上昇し、70%となりました。


Access-A-Ride customer satisfaction increased by four points to 65%, according to the survey.
 
(障害をお持ちの方のための)アクセス・ア・ライドのお客様満足度は、4ポイント上昇して65%になりました。


“Improving customer satisfaction is our North Star and we appreciate the thousands of responses we received,” said New York City Transit President Richard Davey. “This feedback directly informs what we focus on to ensure safe and reliable service on every subway, bus, or Paratransit trip.”
 
ニューヨーク市交通局のリチャード・デイビー社長は、「顧客満足度の向上は我々の北極星のような(揺るぎのない重要な存在)であり、何千もの回答が寄せられたことに感謝しています」、「このフィードバックは、すべての地下鉄、バス、(障害のある方のためのサービスである)パラトランジットにおいて安全で信頼性の高いサービスを提供するために、私たちが何に重点を置いているかを直接示しているものです。」と述べています。


Since the Spring 2022 survey, overall satisfaction with the Long Island Rail Road has remained high at 81%. Overall satisfaction with Metro-North Railroad increased by two percentage points, with 89% of customers saying they were satisfied or very satisfied.


2022年春の調査以降、ロングアイランド鉄道に対する全体的な満足度は81%と高い水準を維持しています。メトロノース鉄道に対する全体的な満足度は2%上昇し、89%のお客様が「満足」または「非常に満足」と回答しています。


The Fall 2022 Customer Satisfaction survey was conducted from Nov. 21 to Dec. 5 and was offered in English, Spanish, and by phone for those who preferred speaking to a live agent. The MTA, in total, received approximately 150,000 online evaluations and survey responses.


2022年秋の顧客満足度調査は11月21日から12月5日まで実施され、英語、スペイン語のほか、係の者と直接話すことを希望する人のために電話でも行なわれました。MTAは、合計で約15万件のオンライン評価とアンケート回答がありました。



コロナの感染がニューヨーク市を襲ったときには、地下鉄がまず大きな被害を受け、多くの従業員が命を落しました。コロナの規制が緩和されてからもなかなか乗客が戻らなかったり、何回か浸水の被害を経験したりもしました。そしてOMNYの導入や、構内の改装、新しい駅の設置などを経て、今回の評価が出たことは地下鉄関係者の方々の忍耐と努力と、それを支え続けた行政や市民の協力の結果だと思います。


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