Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

ニューヨークでガソリン車が売られなくなります。

ついに、ニューヨークでも、ガソリン車が売られなくなります。2035年からです。
クラシックカーがますます人気になるかもしれませんね。。。


Time Outから、アメリカがガソリン車に別れを告げる決心をした舞台裏を読みます。
原文と画像はこちらからです。⇓
Gas-powered cars will no longer be sold in New York State starting 2035


Gas-powered cars will no longer be sold in New York State starting 2035
2035年からニューヨーク州ではガソリン車が販売されなくなる


Expect more electric chargers to pop up around town as well.
街中に電気自動車の充電設備が増えることにも期待


Written by Anna RahmananThursday September 29 2022



It's official: Governor Kathy Hochul just announced that all passenger cars, pickup trucks and SUVs sold in New York State will have to be zero-emission vehicles starting 2035. That's a big deal, especially considering that California is the only other state that has set an end date for sales of gas-powered cars until now.


正式発表です。キャシー・ホークル知事は、2035年からニューヨーク州で販売されるすべての乗用車、小型トラック、SUVをゼロ・エミッション車にしなければならないと発表しました。これまでガソリン車の販売終了時期を定めていたのはカリフォルニア州だけだったことを考えると、これは重要な事です。


To reach that target, local officials expect 35% of models to be gas-free by 2026. That figure will climb to 68% by 2030. School buses are also part of the conversation: all new vehicles purchased will have to be zero-emission by 2025 and the entire fleet is expected to go electric by 2035.


この目標を達成するために、地元関係者は2026年までに35%のモデルがガソリン車でなくなると予想しています。2030年には68%になる予定です。スクールバスもその対象で、新たに購入する車両は2025年までにすべてゼロ・エミッション車にしなければならず、2035年までに全車両が電気自動車になります。


"New York is a national climate leader and an economic powerhouse, and we're using our strength to help spur innovation and implementation of zero-emission vehicles on a grand scale," the governor said in an official statement earlier today. "With sustained state and federal investments, our actions are incentivizing New Yorkers, local governments, and businesses to make the transition to electric vehicles. We're driving New York's transition to clean transportation forward, and today's announcement will benefit our climate and the health of our communities for generations to come."


ニューヨーク州知事は今日、公式声明の中で次のように述べています。「ニューヨーク州は、国の気候変動をリードする経済都市であり、その強みを活かして、ゼロ・エミッション車の革新と導入を大規模に促進しています。」、「州と連邦政府の持続的な投資により、私たちは、率先してニューヨーク市民、地方自治体、企業が電気自動車に移行するよう意欲を促しています。また我々は、ニューヨークのクリーンな交通手段への移行を推進しており、今日の発表は、今後何世代にもわたって我々の気候や地域社会の健康に恩恵をもたらすものになると思います。」


In order to successfully achieve the newly announced goals, the politician revealed that the state is working on installing a number of fast chargers throughout New York—including ten at Port Authority and LaGuardia Airport. These are expected to "fill up" an electric vehicle in as little as 20 minutes. The federal government will aid in the effort by offering New York State $175 million in funding over five years to expand the charging network.


今回発表された目標を達成するために、ニューヨーク州知事はニューヨークの各地に急速充電設備を建設する準備を進めていることを明らかにしました(バスターミナルとラガーディア空港の10基を含みます)。この充電設備は、電気自動車をたった20分で満タンにすることができると予想されています。連邦政府は、充電ネットワークを拡大するために、ニューヨーク州に5年間で1億7500万ドルの資金を提供し、この取り組みを支援していきます。


Also on deck: a $10 million donation to the Drive Clean rebate program, which should entice New Yorkers to invest in electric vehicles. As of now, the rebate amounts to about $2,000 per car and reports suggest that 78,000 refunds have already been given out.


さらに、ニューヨーク市民に電気自動車購入を促すドライブ・クリーン・リベート・プログラムにも1,000万ドルの資金投入が予定されています。現時点でのリベートは1台あたり約2,000ドルで、すでに7万8,000ドルの払い戻しが行われたと報じられています。


Interestingly enough, Hochul had already made public her intentions back in September 2021 but New York State could not start implementing measures until the California ban that was announced a month ago was finalized.


興味深いことですが、ホークル知事は2021年9月にすでに公表する意向を示していましたが、1カ月前に発表されたカリフォルニア州の禁止事項がまとまっていなかったので、ニューヨーク州として対策の実行ができなかったのです。


In fact, according to Bloomberg, "the 1970s Clean Air Act authorizes California to set its own emissions standards on new vehicles, but other states can only follow California's lead, and only if their proposed standards are identical." The official obviously has a sense of humor.
 
実際、(大手総合情報サービス会社)ブルームバーグによると、「1970年代の大気浄化法は、カリフォルニア州が新車の排ガス基準を独自に設定することを認めていて、他の州はカリフォルニア州と同一基準ならば、後からその基準通りにできる。」とのことです。この法律を決めた役人は明らかにユーモアのセンスがある人ですね。


Clearly, New York is all in when it comes to electric power. In addition to this pretty exciting announcement by Hochul, the city is gearing up for the construction of the all-electric skyscraper set to be erected at 270 Park Avenue some time in the near future. The building will be home to JPMorgan Chase's new global headquarters.


明らかにニューヨークは電力に関してはすべてこの基準にかなっています。このホークル知事のこの素晴らしい発表に加え、ニューヨーク市は近い将来、パークアベニュー270番地にオール電化の超高層ビルを建設する準備をしています。このビルには、JPモーガン・チェースの新しいグローバル本社が入ることになっています。



ニューヨークの気候変動対策は進んでいるようです。この超高層ビルのことは、もう少し詳しく調べてみます。


Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する