Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

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ニューヨーク・タイムズはなぜ購読者数を増やせたか?

前回お知らせしたとおり、ニューヨーク・タイムズの購読者の数が紙媒体とデジタルの両方を含めて1千万人突破しました。


今日はそのことについて、ニューヨーク・タイムズの記事を読みます。
原文はこちらからです。⇓



The New York Times Passes 10 Million Subscribers
ニューヨーク・タイムズ紙、購読者数1,000万人突破


The company reported an adjusted operating profit of $89.8 million in its latest quarter, up from $69 million a year earlier.
同社の最新四半期の調整後営業利益は8,980万ドル(約135億円)で、前年同期の6,900万(約100億円)ドルから増加しています。


The New York Times now has 9.41 million digital-only subscribers and 670,000 print subscribers. Credit...Sasha Maslov for The New York Times
ニューヨーク・タイムズのデジタル版購読者数は941万人、印刷版購読者数は67万人。


By Katie Robertson
Nov. 8, 2023


The New York Times now has more than 10 million subscribers, the company said on Wednesday, edging closer to its goal of 15 million by the end of 2027.


ニューヨーク・タイムズ社が水曜日に発表したところによると、同社の購読者数は1000万人を超え、2027年末までに1500万人という目標に少しずつ近づいています。


In its third-quarter report, The New York Times Company said it had added 210,000 net digital-only subscribers in the three months through September, giving it 9.41 million along with 670,000 print subscribers.


ニューヨーク・タイムズ社は第3四半期報告書で、9月までの3ヶ月間にデジタルのみの購読者が21万人純増し941万人になり、そのほかに印刷物購読者67万人がいると発表しました。


The Times Company has focused on getting subscribers to sign up for more than one of its offerings, which include the core news report, Cooking, Games, the Wirecutter review site and the sports news site The Athletic. Nearly 3.8 million of the 9.41 million digital-only subscribers are subscribed to at least two products, the company said.


タイムズ社は、提供している情報について複数のジャンルの記事を購読していただくということに注力してきました。例えばコアとなるニュースの他に、クッキング、ゲーム、レビューサイトの「ワイヤーカッター」、スポーツニュースサイト「ジ・アスレチック」などの記事も購読していただくということです。デジタル版のみの購読者941万人のうち380万人近くが、少なくとも2つのジャンルの記事を購読して下さっているということです。


(購読料はジャンルによって課金されるわけではなく、一定の購読料で自分の興味に合わせて読みたい記事を設定することができます。今、全ての記事が読めて、年間30ドル、約4,500円になっています。---MisTy)


Meredith Kopit Levien, the company’s president and chief executive officer, said in a statement that the third-quarter results showed that The Times’s “multiproduct bundle” was performing well and would “further us down the path to building a larger, more profitable company.”


同社のメレディス・コピット・レヴィアン社長兼最高経営責任者(CEO)は声明で、第3四半期の業績はニューヨーク・タイムズの 「マルチプロダクトバンドル(扱うジャンルの数を増やすこと)」が効果があったことを示しており、それは「より大きく、より収益性の高い企業構築への道をさらに前進させるだろう 」と述べました。


The Times Company had an adjusted operating profit of $89.8 million for the quarter, up 30.1 percent from a year earlier. Total revenue was $598.3 million, up 9.3 percent from a year earlier.


ニューヨーク・タイムズ社の当四半期の調整後営業利益は、前年同期比30.1%増の8,980万ドル(約135億円)。総収入は前年同期比9.3%増の5億9830万ドル(約900億円)でした。


The Athletic, which the Times Company bought for $550 million in early 2022, recorded an adjusted operating loss of $7.9 million for the quarter, an improvement from a $12.1 million loss a year earlier. The Athletic has lost about $68 million since the acquisition. Times executives said at the time of the deal that they expected The Athletic to take three years to turn profitable.


ニューヨーク・タイムズ社が2022年初めに5億5,000万ドル(約825億円)で買収した「アスレチック」は、当四半期に790万ドル(約 12億円)の調整後営業損失を計上し、前年同期の1,210万ドル(約18億円)の損失から改善。アスレチックは買収以来約6,800万ドル(約100億円)の赤字です。ニューヨーク・タイムズ社幹部は買収当時、「アスレチック」の黒字化には3年かかると予想していたと述べています。


Quarterly revenue at The Athletic grew 45.8 percent year over year, to $34.4 million, because of an increase in subscribers and the introduction of display advertising, The Times said.


「アスレチック」の四半期収入は、購読者の増加とディスプレイ広告の導入により、前年同期比45.8%増の3440万ドル(約51億円)になったとニューヨーク・タイムズが発表しましました。


The Times disbanded its sports desk in September, with reporters and editors moving to other sections across the organization. Content from The Athletic, which is operated separately from The Times’s core newsroom, is now used in The Times’s print paper and its digital report.


ニューヨーク・タイムズは9月にスポーツデスクを解散し、記者と編集者は組織内の他のセクションに移りました。「アスレチック」はニューヨーク・タイムズのコアの編集室とは別経営ですが、そのコンテンツは、ニューヨーク・タイムズの紙面やデジタル版で使用されています。


Despite a challenging advertising environment across the industry, The Times posted a 6.7 percent year-over-year increase in digital ad revenue, to $75 million, aided in part by the new ad sales for The Athletic. Total advertising revenue was up 6 percent, to $117.1 million.


業界全体が厳しい広告環境にあるにもかかわらず、ニューヨーク・タイムズはデジタル広告収入で前年比6.7%増の7500万ドル(約113億円)を上げたと報じています。総広告収入は6%増の1億1710万ドル(約176億円)です。


The Times, like other newspapers, has seen a steady decline in print subscribers. It has lost 70,000 in the past year.


ニューヨーク・タイムズも他の新聞と同様、紙媒体の購読者数は減少の一途をたどっています。過去1年間で7万人の減少がありました。


For the final quarter of this year, the company expects total subscription revenue to increase 8 to 11 percent from a year ago on an adjusted basis, it said, while it forecast a single-digit percentage increase in digital advertising revenue.


今年最終四半期の購読料収入は調整後で前年同期比8〜11%増の予想です。一方、デジタル広告収入は1桁のパーセント増を予想していまるとのことです。



"Talking New York"でとりあげる記事は、ニューヨーク・タイムズからのものが増えました。ニューヨークには、"Wall Street Journal"のような、全米を代表する経済紙の本社がありますが、そのほか、Daily News,  amNew Yorkや、New York Post, Metroなどがあります。


紙の媒体の新聞は、かなり姿を消し、昔の様に歩道や道路に新聞が風にあおられて飛んできたというような風景が無くなりました。


MisTyが学習教材として使っていた新聞が今もとってありました。(もしかしたら、高く売れるかも!?)



5年前は、まだ次のように歩道に無料の新聞スタンドがありました。。。



Metroは、2020年にamNYと統合しました。
地下鉄の入り口には必ずこの無料ボックスがありました。



明日、当時のMetroとamNYの統合の話を読みたいと思います。


Engllishラボ
MisTy

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