Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

誰もが驚き、最高に喜んだプレゼントをしたアノ青年の今は?

この人のことを覚えていらっしゃるでしょうか?


Devon Rodrigues(デヴォン・ロドリゲス)さん。


彼が地下鉄で、練習のために乗客のポートレートを描き始めたのは2010年だそうです。今やTick Tockという媒体を得て、再生回数が最も多い画家となりました。


こちらに当時、そのことを扱ったブログがあります。⇩


ニューヨークの地下鉄に現れる天才画家。驚愕のスキルと速さ! - Talking New York


動画で見るニューヨークの地下鉄アーティストの作品ができるまで。 - Talking New York


そして、今回見たのは現在のデヴォン・ロドリゲスさんの動画。
彼は、今どうなっているのでしょうか?


見てみます。
(本人のお話の部分のみ英文で書いてあります。)




Drawing Portraits Of Random Strangers On The Subway



They get so happy, some people cry, some people laugh, some  people smile.


人が幸せな気持ちを持ってくれるんです。ある人は涙を流し、ある人は笑い、またある人は微笑んでくれます。



          Excuse me, Sir, I drew you. 
          What the? Holy s**t!


It just makes them feel this joy inside especially now during the pandemic. 


特に今のようなコロナパンデミックの時に、心の中に喜びを感じることができるんです。


           I did this drawing of you.
           Oh my God. Sorry, I was just having, like, the absolute worst day ever. It’s so good. 

           I’m sorry. Thank you for every thing!



We needed to see something like that we needed to see joy in other people's faces.


だからこそ、人の表情の中に喜びを見たかったんです。そのような喜びの顔をね。


I hope it captures a moment in New York City history.


そうしてニューヨークの歴史の一瞬を切り取ることができればいいなと思ってます。


          Are you serious?

          Yeah.
          Yo, what?! That’s so good!




Hey everybody, my name is Devon Rodriguez.


みなさんこんにちは。デヴォン・ロドリゲスです。


Painting a stranger on the NYC subway  (動画の画面に出る英文)


I live in New York City, and I went viral for drawing strangers on the subway.


ニューヨークに住んでいて、地下鉄で知らない人を書くことで広く知られるようになりました。
So, I grew up in the South Bronx in a very rough neighborhood and I've always been interested in art.


結構問題が多いサウスブロンクスで育ちました。アートにはずっと興味がありました。


I always knew that art and drawing was going to save my life.


アートやスケッチすることが私の人生を救ってくれるといつも思っていました。


          Thank you for your service.
          I did this painting of you.
          Nice to meet you.
          Thank you for your service.
          Thank you, I look uptight, you made my day.


In middle school, Devon’s dream hung in the balance when he was rejected from The High School of Art and Design.
中学のとき、ハイスクール・オブ・アート・アンド・デザインに不合格となり、デボンの夢は宙ぶらりんになってしまった。



I ended up going to my zone school, Samuel Gompers High School in the South Bronx. 


結局、サウスブロンクスにあるサミュエル・ゴンパース高校に通うことになったんです。


In that school, I had this art teacher who was a gem, this guy, his name was Jeremy Harper. He took me under his wing for six months, and we just worked on my portfolio every single day. 


その高校には、素晴らしい美術の先生がいました。ジェレミー・ハーパーという人です。
彼は僕を6ヶ月間指導してくれて、毎日一緒にポートフォリオの制作に励みました。


I will never forget he showed me his portfolio and he was like this is the level you have to be at to get accepted and I'm gonna make sure you get there.


忘れられないのは、先生が自分の作品集を見せてくれて、「これが大学に合格するために必要なレベルだ。」「私は君がきっとそこに行けるようにしてやる。」って言うようなことを言ってくれたんです。


He had these subway drawings and I was like, "Wow, you drew these people on the subway?", and he was like, "Yeah, these are just strangers. You should do. That's the best way to practice because you know New York City is a melting pot, so you get a variety of people."


先生は地下鉄でスケッチしていて、僕は「すごい、地下鉄でこの人たちを描いたんですか?」と言ったら、彼は「これが君が描くべき人たちだ。ニューヨークは人種のるつぼだから、いろいろな人が描けるんだ。」と言ったのです。


Drawing a stranger on the NYC subway
ニューヨークの地下鉄で見知らぬ人を描く


So I started to do that. It was back in 2010, I started drawing people on the subway.  
Fast forward nine years later, 2020, during the pandemic, we're all stuck at home. Tick Tock is booming, so I get back on the subway, drawing people on the subway.


それで、それを始めたんです。2010年のことです、地下鉄で人を描き始めました。
それから9年後の2020年、パンデミックの中、私たちは家に閉じこもっていました。
ティックトックがブームになって、私は再び地下鉄で人々を描くようになりました。


 And I record it and I teach myself how to edit. And I edit this video together, and I post it, first one gets 5 million views. And I was like, "Wow, just being myself doing what I've always done."


それを録画して、編集の仕方を独学で学びました。そのビデオを編集して投稿したら、最初のビデオが500万回再生されたんです。「いつも自分がやってきたことなのに。 」って思いました。


August 10th, 2020 (2 weeks later) It actually went viral
【2週間後の】2020年、8月10日、それは実際に急速にで広がりました。



I was stuck living in the South Bronx with my grandma, so to go viral to 5 million people out there in the world was just incredible to me. 


(パンデミックの間)私はサウスブロンクスで祖母と家にこもっていたので、世界中の500万人の人たちの目に留まるということは、僕にとって信じられないことでした。


 I wanted to make people happy, so I started to give the drawing to people, and ever since then it just exploded. People love the reactions that I get from these strangers.


皆に幸せになってほしいと思ったので、僕の描いたスケッチをあげることを始めました。それ以来ずっと爆発的に拡散しました。人々は見ず知らずの人から僕が受ける反応を見るのが大好きだと言ってくれています。


 It just makes so many people happy, and I love the comments that I see. I love all the kids that inspired to pick up a pencil and draw. I love all the non-artists that love my videos and are inspired to do a good deed in this world and make a stranger happy.


多くの人を幸せな気分にさせるだけなんですけれど、僕はそこで得られるコメントが好きです。鉛筆を手に取り、絵を描こうと思うようになった子供たちがいてすごく嬉しいです。私のビデオを気に入ってくれて、この世界でコツコツいいことをして、見知らぬ人を幸せにしようと思ってくれるプロではない人たちも大好きです。


     Oh my gosh, that’s insane! Thank you. 
     Yeah, it’s been a really rough year.


In just over a year, Devon’s TikTok as rocked from zero to more than 22 million followers.
わずか1年余りで、デボンのティックトックはゼロから2200万人以上のフォロワー達成となりました。


He is now the most followed artist on the platform and has even been named in Forbs 30 Under 30.
今やティックトックで最もフォローされているアーティストとなり、フォーブス 30 (30歳未満のカテゴリー)にも選出されました。



You know, it's like since the first day that I made my first viral Tic Tock, life hasn't been the same.


初めて話題性の高いティックトックを作った日からずっと今までとは違う人生を歩んでいるような気がします。


I would say Tick Tock is the best thing that's ever happened in my life, and it's just a dream come true, and every day I pinch myself and I can't even believe it. 


ティックトックは私の人生で最高の出来事と言えると思いますし、まさに夢のようで、毎日本当にこれが現実かって信じられない気持ちです。


Drawing a stranger on the NYC subway
ニューヨークの地下鉄で見知らぬ人を描いています


So next time you’re in the Big Apple, keep your eye out for Devon, and you might just walk away with your own personalized piece!
今度ニューヨークに行ったら、デボンを探してみてください。自分だけのオリジナル作品が手に入るかもしれませんよ。


Wait for his reactions
彼のリアクションも楽しみにね。



Thank you so much, "UNILAD Aadventure". My name is Devon Rodriguez. I hope you all enjoyed this video. Love you.


わあ、ユニラッド・アドベンチャー(今回の動画を作成したサイト)さん、ありがとうございます。デボンロドリゲスでした。このビデオを見て良かったと思っていただけますように。


"UNILAD Aadventure".のサイトはこちらです。



前回取り上げたときは、先生のことには触れていなかったと思います。今回のビデオでは、今の自分はその先生のお陰だということ、他の人の役に立ちたいという気持ちを持っていることが伝わって、彼が人間的にも成長したのだと思いました。






現在、再生数は、1,900万をこえているようです。


Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する