Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

学校閉鎖中のニューヨーク。小学2年生の科学では自宅でここまでさせる!

学校閉鎖中のニューヨークで、リモートラーニングで学習を続けている子供たちが何を勉強しているのか?
今日は、小学2年生の科学です。


Day 1   1日目


Activity: Hawaii-Animals and Plants in their Habitats 
ハワイの動物と植物、それらがすむ環境


Task Complete the online activity about Animals and Plants in their Habitats. Join Daisy as she explores her grandparents’ garden and learns all about habitats and how they support animals and plants. 
ハワイの動物と植物とそれらの住む環境についてオンラインで学びましょう。デイジーと一緒に、おじいちゃん、おばあちゃんの家の庭を探検して、動物や植物の住む環境と、それらの環境が動物や植物をどのように守っているのか学びましょう。


At the end of the activity, you should understand: 
お庭巡りの後、次のことを学びましょう。


・ Different habitats of animals and plants  
・Different animals eat different foods  
・Predators of different animals 
色々な動物や植物がそれぞれ違った環境に住んでいるということ
色々な動物がそれぞれ違う物を食べていること
他の動物を食べる食肉動物のこと


Link: Click on https://en.e-learningforkids.org/science/lesson/hawaii-animals-plants-in-their-habitats/


※この学習では、上のサイトにアクセスすることで実際に動物や植物の住む環境や、食べ物などを架空のキャラクターが案内してくれます。大人が見ても楽しいですよ。もちろんすべて英語なので、日本の英語学習者にとっては、リスニング力向上にもつながります。


2日目は、ノルウェーの鉱物について。
Link: Click on https://en.e-learningforkids.org/science/lesson/norway-properties-uses-of-rocks/ 


3日目は、マーシャル島の動植物について。
Link: Click on https://en.e-learningforkids.org/science/lesson/pacific-ocean-plants-and-animals/


4日目は、 北極にある原料について。
Link: Click on https://en.e-learningforkids.org/science/lesson/north-pole-different-materials/


At the end of the activity, you should be able to: 
 Know that some useful materials are obtained from changing natural ones  Recognize the importance of recycling materials. 
北極の映像と説明を見たあとで、次のことが分かります。
自然の原料から役に立つ別の色々な原料ができるということ。
原料を再利用することの大切さ。


5日目は、「水」について。
Link: Click on https://en.e-learningforkids.org/science/lesson/cruise-ship-how-water-can-provide-us-energy/ 


At the end of the activity, you should be able to: 
 Understand that water can provide energy.  
Describe what sorts of energy are provided by water. 
映像を見たあと、学ぶことは
水からエネルギーを作ることができるということ。
水からどんなエネルギーが作られるのかを説明すること。


6日目は、"The Water Cycle" (水の巡り)
Click on https:
//lessons.e-learningforkids.org/efk/Courses/EN/The_Water_Cycle/launch.html


At the end of the activity, you should be able to: 
 
You will be able to identify the four parts of the water cycle. 
水のサイクルの4つのパートを理解する。


Day 7     Volcanoes      7日目  火山


Vocabulary    (覚えるべき)単語
Explore the new science vocabulary words below. You will use these vocabulary words in today’s activity. 
次の新しい単語を読みましょう。これらの単語を今日のアクティビティで使ってください。


acid rain (noun): dirty air mixed with water in the air; it is bad for plants and people 
cough (verb): to quickly push air out of the mouth 
protea (noun): a plant that lives in Hawaii; it has hard leaves and colorful flowers 
sulfur dioxide (noun): a gas; it is bad for people 
volcano (noun): an opening in the earth through which gases come out 
酸性雨:空気中の水分と混ざった汚い空気
咳をする
プロテア(花の名前)ハワイの植物。葉が硬くいろいろな色がある。
二酸化硫黄:ガスの一種:人間の体にとって悪いもの
火山:地中からガスが噴き出す裂け目


Directions Read the article below and answer the questions that follow. 
次の記事を読んで下の質問に答えましょう。


Volcano Causing Problems for People, Plants 
HONOLULU, Hawaii (Achieve3000, May 6, 2008). 
人間や植物にとって問題となる火山


Kilauea is a volcano on Hawaii's "Big Island." For years, it has been blowing up. It sends sulfur dioxide into the air. The sulfur dioxide mixes with dust and sunlight. This makes something called "vog."
Vog is bad for some people. It can make them cough. It can give them headaches. People are careful to stay inside. Schools keep kids inside during playtime.
Vog is causing other problems, too. Some plants and flowers are dying. They might be dying from the sulfur dioxide. Or it might be something else. Vog mixes with water in the air. This makes acid rain. The acid rain might be killing the plants.
Protea is one of the flowers being killed. Protea are grown on many farms in Hawaii. Farmers sell these flowers. With this and other plants dying, farmers are losing money. Many are thinking about growing different crops.
キラウェアはハワイのビッグアイランドの火山です。何年も噴火し、二酸化硫黄を吐き続けています。二酸化硫黄はチリや日光と混ざり、「ヴォグ」と呼ばれるものを作ります。
「ヴォグ」の被害を受ける人がいて、咳や頭痛の原因になります。人々は室内にとどまり、学校でも遊び時間に生徒を室内にいさせます。
「ヴォグ」は他の問題も引き起こします。植物や花が枯れそうになります。二酸化硫黄が原因のようです。他にも問題を起こします。「ヴォグ」は空気中の水とまざり、酸性雨を引き起こします。酸性雨は植物を枯らします。
プロテアは枯れそうになっている花の一つで、ハワイで栽培されています。農民はこれを売っています。プロテアや他の植物が枯れそうになり、農民は収入を失っています。多くの農民は他の作物を育てることを考えています。



Information for this story came from AP. 


Question 1: According to the news story, why is it bad that plants and flowers are dying?
この記事には、植物や花が枯れそうになるのは悪いことだと書いてありますが、なぜなのでしょう?
Question 2: The news story says, "Schools keep kids inside during playtime." Can you give a word that is the opposite of “inside”? 
この記事には、「学校は子供たちを中で遊ばせる」と書いてありますが、"inside"の反対語が分かりますか?
Question 3: The news story does not say: 
この記事で言っていないことは次のうちどれですか?
1. Acid rain helps protea. 
2. Vog is bad for some people. 
3. Acid rain may kill plants. 
4. Vog can cause problems. 


Question 4: Let's say you are retelling this news story. What is the most important thing to tell your audience?
この記事の内容を他の人に伝えるとしてみましょう。あなたが聞く人に最も伝えたいことは何ですか?
Question 5: The news story says, "Vog is causing other problems, too. Some plants and flowers are dying." What other problems do you think vog could cause? 
この記事に、「ヴォグはほかの問題も引き起こしている。植物と花の中には枯れかけているものがある。」と書いてあります。ヴォグが引き起こす問題で他に何があると思いますか?
Question 6: The news story says: For years, it has been blowing up. It sends sulfur dioxide into the air. The sulfur dioxide mixes with dust and sunlight. 
These sentences help the reader to know: 
1. What volcanoes look like 
2. How vog is made 
3. How big volcanoes are 
4. Why Kilauea is blowing up 
この記事には、何年間も噴火し続けていて、空気中に二酸化硫黄を放出している、二酸化硫黄は埃りや日光と混ざり合う、と書かれています。
こうした内容から次のうちからどれを知ることができますか。
1. 火山はどんなものか
2. ヴォグはどのようにしてできるか
3. 火山はどのくらい大きいのか
4. どうしてキラウア火山が噴火しているのか


Question 7: Which of these is an opinion? 
1. Acid rain might be killing the plants. 
2. Kilauea is a volcano in Hawaii. 
3. Protea are grown on many farms 
4. Farmers should still grow protea. 
次の意見が書かれているのはどれですか?
1. 酸性雨で植物が枯れかけている。
2. キラウェアはハワイの火山だ。
3. プロテアは多くの農場で栽培されている。
4. 農民はプロテアを作るのを続けるべきだ。



Question 8: What is your opinion about the news article you read? Why? 
あなたが読んだ記事について意見を書いてください。意見には理由を付けましょう。


Thought Activity
Protea flowers are dying. It may be from vog or acid rain. Farmers might grow different crops. Is that a good idea? Tell why or why not. Look at the news story for help. Use your own ideas, too. 
考えよう
プロてアが枯れかけています。ヴォグや酸性雨が原因かもしれません。農家の人たちはプロテアではなく、別の穀物を作るかもしれません。それはいい考えだと思いますか?意見を書いてください。この記事を見ると参考になるかもしれません。自分の考えも書いてください。


(ハワイのヴォグ。"vog"は、volcanoとsmogの合成語です。)


この後、8日目に、ハワイの火事の記事を読んで、火山についてと同じような質問に答え、意見を書きます。
9日目は、「カリフォルニアの水問題」について、同様のことを行います。


10日目は、実験もさせるのです。タスクは・・・
Task: Test Density with a Supersaturated Solution 
過飽和溶液で濃度を測ろう


The place where the lower end of a river meets the ocean is called an estuary (ES-choo-AIR-ee). What do you think happens when the rush of freshwater collides with the gush of the ocean's tides? Do the two kinds of water instantly mix? Does the freshwater float on top of the salt water? Or does the salt water float on top? 
So What are Salinity and Density? 
低い河床が長く続いて海に出る河口は"estuary"(エスチュエアリー)と呼ばれています。真水が大量の海水とぶつかるとどうなると思いますか?2種類の水はすぐに混ざり合うでしょうか?真水は海水の上に浮くでしょうか?それとも海水が浮くでしょうか?
そして、「塩分濃度」って何でしょう?


後、省略します。
写真付き、解説付きで実験させるのです。


ところで、日本で難しい読み方の漢字にひらがなをつけますが、英語では、
estuary (ES-choo-AIR-ee)って読み方を教えているのですね。面白い発見でした。


今回は、かなり省略があります。とても載せきれず・・・。
できるものならもう一回小学校からやり直したくなりました。ニューヨークでね。。。(^_^)


Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する