Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

ウォールストリートにあった、"Evacuation Day"は「避難の日」ではなかった。

"Evacuation Day"は、「避難の日」ではなくて、「撤退の日」でした。イギリス軍がマンハッタン島のニューヨークから引き上げた日です。



Evacuation Day (New York) - Wikipedia
から、解説を引用します。


British evacuation
イギリスの撤退


In mid-August 1783, Sir Guy Carleton, then the last British Army and Royal Navy commander in the former British North America, received orders from his superiors in London for the evacuation of New York. He informed the President of the Confederation Congress that he was proceeding with the subsequent withdrawal of refugees, liberated slaves, and military personnel as fast as possible, but that it was not possible to give an exact date because the number of refugees entering the city recently had increased dramatically (more than 29,000 Loyalist refugees eventually were evacuated from the city).


1783年8月中旬、ガイ・カールトン卿は、当時の最後のイギリス領北アメリカイギリス軍と王室海軍の最後の指令官で、ロンドンの上官からニューヨーク撤退の指示を受けていました。彼は連合会議議長に、引き続き避難民、逃げてきた奴隷、軍人のの引き上げをなるべく迅速に進めるが、マンハッタンに入った避難民の数が相当数に上っていたため正確な日程を決めることができないと伝えました。(イギリス王政を指示する二万9千人を越える避難民が最終的にマンハッタンから離れました。)


The British also evacuated over 3,000 Black Loyalists, former slaves they had liberated from the Americans, to Nova Scotia, East Florida, the Caribbean, and London, and refused to return them to their American slaveholders and overseers as the provisions of the Treaty of Paris had required them to do. The Black Brigade were among the very last to depart.


イギリス人は、アメリカ人の奴隷であった3千人の黒人イギリス王政支持者たちを(カナダの)ノヴァスコシア、(イギリス領の)イーストフロリダ、カリブ、ロンドンに撤退させました。彼らはパリ協定の条項で命じられた、アメリカ人の奴隷所有者や監督者に奴隷を帰すことを拒否しました。「ブラックブリゲード(黒人旅団)」はまさに最後の移動でした。
 
Carleton gave a final evacuation date of 12:00 noon on November 25, 1783. An anecdote by New York physician Alexander Anderson told of a scuffle between a British officer and the proprietress of a boarding house, as she defiantly raised her own American flag before noon. Following the departure of the British, the city was secured by American troops under the command of General Henry Knox.


カールトン卿は1783年11月25日の正午に最後の撤退の日付を設定しました。ニューヨークの医者であるアレキサンダー・アンダーソンによる逸話によると、正午前に挑戦的にアメリカの旗を掲げた旅館のおかみとイギリス将校との間で小競り合いがあったようです。イギリス人が去った後、ヘンリー・ノックスの指揮下のアメリカ軍によって街は落ち着きました。



"Talking New York"は、この4月でブログ開始から1年を迎えました。
お読みくださった皆様、本当に有難うございました。
明日から再び、ニューヨークに行ってきます。帰国しましたら、2年目のブログで新しい話題や、生の英語をお届けしたいと思っております。今後ともよろしくお願いいたします。
Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する