Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

保育園児が描いた飛行機と1年生のトラのコラージュの想像力がすごい!

ニューヨークのメトロポリタン美術館で開かれている、恒例『P.S.アート展』は、幼稚園児から高校3年生まで、すべての公立学校で行われている「芸術の授業」の作品展です。応募作品の中から優秀作品が選考されて、メッセージと共に紹介されています。


今日は多くの作品の中から、幼稚園児の作品と小学校1年生の作品をご紹介します。

Airplane
Asa MacPhee


Grade: PreK
School: The Little Brooklyn PreK Center, Brooklyn
Art Teacher: Lorna Clark
Markers


"Grade:PreK"というのは、"pre-kindergarden"(幼稚園入学前)で、日本でいう「保育園」に当たります。マーカーを使っているようです。タイトルは「飛行機」となっています。


では、子供の感想と指導した先生のコメントを読みます。


Student:
Airplanes are transportation and are very cool. I want people to feel happy and think about how my drawing is beautiful like a rainbow. I like to make art because it makes me feel happy.


飛行機は乗り物ですごくカッコいい。みんなにハッピーで私の絵が虹の様にきれいだなって思ってもらいたいです。アートはハッピーな気分にさせてくれるからアートするのが好きです。


Teacher:
Asa created this drawing during our PreK unit of study on transportation. In-class students looked at toy vehicles. Students like Asa, who learned remotely, watched a video I prepared in which I demonstrated drawing from observation using toy vehicles. Remote students drew vehicles they saw outside their windows or used photographs as a visual reference. In either scenario, students first noticed all of the parts. Then they identified shapes and lines they might use to represent those parts. Students then added imaginative elements to their drawings.


アーサは保育園で乗り物のことを調べる時間にこの絵を描きました。教室の生徒はおもちゃの乗り物を見ました。アーサのようなリモートで学んでいる生徒は私が準備したビデオを見ました。その中で私はおもちゃの車を使って観察してスケッチすることをやって見せました。リモート学習なので、その後子供たちは窓の外から見えた車を書いたり、参考資料として写真を見たりしました。どちらにしても、子供たちはまず(乗り物の)すべての部分を見て、その部分を表現するのに使えると思った形やラインを決めました。それからスケッチをして、想像力の要素を加えたのです。


Asa used a variety of expressive lines and shapes, making sure to include all the important parts. The components of the drawing—lines, shapes, colors, and text— were skillfully balanced in the composition. Asa is a fully remote student and during our Zoom meeting Asa was excited to share that “the white shapes between the blue lines are clouds!”


アーサは独自のラインと形を様々に用いました。そのことで、すべての重要な部分がしっかり表れています。スケッチの要素である、線、形、色、そして文字列が、技術的にバランスが取れて取り入れられています。アーサはすべてリモートで行いました。ズームを使っての話し合いをしましたが、彼女は「青い線と雲の間の白い形をみんなに見てもらえる!」と喜んでいました。



Daniel Tiger’s Neighborhood
Shriya Dastidar


Grade: 1
School: P.S. 133, Queens
Art Teacher: Kaya Wielopolski
Torn-paper collage with crayon and marker


タイトルは、「ダニエルタイガーの住んでるところ」でクレヨンとマーカーを使い、ちぎり絵のコラージュになっています。


Student:
Art makes me happy. It gives wings to my imagination. That is why I like to make art.

When people look at my artwork, I want them to feel the power of the tiger.
I want viewers to understand the imagination portrayed in my artwork.

アートは僕をハッピーにしてくれるんだ。僕に想像の翼をくれる。だからアートするのが好きなんだ。
僕の作品を見てトラの力を感じてほしいです。

見てくれた人に僕が作品に表した想像力を理解して欲しいです。


Teacher:
Daniel Tiger’s Neighborhood was from a unit on drawing and collage. Students began with an observational drawing of two different animals. They used either drawing as a reference to create their collage. The students practiced ripping and tearing paper to create different shapes of varying sizes. They found additional paper sources at home. Through only tearing or ripping and overlapping, they created their animal collage. Drawing was incorporated to create a background and any small details they felt were needed for the animal.


(タイトルの)『ダニエル・タイガーの住むところ』は、スケッチとコラージュの授業の作品です。(授業では)生徒は2匹の異なる動物の観察スケッチから始めました。そしてコラージュを作成する時点でどちらかの動物のスケッチにするか決めました。生徒たちは紙を破いたり割いたりして色々な大きさの様々に違う形を作りました。自宅でさらに違う種類の紙を見つけ、割いたり破いたり、重ね合わせたりして、自分の動物のコラージュを創りました。スケッチは背景を合わせるために描きました。そして子供たちは動物を表すのに必要だなと感じた細かい所をすべて描きました。


Shriya has been working remotely all year, and her work has been very focused and innovative. Her observational drawings have shown attention to detail. Her choice of contrasting colored papers and the control she showed as she tore them represents the innovation and engagement she shows in all her art work. I think this work of art is just beautiful.


シリヤは年間通してリモートで作成してきました。彼女の作品はとても力が込められていて革新的です。よく観察されたスケッチは細かいところへの注意力を表しています。彼女のコントラストをつける色紙の選び方と色紙を裂くときのコントロールの仕方により、芸術作品全体に斬新さと積極性が表れています。



MisTyは個人的にこの作品が大好きです。タイガーの顔を3色にわけたところ、本来トラの色である黄色を使わなかったところ、黒い線ではないところ、タイガーの体に丸を付けた所が大好きです。お花の中に立っていることで、とても優しい感じも表れていますと思います。見る者の想像力を掻き立ててくれる作品でいくら見ても飽きませんでした。



P.S.アート展のサイトに行って、多くの作品の中から自分のお気に入りを見つけ、自分のコメントを英語で書いてみましょう。サイトはこちらです。


https://www.metmuseum.org/exhibitions/listings/2021/ps-art-2021



Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する