Talking New York --- New Yorkで見つけた英語

発見と感動を与えてくれるニューヨークを英語学習に役立つコンテンツにして毎日お届けしています。

ニューヨーク公共図書館のあった場所は配水場。その前は貧民層の無縁墓地だった。

ブライアントパーク(Bryant Park)内のパネルに、この公園に隣接するニューヨーク公共図書館ができる前は"the Croton reservoir"(貯水池)だったという記述があり、(→こちら)どうしてここが選ばれたのか知りたくなって調べました。
引用は、ブライアントパークのホームページ(→こちら)からです。


Potter's Field    
共同墓地


1847


In 1686, the area now known as Bryant Park was designated public property by New York Colonial Governor Thomas Dongan. After being routed by the British in the Battle of Long Island, at the start of the Revolutionary War, General Washington’s troops raced across the site. In 1807, the grid system of streets was laid out in what is now considered midtown, expanding north from the already cosmopolitan downtown Manhattan. Fifteen years later, in 1822, the land came under the jurisdiction of New York City, and one year later, was turned into a potter’s field. The city decommissioned the potter’s field in 1840, in preparation for construction of the Croton Reservoir on the adjacent plot of land (now the Central branch of the New York Public Library).

1686年、現在ブライアントパークとして知られているこの地域はニューヨーク植民地知事のトーマス・ドンガンによる指定公共財産でした。独立戦争が始まり、ロングアイランドの先頭でイギリス軍がに敗れた後、ワシントン将軍の部隊はこの地を通って退却しました。1807年、街が現在のミッドタウンの形のような碁盤の目に整備され、マンハッタンの洗練されたダウンタウンから北側へとその形が伸びていきました。1822年には、その土地はニューヨーク市の管轄になり、翌年、(貧困者のための)無縁墓地になりました。市は1840年に、隣の区画(現在のニューヨーク公共図書館の本館に当たる)にクロトン給水場を建設するために無縁墓地を廃止したのです。


The Croton Distributing Reservoir and Reservoir Square
クロトン配水場と貯水広場

1899 overhead view of the Croton Reservoir
1899年クロトン配水場を望む


Built in between 1839 and 1842, the Croton Distributing Reservoir was a man-made four acre lake, surrounded by massive, fifty-foot-high, twenty-five-foot-thick granite walls. Along the tops of the walls were public promenades, offering expansive views of the growing city. This water-supply system was one of the greatest engineering triumphs of nineteenth-century America, and widely considered an integral part of the first supply of fresh water carried by aqueducts into the city from upstate New York. Iron pipes transported water forty-one miles to the receiving reservoir in what is now Central Park, thence to the distributing reservoir at this site. The aqueduct system, constructed at a cost of $11.5 million, officially opened on July 4, 1842. In 1846, the New York City Common Council ordered construction of a public park on the land next to the Reservoir. Reservoir Park was formed in 1870, and one year later, underwent a $72,000 renovation. The reservoir itself was eventually torn down, following numerous delays, in 1900.

クロトン配水場は、1839年から1842年の間に建設され、それは4工ーカー(1万6千㎡)の広さを持つ人工湖で、巨大な50フィート(約15m)、厚さ25フィート(約7.6m)の大理石の壁で周りを囲っていました。壁の上は市民のプロムナードになっていて、成長し続ける街の壮大な姿を見渡すことができました。この給水システムは19世紀のアメリカの最大の技術的偉業の一つであり、送水路によってニューヨーク州北部から市内へ送られてきた新鮮な水を供給する最初の施設の不可欠な部分として広く知られるところとなりました。鉄製のパイプが41マイルに渡って伸び、現在のセントラルパークにある貯水場から、この場所の配水場へ水を運びました。この送水管システム建設に1150万ドルの費用がかかり、正式に1842年6月4日にオープンしました。1846年には、ニューヨーク市議会が貯水場の隣の土地に公園の建設を命じました。1870年に貯水場公園が作られ、その翌年、72,000ドルの改修を行いました。その貯水場は随分遅れましたが、結局1900年には取り壊されました。



Englishラボ
MisTy

×

非ログインユーザーとして返信する