オンライン・レビューを信頼していますか?星5つは影響大?
12月はプレゼントを考える機会が多くなるかもしれません。また、普段は買わないけれど、12月になると、「歳末セール」という言葉に誘われて、つい買ってしまうことがあるかもしれません。オンラインでよく商品を購入されますか?その際にレビューに書かれていることや、星の数を気にしますか?
先日は本格的な「レビュー」の書き方を、ニューヨークタイムズの論評を担当しているプロに教えてもらいましたが、今日はオンラインで販売されている商品の購入者のレビューについてです。それをどのくらい参考にしているか?また、参考にして失敗したか?などです。
原文画像はこちらです。
Do You Trust Online Reviews?
オンライン・レビューを信頼していますか?
Do you ever use online reviews to help you make decisions about movies, books, stores or music? How do you know they aren’t fake?
映画、本、お店、音楽などを選ぶとき、オンライン・レビューを参考にすることはありますか?どうすればそれがウソではないと分かりますか?
By Jeremy Engle
Nov. 16, 2023
Thumbs up.
Five stars.
You’ll love it.
It’s very easy to use.
It will never break!
買って正解。
星5つ。
きっと気に入るでしょう。
とても使いやすいです。
絶対に壊れません!
Have you ever been fooled by the bluster and hype of a fake or misleading online review?
誤解させるようなオンライン・レビューや宣伝の大げさな表現やウソに騙されたことはありませんか?
The internet has democratized the ability to review. No longer do we have to wait for a select group of experts to give its stamp of approval. Instead, anybody can write what he or she thinks online. But who exactly is writing the reviews we read? How reliable are they?
インターネットによって、誰もにレビューする能力が与えられました。もはや私たちは、選ばれた専門家グループが承認印を押すのを待つ必要はないのです。誰でもネット上に自分の考えを書くことができるのです。しかし、私たちが読むレビューはいったい誰が書いているのでしょうか?その信頼性はどのくらいでしょう?
In “Fake Reviews Are Rampant Online. Can a Crackdown End Them?,” Stuart A. Thompson writes about a wave of regulation and industry action to address the problem, but experts say the problem may be insurmountable:
スチュアート A. トンプソンが、(先日のニューヨークタイムズで)『フェイク・レビューがオンラインではびこっている。取り締まりでやめさせられないのか?』というタイトルで、問題に対処するための規制や業界の動きを書いています。(こちらです。)しかし専門家は、この問題は解決できないだろうと述べています。
After Dr. Mark J. Mohrmann completed a successful orthopedic procedure in 2019, his patient turned to Yelp, the review website, to share his appreciation.
2019年にマーク・J・モアマン医師の整形外科手術を受けた一人の患者が、口コミサイトのYelpにレビューを書いて、手術成功の感謝の気持ちを伝えました。
“Dr. Mark made me feel that I was in safe hands,” the patient wrote in a five-star review.
「(手術の成功で)マーク医師は、安心して任せられると信じることができました。」と、その患者は5つ星のレビューに書いたのです。
Only the writer was not an actual patient, and there was no procedure. His review was fake — part of an effort to boost the online ratings for Dr. Mohrmann’s business using phony positive reviews, according to an analysis by Fake Review Watch, an industry watchdog. Last month, Dr. Mohrmann agreed to pay a $100,000 penalty to settle with New York’s attorney general on charges of deceiving the public with fake reviews.
ただ、この書き込みをしたのは実際の患者ではなく、手術もありませんでした。業界の監視機関である「フェイクレビューウォッチ」によると、彼のレビューは偽物で、この肯定的なレビューを使ってモアマン医師の施術行為のオンライン評価を高めようとしたのでした。先月、モアマン医師は、偽のレビューで人々を欺いた罪でニューヨーク州検事総長との話し合いで、和解のための10万ドル(約1,500万円)を支払いました。
The fake review for Dr. Mohrmann is just one example of the billion-dollar fake review industry, where people and businesses pay marketers to post fake positive reviews to Google Maps, Amazon, Yelp and other platforms, and deceive millions of customers each year.
モアマン医師のフェイクレビューは、10億ドル(約1,500億円)規模の偽レビュー業界の一例に過ぎません。そこでは、人や企業が販売企業にお金を払って、グーグルマップ、アマゾン、イェルプ、その他のプラットフォームに肯定的な偽のレビューを投稿してもらい、毎年何百万人もの人が騙されているのです。
Fake reviews are as old as the internet itself, and they are illegal and banned by online platforms. But fake review businesses have continued to blossom anyway.
偽のレビューは、インターネットができたころの昔からあって、違法です。オンライン・プラットフォームによって禁止されています。それにもかかわらず、偽のレビューはずっと盛んに行われ続けています。
Now, for the first time, a wave of regulation and moves by tech companies are coalescing in a more concerted effort to turn the tide.
そして今、初めて、この流れを変えるべく、規制の波とテック企業による動きが一緒になって取り組んでいます。
This summer, the Federal Trade Commission proposed a sweeping rule that would punish businesses for buying or selling fake reviews, among other restrictions. In October, several online platforms, including Amazon and Expedia, announced a coalition that would share information and resources among companies to combat review fraud.
とりわけこの夏、連邦取引委員会は、フェイクレビューを売買した企業を罰するなどの規制を盛り込んだ包括的な規則を提案しました。10月には、アマゾンやエクスペディアを含む複数のオンライン・プラットフォームが、レビュー詐欺撲滅のために企業間で情報や出どころを共有すると発表しました。
And late last month, New York’s attorney general, Letitia James, issued her own warning across the state, saying in a statement that fake reviews were “illegal and unacceptable.”
そして先月末、ニューヨーク州のレティシア・ジェームズ司法長官は、フェイクレビューは 「違法であり、容認できない 」と声明で述べ、州全体に独自の警告を発しました。
Experts warned, however, that the fake review problem may be so enormous that it is insurmountable, and note that fake reviewers survived previous crackdowns.
しかし、専門家は、フェイクレビューの問題は、一筋縄ではいかないほど巨大である可能性があるとし、以前取り締まりをした際、フェイクレビューをなくすることができなかったと指摘しています。
明日、若い人たちは実際にレビューを利用しているのか、自分が書いているのか、この記事に対するコメントを読んでみたいと思います。
Englishラボ
MisTy