Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

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ニューヨークは脱炭素社会に向けてアクセルを踏んでいる。

アメリカ人にとって、ステータスはどんな車に乗っているかで決まると聞いたことがあります。それが電気自動車になるということは、アメリカ人にとって耐えがたいことだろうと想像していたのですが、ニューヨークの人々はそれほど執着していないようです。


ひとつには、特にニューヨーク市内では地下鉄など公共交通機関が充実していると言うことと、徒歩でどこにでも行けるという便利さがあるからでしょう。


ホークル知事が2025年以降、ニューヨーク州でのガソリン車の販売を止める方針を発表したことは以前このブログでも取り上げましたが、今日は、そのことについてもう少し掘り下げて見たいと思い、次の記事を読むことにしました。


こちらです。⇩


New York governor accelerates elimination of emission-producing vehicles in 2035
ニューヨーク州知事、2035年の排ガス発生車廃止を前倒しで決定


By Steve Bittenbender  Sep 29, 2022



A goal for New York to stop selling new gas-powered vehicles in a little more than a decade took another step toward reality with an announcement Gov. Kathy Hochul made Thursday.


ニューヨーク州は、木曜日のキャシー・ホークル知事の発表により、あと10年ちょっとでガソリン車の新規販売を停止するという目標達成に向けて現実味を帯びた更なる一歩を踏み出しました。


Hochul spoke in White Plains at an event celebrating National Drive Electric Week. While detailing several initiatives to help boost the sale of electric vehicles, she also called on the New York State Department of Environmental Conservation to establish regulations that any new passenger vehicle sold in the state starting in 2035 produce zero emissions.


ホークル知事は、ホワイトプレーンズで開催された「ナショナル・ドライブ・エレクトリック・ウィーク」記念イベントで講演し、電気自動車の販売を促進するためのいくつかの構想を詳述する一方で、ニューヨーク州環境保全局に対し、2035年から州内で販売されるすべての新車(オートバイ、軽トラを含み、バスや工事車両などは除く)の排出ガスをゼロにする規制を設けるよう求めました


Hochul’s announcement comes a little more than a year after she signed a bill into law that set the 2035 deadline for new passenger cars to produce zero emissions and a similar 2045 deadline for larger-sized commercial vehicles. It also comes a month after California issued its regulations to transition to zero-emission new vehicles by 2035.


今回の発表は、ホークル氏が新型乗用車のゼロエミッション化の期限を2035年、大型商用車の期限を2045年とする法案に署名してから1年ちょっとで行なわれました。また、カリフォルニア州が2035年までに新車の排出ガスをゼロにする規制を発表してから1ヵ月後でした。



New York’s governor said the transition would not be a sudden stop on gas-powered vehicle sales. The state has a plan to have 35% of new cars be electric vehicles by 2026 and 68% by 2030.


ニューヨーク州知事は、この移行はガソリン車の販売を突然停止するものではないと述べました。同州では、2026年までに新車の35%を電気自動車に、2030年までに68%を電気自動車にする計画を立てています。


“We’re really putting our foot down on the accelerator and revving up our efforts to make sure we have this transition,” she said.


「私たちは実際にアクセルを踏んで、この移行を確実にするための努力を速めています。」と彼女は述べました。


Hochul announced that the state has added $10 million to its “Drive Clean Rebate” initiative to aid in that transition. It gives people who buy or lease a new electric vehicle a $2,000 rebate on top of the $7,500 federal rebate.


ホークル氏は、この移行を支援するために、州が「ドライブクリーンリベート」構想に1000万ドルを追加したと発表しました。これは、新しい電気自動車を購入する、または貸し出す人に、連邦政府の7,500ドルのリベートに加えて、2,000ドルのリベートを与えるというものです。


In the five years since the program started, the state has issued more than $92 million in rebates to New Yorkers.


州はこのプログラムが始まって以来5年間、ニューヨーカーに9200万ドル以上の割り戻しをしてきました。


“As we bring more renewable energy to our electric grid and build out EV charging infrastructure, we continue to invest in market supports that bring us closer each day to zero-emission passenger vehicles by 2035,” said Doreen Harris, the president and CEO of the New York State Energy Research and Development Authority.


ニューヨーク州エネルギー研究開発局のドリーン・ハリス社長兼CEOは、「電力網に再生可能エネルギーを導入し、EV充電インフラを整備する一方で、2035年までに排出ガスゼロに日々近づけるような乗用車に関する市場支援に投資を続けています」と述べています。


The state is also making nearly $5.8 million available to local governments to help them add zero-emission vehicles to their fleet or install public charging centers or hydrogen fueling stations. The deadline to apply for that funding is Friday.


また、州は州内の自治体がゼロエミッション車を導入したり、公共の充電センターや水素燃料ステーションを設置したりするのを支援するため、約580万ドルの資金を提供します。この資金援助の申請期限は金曜日です。


Earlier this week, the U.S. Department of Transportation announced it had approved New York’s plan to install the additional charging stations needed to handle the expected increase in electric-powered vehicles. That plan includes $175 million in federal funds to create a network of charging stations to help EV drivers handle long-distance trips.


今週初め、米国運輸省は、今後増加すると予想される電気自動車に対応するために必要な充電ステーションを追加設置するニューヨーク州の計画を承認したと発表しました。この計画には、EVドライバーが長距離移動できるよう充電ステーション網を構築するための1億7500万ドルの連邦資金が含まれています。


Hochul said the federal funds, coupled with the $1 billion the state has invested in new charging stations, should raise EV sales. She added that this year’s sales are already 30% higher than last year.


ホークル氏は、この連邦資金と、州が新たな充電ステーションに投資した10億ドルが合わされば、EVの販売台数は増加するはずだと述べました。さらに、今年の販売台数はすでに昨年より30%増加しているとつけ加えました。


The state also plans for school districts to buy only zero-emission buses starting in 2027 and to have any gas- or diesel-powered school bus off the road by 2035.


さらに同州は、2027年から学校区がゼロエミッションのバスだけを購入し、2035年までにガソリンやディーゼルエンジンのスクールバスを廃止するという計画も立てています。


“New York is a national climate leader and an economic powerhouse, and we’re using our strength to help spur innovation and implementation of zero-emission vehicles on a grand scale,” Hochul said.


「ニューヨークは気候変動対策のリーダーであり、経済都市でもあります。その強みを活かして、ゼロ・エミッション車の革新と導入を大規模に推進します」とホークル氏は述べました。



日本は、今後電気自動車しか輸出できなくなりますね。また、国内での充電設備の設置も本格的にはじめなければならないでしょう。


今、日本ではアメリカ車の中古車が高値で取引されているようですが、今後は展示品としての価値があがってくるのでしょうか。また、新車ではアメ車が購入できる最後のチャンスということで、アメ車の人気が上昇してくるのでしょうか。


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