Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

小学2年生は自宅学習で問題意識を養っていた。学校閉鎖のニューヨーク。

「社会科」は、英語で"Social Studies"です。
学校閉鎖中、リモートラーニングで学んでいる小学2年生(Second Grade)の内容を見ます。(一部省略があります。)


Objective
Analyze photographs of urban, suburban, and rural communities to identify the features of each
目的

都市、郊外、農村地域の写真をよく見て、それぞれの特徴をつかむ。


そして、次のワークシートを完成させます。


ただ見たことだけでなく、→See


そこから考えたこと → Think


疑問に思うこと → Wonder


を、(もちろん英語で)書くわけです。


Activity 
 Look at the Urban Community Photograph and use the See-Think-Wonder graphic organizer to record what you see in the image, what you think about what you see, and what questions you have about the urban community.  Repeat the step above with the Suburban Community Photograph and then with the Rural Community Photograph.  Answer the following questions:  


How are each of these types of communities different?  
Do you live in an urban, suburban, or rural community?


Extension
 Think about how a second grader’s life might be different in each type of community. Draw a picture of a second grader in an urban community, in a suburban community, and in a rural community.
Additional Resources  New York Transit Museum https://www.nytransitmuseum.org/


行なうこと
都市コミュニティーの写真を見て、ワークシーとを使って、あなたが見たもの、見たものについて考えたこと、そして都市のコミュニティーについてあなたが疑問に思った事を書いて下さい。郊外のコミュニティーの写真と、田園のコミュニティーについても同じように書いて下さい。
そして、次の質問に答えて下さい。
これらのコミュニティーの違いはどんなところにありますか?
あなたは、都市、郊外、農村(田園)地域のどこに住みたいですか?


さらに進んだ学習のために
2年生の生徒の生活がそれぞれのコミュニティーでどのような違いがあるか考えて下さい。
都市に住む2年生、郊外に住む2年生、農村(田園)地域に住む2年生の絵を描いて下さい。
追加の資料はこちらです。→ニューヨークトランジット博物館(URL)





2日目と3日目の2日間で次のテーマに取り組みます。


Solving Community Problems - 2 days 
地域問題を解決すること


Objective Identify ways to solve community problems. 
目的
地域の問題を解決する方法を探そう

Activity   
やること
Day 1 
 Analyze the image, Suffragists Protest, October 1916. Write down notes about what you see and wonder about in the image. 
1916年10月の婦人参政権運動の写真をよく見てください。何が見えますか?その画像の中で疑問に思うことは何ですか?それを書いてみましょう。



 Discuss what you see and wonder about Suffragists Protest, October 1916. 
1916年の婦人参政権運動について、あなたが見たもの、疑問に思ったことについて話し合いましょう。


 Suffragists Protest, October 1916 is an image of women in the 1900s. At that time, the law did not allow women to vote and women did not think it was fair. Women decided to make posters and walk through the streets together to let everyone know that this was unfair. This is called a protest. They hoped that everyone in the community would agree with them and help change the law so all women could vote. 
1916年10月の婦人参政権運動の写真には、1900年代の女性の姿が写っています。そのときは法律によって女性は投票することができませんでした。そして女性たちはそのことは不公平だと思いました。女性たちはポスターを作って皆で通りを歩き、皆にそれは不公平だと知らせようと思いました。このことをプロテストと言います。彼らはコミュニティーの誰もが彼らに賛成し、女性全員が投票できるよう法律を変えようと思ったのです。


 Discuss with an adult other ways that community members can work together to let leaders know that there is a problem in the community and there needs to be a change. 
コミュニティーの皆が、自分たちの住んでいるところには問題があってそれを変えなければいけないんだということをリーダーたちに知らせるために一緒に運動できる他の方法について、大人の人と話し合ってください。


 With an adult, complete the Community Problem Solution Note Taker Template
大人の人と地域の問題解決のノート・テイカー・テンプレートを完成させてください。





Day 2   2日目
 Using your completed Community Problem Solution Note Taker Template and the Sample Letter as a model, write a letter to an elected official about how you would like them to work to solve your identified problem.
できあがった地域問題解決ノートテイカーと手紙のサンプルを使って、あなたが議員の方に手紙を書き、その人にどのようにしてその問題を解決してもらいたいと思っているのかを書いてください。




 Look at the templates and select a second method to communicate a solution to your identified problem. 
テンプレートを見て、あなたが問題だと思ったことを伝えるもうひとつの方法を選んでください。





 Create a petition, poster, button, or tee shirt with a slogan about your selected problem and potential solution.
あなたが選んだ問題と可能な解決法が伝わるスローガンを書いてある嘆願書、ポスター、バッジ、あるいはTシャツを作りましょう。




嘆願書の書き方を小学2年生で、しかも、コロナウィルスで学校が閉鎖中に、リモートラーニングで学ぶとは!
ちなみに、日本では社会科は3年生からでした。。。


こんな具合で10日分があるのです。。。


Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する