Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

大学のチャットGPTに対する考え。問題点はあるが、利点もある。それは・・・。

昨日まで4日間に渡り、生成Alと大学願書作成の際の作文について、ニューヨークタイムズのナターシャ・シンガー記者の記事を読みました。


今日は、同記者が、大学側の対策について書いている記事を読みたいと思います。


原文、画像はこちらからです。




Ban or Embrace? Colleges Wrestle With A.I.-Generated Admissions Essays.
禁止か、受け入れるか?A.I.が作った願書の作文に悩む大学。


A.I. chatbots could facilitate plagiarism on college applications or democratize student access to writing help. Or maybe both.
A.I.チャットボットは、大学出願書類の盗用を助長する可能性があるのだろうか。それとも、生徒は作文作成で平等な助けを受けられるようになるのだろうか。おそらく、両方だろう。



By Natasha Singer
Sept. 1, 2023


The admissions officers each took on a different high school persona: swim team captain, Eagle Scout, musical theater performer. Then they fed personal details about the fictional students into ChatGPT, prompting the A.I. chatbot to produce the kind of extracurricular activity lists and personal essays commonly required on college applications.


入試担当者はそれぞれ異なる高校生の人物像になり切ってみることにしました。水泳チームのキャプテン、(優秀なボーイスカウト団員である)イーグルスカウト、ミュージカル劇場の出演者などです。そして、架空の学生の個人的な詳細をチャットGPTに入力し、A.I.チャットボットに、大学入学願書で一般的に要求される課外活動のリストの作成や個人の考えを述べる作文の作成をするよう頼みました。


Mr. Clark said he wanted to get a handle on how A.I. chatbots might reshape the admissions process this fall — the start of the first full academic year that the tools will be widely available to high school seniors — and come up with guidance for students applying to Georgia Tech.


ジョージア工科大学の学部入試担当のクラーク氏は、この秋、つまりこのツールが高校3年生に広く利用される最初の学年度の始まりに、A.I.チャットボットがどのように入試プロセスを作り変えるかを把握し、ジョージア工科大学を志望する学生のためのガイダンスを考えたかったと言いました。


(ジョージア工科大学の学部入試担当で、A.I.ツール使用の際のガイドラインを作成したリック・クラーク氏。)Credit...Kendrick Brinson for The New York Times



“Students on some level are going to have access to and use A.I.,” Mr. Clark said. “The big question is: How do we want to direct them, knowing that it’s out there and available to them?”


「生徒たちは、ある程度A.I.にアクセスして利用するでしょう」、「大きな問題は、A.I.が世の中に存在し、利用可能であることを理解し、その上で我々が生徒をどのように指導したいと思っているかです。」と彼は言いました。


The easy availability of A.I. chatbots like ChatGPT, which can manufacture humanlike text in response to short prompts, is poised to upend the traditional undergraduate application process at selective colleges — ushering in an era of automated plagiarism or of democratized student access to essay-writing help. Or maybe both.


短いプロンプトに対して人間が書いたかのような文章を作成することができるチャットGPTのようなA.I.チャットボットを手軽に使えるようになったことで、選抜制大学の従来の出願プロセスはまもなく根底から覆るでしょう。自動的に盗用がなされてしまう時代、あるいは、学生が作文作成の助けを平等に利用できる時代になったということです。


The digital disruption comes at a turning point for institutions of higher education across the United States. After the Supreme Court ruled in June that race-based university admissions programs were illegal, some selective universities and colleges had hoped to rely more on essay questions — about applicants’ upbringing, identities and communities — to help foster diversity on campus.


このデジタル社会の混乱は全米の高等教育機関の転換期にやってきました。最高裁が6月に人種に基づいて(特定の人種を優遇するような)大学入試を行うことは違法であるとする判決を下した後、一部の選抜制大学やカレッジは、構内の多様性を高めるために、志願者の生い立ち、アイデンティティ、コミュニティに関する作文の質問を以前より多く取り入れたいと考えていました。


The personal essay has long been a staple of the application process at elite colleges, not to mention a bane for generations of high school students. Admissions officers have often employed applicants’ essays as a lens into their unique character, pluck, potential and ability to handle adversity. As a result, some former students say they felt tremendous pressure to develop, or at least concoct, a singular personal writing voice.


個人の考えを述べる作文は、受験生にとって悩みの種であったことは言うまでもありませんが、エリート大学では出願の際の必須事項でした。入試担当者は、志願者の個性、勇気、将来性、逆境に対処する能力などを見抜くレンズとして、しばしば使ってきました。その結果、かつての受験生の中には、「唯一の自分らしい文章を書かなければならない」「少なくとも、自分らしい文章を練り上げなければならない」という非常に強いプレッシャーを感じた者もいました。


But new A.I. tools threaten to recast the college application essay as a kind of generic cake mix, which high school students may simply lard or spice up to reflect their own tastes, interests and experiences — casting doubt on the legitimacy of applicants’ writing samples as authentic, individualized admissions yardsticks.


しかし、新しいA.I.ツールは、大学願書の作文を一般的なケーキミックスのようなものに変えてしまう恐れがあります。つまり、高校生が自分の好みや興味、経験を反映させるために、単に味わい深いものにしようとしたり、刺激的な内容にしようとしたりするのです。そうすると、志願者の作文が確かな、個人に入学を許可する尺度として扱えるのかという疑問が湧いてきます。


“It makes me sad,” Lee Coffin, the dean of admissions at Dartmouth College, said during a university podcast this year that touched on A.I.-generated application essays. “The idea that this central component of a story could be manufactured by someone other than the applicant is disheartening.”


ダートマス大学の入試部長であるリー・コフィン氏は、今年の大学のポッドキャストで、A.I.が作成した出願作文について触れ、「悲しくなります」、「書かれている内容の中心が、受験者本人が書いたものではないと思うとね。がっかりですよ。」と言いました。


Some teachers said they were troubled by the idea of students using A.I. tools to produce college essay themes and texts for deeper reasons: Outsourcing writing to bots could hinder students from developing important critical thinking and storytelling skills.


学生たちがA.I.ツールを使って大学の作文のテーマや文章を作成しようとすることに、もっと深い理由から悩んでいる教師もいました。チャットボットに頼んでしまうと、学生たちの重要な批判的思考や話の内容を伝えるスキルが身に付かないのではないかというのです。


“Part of the process of the college essay is finding your writing voice through all of that drafting and revising,” said Susan Barber, an Advanced Placement English literature teacher at Midtown High School, a public school in Atlanta. “And I think that’s something that ChatGPT would be robbing them of.”


アトランタの公立学校ミッドタウン・ハイスクールのトップクラスの英文学主任教師であるスーザン・バーバー氏は、「大学の作文作成において重要な部分は、下書きと推敲のすべてを通して、自分は何を言いたいのかということを見つけることです」、「その部分をチャットGPTが学生から奪ってしまうのではないかと思うのです。」と言っています。


In August, Ms. Barber assigned her 12th-grade students to write college essays. This week, she held class discussions about ChatGPT, cautioning students that using A.I. chatbots to generate ideas or writing could make their college essays sound too generic. She advised them to focus more on their personal views and voices.


8月、バーバー先生は12年生の生徒に大学の願書にかく作文を書かせました。今週、バーバー先生はチャットGPTについてクラスでディスカッションを行い、A.I.チャットボットを使ってアイデアや文章を作成すると、作文が一般的な内容になりすぎる可能性があると生徒たちに注意を促しました。彼女は、個人的な見解や意見にもっと焦点を当てるようアドバイスしました。


Other educators said they hoped the A.I. tools might have a democratizing effect. Wealthier high school students, these experts noted, often have access to resources — alumni parents, family friends, paid writing coaches — to help them brainstorm, draft and edit their college admissions essays. ChatGPT could play a similar role for students who lack such resources, they said, especially those at large high schools where overworked college counselors have little time for individualized essay coaching.


教育者の中には、A.I.ツールが民主化効果をもたらすことを期待していると述べている人たちもいます。裕福な高校生の多くは、同窓生である両親や家族の友人、雇った作文コーチなど、大学願書の作成でアイデア出しや下書き、編集の手助けを頼むことができると、この専門家たちは指摘します。チャットGPTは、そのような助けに恵まれない生徒にとって同じような役割を果たし、特に大きな高校では進路指導の先生は仕事の負荷が大きく、個別の作文指導の時間がほとんどないと彼らは言います。



(Credit...Alyssa Pointer for The New York Times)


明日もこの記事の続きを載せます。その中で二人の高校生の意見をとりあげます。


Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する