Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

ニューヨークの社会を変えた一人の女性の物語です。

ニューヨーク最大の地元メディアカンパニーのシュネップス社の始まりが、一人の障害を持つ子供の母親の自宅リビングから始めた週刊新聞からだったとは!しかも1985年のことです。新聞の歴史としてはまだ50年も経っていないのです。


成功のカギは、創業者の熱意とそれを支える地元の人たちや企業の協力、そして常に事実を伝えて権利を主張し、改善を求めていく粘り強さでした。


シュネップス・メディアのホームページから創業の歴史を読みます。
こちらです。⇒Our History - Schneps Media



The Birth of a Media Company
一つのメディアカンパニーの誕生


Our media company is a labor of love that began with The Queens Courier in my living room in 1985. I found my passion — the news business. As a former grade school reading teacher my career took a very sharp turn with the birth of my first-born child.


私たちのメディア会社は、私が好きでやった仕事で、1985年に私の居間での(週刊新聞の)『クイーンズ・クーリエ』の発行から始まりました。私は情熱を傾けるものとなったニュース・ビジネスを見つけたのです。元小学校の読書指導教師だった私の人生は、第一子の誕生を機に急変したのです。


Before her second birthday she was diagnosed with severe brain damage from a birth injury. In 1970 we brought her to a “school” on Staten Island in hopes that their Infant Rehabilitation Center might help her with their physical and occupational therapies.


彼女は2歳の誕生日を迎える前に、出生時の傷害による重度の脳障害と診断されました。1970年、私たちは彼女をスタテン島にある ひとつの学校に連れて行きました。そこの幼児リハビリセンターが理学療法と作業療法で助けてくれるかもしれないと期待したのです。


Shortly after, I founded Life’s WORC, the Working Organization for Retarded Children, a group of wonderful, caring people who had healthy children but wanted to help me. We raised thousands of dollars and organized busloads of volunteers to donate their time to help the children at Willowbrook.


その直後、私は「ライフズ・WORC(知的障害のある子供たちのために役立つ組織)」を設立しました。これは、健康な子供を持ちながらも、私に協力したいと思って下さる、素晴らしい思いやりにあふれた人たちのグループです。私たちは何千ドルもの資金を集め、大勢ののボランティアを組織し、彼らは自分の時間を割いてウィローブルック(スタテンアイランドの学校)の子供たちの力になってくれました。


 But state budget cuts at the school caused dramatic service and staffing cutbacks causing people to die.


しかし、州の予算削減によって学校のサービスや職員が大幅に減らされ、人々が命を落とすことになったのです。


It was a cold rainy day in 1971 when I picketed with WORC members, fighting for the rights of my daughter Lara and the 5,400 other residents at the “school” who resided at the Willowbrook State School for the Mentally Retarded.


1971年の冷たい雨の日、私はWORCのメンバーとともに抗議運動を行い、娘のララと、州立ウィローブルック知的障害者学校に入所していた5,400人の権利のために闘いました。



No one heard our cries until the news media (Geraldo Rivera, most notably) filmed and reported on the abominable conditions at the “school.” It left a lasting impression on me how the power of the press helped focus on the needs of people with mental retardation and ultimately brought change forever.


ニュースメディア(特にジェラルド・リベラ)が「学校」の大変な状況を撮影して報道するまで、私たちの叫びを聞く者は誰もいませんでした。報道の力が知的障害者のニーズに焦点を当て、ついには恒久的な変化をもたらすのにいかに役立ったということは、私の心にずっと残りました。


I had a dream to one day be in the news business myself. As a young mother of four children, I was searching for a career that would allow me to work but be available to my children. With an initial partner, who went on to other projects, he helped teach me the news business. I was the inquiring photographer, news reporter, and finally salesperson.


いつか自分も報道の仕事に就きたいという夢を持ちました。4人の子どもを持つ若い母親として、私は働きながら子どもたちと一緒にいられる仕事を探していました。最初のパートナーは私にニュースビジネスを教えてくれましたが、他の道を進みました。私はカメラマン、報道記者を経て、最後に営業の仕事をしました。


In 1985, I saw how all the apartment buildings in northeast Queens were going co-op. It seemed to me that if people owned their apartments, there is a greater interest in the schools, the political and civic scenes. 


1985年、私はクイーンズ北東部のアパートがすべて(非営利法人の)協同住宅になる様子を見ました。人々が自分のアパートを所有すれば、学校や政治、市民活動への関心も高まると思いました。


We decided to start a weekly newspaper as partners and called it The Queens Courier. Today, The Queens Courier is part of the largest local media company in New York State comprised of newspapers, magazines, websites and events.


私たちは共同経営者になって週刊新聞を創刊することを決め、それを『クイーンズ・クーリエ』と名付けました。現在、クイーンズ・クーリエは、新聞、雑誌、ウェブサイト、イベントなどで構成されるニューヨーク州最大の地元メディア企業の一部となっています。


In partnership with my son Joshua Schneps, we have and continue to grow and have expanded our business into over 70 community newspapers and magazines, powerful digital assets including news and community websites, email newsletters and social media channels as well as powerful networking events and live events serving all five boroughs of New York City, Long Island and Westchester.


息子のジョシュア・シュネップスが共同経営者となり、私たちは70を超えるコミュニティ新聞や雑誌、ニュースやコミュニティウェブサイト、Eメールニュースレター、ソーシャルメディアチャンネルなどの強力なデジタル資産、強力なネットワーキングイベントやライブイベントなど、ニューヨーク市の5つの区、ロングアイランド、ウェストチェスターすべてにサービスを提供するまでに事業を拡大し、成長を続けています。


It wasn’t an easy path. As graduates are advised, always reach for the stars and never give up, and always demand the best of yourself and others working with you.


簡単な道のりではありませんでした。学校を卒業する人たちによく送られる言葉ですが、常に星に手を伸ばし、決してあきらめず、自分自身と一緒に働く人たちに常に最善のものを求めてください。


— Victoria Schneps-Yunis
- ビクトリア・シュネップス・ユニス





彼女のインタビューがあります。
明日、載せます。


Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する